کد خبر : 1822795 | 15 اردیبهشت 1401 ساعت 12:37 | 147.6K بازدید | 30 دیدگاه

آه یحیی توره دامن سیتی را گرفت؟

این گواردیولای نفرین شده؛ تو قهرمان CL نمی‌شوی!

ناکامی پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، در رسیدن به فینال لیگ قهرمانان بار دیگر مصاحبه جنجالی مدیر برنامه یحیی توره را به یادها آورد.

این گواردیولای نفرین شده؛ تو قهرمان CL نمی‌شوی!

به گزارش "ورزش سه"، منچسرسیتی شب گذشته برای برگزاری بازی برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان در سانتیاگو برنابئو به مصاف رئال مادرید رفت. 
در حالی که سیتیزن‌ها در بازی رفت موفق شده بودند تیم حریف را با نتیجه 3-4 شکست دهند، در بازی برگشت با نتیجه 1-3 برابر این تیم باختند تا از صعود به فینال بازبمانند. 
این اتفاق در حالی رخ داد که شاگردان پپ گواردیولا ابتدا موفق شدند با گل ریاض محرز از حریف پیش بیفتند اما در نهایت در حالی‌که وقت قانونی بازی نیز به پایان رسیده بود، دو گل در وقت تلف شده از حریف دریافت کردند تا کار به وقت اضافه کشیده شود و تک گل بنزما از روی نقطه پنالتی در وقت اضافه اول کار این تیم را تمام کرد. 
این شکست باعث شد که بار دیگر صحبت‌های دیمتری سلوک، مدیر برنامه یحیی توره، درباره نفرینی که گریبانگیر پپ گواردیولا خواهد شد در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها دست به دست شود. 
گواردیولا تصمیم گرفت در آخرین فصل حضور توره در جمع بازیکنان سیتی، از او به‌عنوان بازیکن اصلی در ترکیب ثابتش استفاده نکند و این بازیکن را روی نیمکت قرار دهد. همین موضوع باعث ناراحتی مدیر برنامه‌های توره شد. 

 

1711010


سلوک در آن زمان در ادعایی عجیب گفت:« گواردیولا تمام آفریقا را علیه خودش کرد. بسیاری از هواداران آفریقایی از منچسترسیتی روی برگرداندند. و من اطمینان دارم که نفرین آفریقا دیگر به او اجازه نخواهد داد که قهرمانی در لیگ قهرمانان را تجربه کند. این طلسم آفریقایی گواردیولا خواهد بود و زندگی نشان می‌دهد که آیا حق با من بوده است یا خیر.»
او با ابراز ناراحتی از رفتار این مربی اسپانیایی با توره اضافه کرد:« این واقعیت که گواردیولا زندگی حرفه‌ای یحیی در منچسترسیتی را تمام کرد اشتباه نیست، بلکه جنایت است. اما نتیجه این رفتار به سمت تو برمی‌گردد، پپ. تو تا همیشه با نفرین آفریقا آشنا خواهی شد. همیشه این موضوع را به خاطر داشته باش.»
منچسترسیتی پس از مطرح شدن این ادعاها، در فصل 19-2018 موفق شد تا مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان صعود کند اما در این مرحله در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 4-4 برابر تاتنهام متوقف شد و این تیم به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف راهی مرحله نیمه نهایی شد تا سیتی ناکام بماند.
شاگردان پپ گواردیولا در فصل 20-2019 نیز بار دیگر تا مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کردند. رقابت‌های این فصل به دلیل شیوع ویروس کرونا به‌صورت تک حذفی برگزار شد و سیتی در کمال ناباوری با نتیجه 1-3 برابر لیون شکست خورده و بار دیگر از صعود به نیمه نهایی بازماند. 

 

1711012


شرایط در فصل گذشته برای این تیم متفاوت شد و آنها توانستند با از میان برداشتن تمامی حریفان راهی دیدار فینال شوند اما به نظر می‌رسد که این نفرین در دیدار فینال دست از سر پپ برنداشته و آنها با یک گل برابر چلسی شکست خوردند و در یک قدمی اولین لیگ قهرمانان خود از رسیدن به آن باز بمانند. 
فوتبال اروپا پیش از این نیز با چنین طلسم‌هایی روبه‌رو بوده که معروف‌ترین آنها نفرین بلا گوتمن است. این مربی مجارستانی در دو سال متوالی موفق شد با غلبه برابر بارسلونا و رئال مادرید در فینال اروپا، بنفیکا را قهرمان این قاره کند. 
او پس از آن درخواست افزایش دستمزد کرد که با مخالفت مدیران بنفیکا روبه‌رو شد و تصمیم به جدایی از این تیم گرفت اما پیش از جدایی گفت که آنها تا 100 سال پس از او هرگز قهرمان اروپا نخواهند شد. نفرینی که به واقعیت پیوست و به نام او معروف شد. 
باید دید که آیا گواردیولا می‌تواند این طلسمی که به نظر گریبان او را گرفته از میان بردارد و سیتی را به آرزوی دیرینه خودش برساند یا خیر.

دیدگاه‌ها