کد خبر : 1823196 | 18 اردیبهشت 1401 ساعت 08:27 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

متاسفانه نیمکت تیم‌ها به حاشیه و مسائل داوری می‌پردازند

پاکدل: از تعویق بازی‌های آسیایی در شوک هستیم

رئیس فدراسیون هندبال گفت: امیدوارم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در بحث اعتبارات و‌ حمایت‌های مالی ما را رها نکنند.

پاکدل: از تعویق بازی‌های آسیایی در شوک هستیم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، علیرضا پاکدل در خصوص دیدار نخست فینال لیگ برتر هندبال بین دو تیم فولاد سپاهان اصفهان و شهید شاملی کازرون اظهار داشت: بازی نسبتا خوبی بود و شاهد بودیم که دو تیم خوب هندبال در فینال حاضر بودند و بازی پایاپای بود‌ و همه چیز در مورد قهرمان در دیدار نهایی مشخص خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در هندبال باید به این نقطه برسیم که فضای نیمکت را مدیریت کنیم‌. متاسفانه نیمکت تیم‌ها به حاشیه و مسائل داوری می‌پردازند و مسائل فنی فراموش می‌شود. مربیان خارجی هم بعد از حضور در ایران از عدم مدیریت نیمکت و اعتراض‌ها به داور گلایه دارند. متاسفانه فضا به گونه‌ای است که با هر سوت از سوی داور اعضای نیمکت تیم‌ها اعتراض می‌کنند. قطعا در لیگ بعدی به شدت با این مسئله برخورد می‌کنیم چراکه آسیب این رفتارها در رویدادهای بین المللی دیده می‌شود و بازیکنان و مربیان ما به این رفتار در مسابقات خارجی عادت کردند.
رئیس فدراسیون هندبال در خصوص تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: از شنیدن این خبر هنوز در شوک هستیم. ما مربی بزرگ خارجی آوردیم باید حقوق او را هر ماه به دلار پرداخت کنیم‌. برای برگزاری اردوها برنامه‌ریزی شده و اردوها باید برگزار شود. برای تمام مواردی که باید انجام شود هزینه انجام شده است. این یک شوک برای ما بود و امیدوارم بعد از آن وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در بحث اعتبارات و‌ حمایت‌های مالی ما را رها نکنند.در شرایط سختی هستیم و نیاز به حمایت مالی داریم.

پاکدل افزود: در نیمه اول امسال 6 اعزام به قهرمانی جهان داریم که 20 میلیارد تومان پول نیاز است اردوهای تدارکاتی و حضور در تورنمنت‌های بین المللی هم 10 میلیارد تومان هزینه دارد که مجموع آن 30 میلیارد تومان است. دو تیم نوجوانان و جوانان پسر هم باید در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنند.

رئیس فدراسیون هندبال با تاکید بر اینکه شرایط در وزش سخت است، گفت:  در دیدار با رئیس جمهور دغدغه‌ها را بیان کردیم و امیدوارم در بحث حمایت‌های مالی یک شرایط خوب برای هندبال ایجاد شود. هیچ سالی در تاریخ هندبال به اندازه امسال ترافیک و پرحجم نبوده است.

وی در خصوص انتخاب کادر فنی تیم هندبال بانوان تصریح کرد: در حال بررسی و رایزنی با گزینه‌های خارجی هستیم. از طرفی انتخاب مدیر فنی داخلی نیز از دیگر گزینه‌های ما برای تیم ملی بانوان است. از 32 تیم حاضر در مسابقات جهانی اسپانیا فقط یک تیم سرمربی زن داشت که شاید دلیل آن این است که دانش فنی مربیان زن دنیا به آن مرحله نرسیده است. این احتمال وجود دارد که پلن قبل را در مورد تیم بانوان تکرار کنیم و از حضور یک مدیر فنی از بین مربیان دانش داخلی استفاده کنیم. فعلا باید همه راه‌ها را باید سبک و سنگین کنیم.

پاکدل با اشاره به حضور سرمربی خارجی در تیم هندبال ساحلی یادآوری کرد: کلاس دانش افزایی با حضور آنتونیو استارت زده شده و از دیروز دوره بین المللی مربیگری و دانش افزایی در اصفهان آغاز شده است. امیدوارم در هندبال ساحلی از دانش این مربی استفاده کنیم.  یک دوره آموزشی دیگر هم تا پایان زمان حضورش در ایران برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: در جریان مسابقات هندبال قهرمانی آسیا در عربستان با صالح عاشور، مسئول کمیته داوران آسیا جلسه داشتیم. میترا نوری در مسابقات قهرمانی نوجوانان حضور خواهد داشت و امیر و احمد قیصریان دو داور ایرانی هستند که در  مسابقات جهانی نوجوانان در مقدونیه قضاوت می‌کنند.  اینها نتیجه جلسات با مسئول کمیته فنی آسیا است.

دیدگاه‌ها