کد خبر : 1823285 | 18 اردیبهشت 1401 ساعت 15:41 | 5.7K بازدید | 0 دیدگاه

سراجی بازهم نیاید به اساسنامه رجوع می‌کنیم

اصولی: این ها نظر شخصی براتی است

سخنگوی فدراسیون فوتبال پس از جلسه بی‌سرانجام اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال مقابل مرکز ملی فوتبال توسط خبرنگاران سوال‌پیچ شد.

اصولی: این ها نظر شخصی براتی است

به گزارش "ورزش سه"، احسان اصولی سخنگوی فدراسیون پس از جلسه اعضای هیئت‌رئیسه که البته با عدم حضور مهرداد سراجی به حد نصاب نرسید، اینطور حرف‌هایش را در گفت‌وگو با خبرنگارانی که مقابل در مرکز ملی فوتبال ایستاده بودند، آغاز کرد: ما هفته پیش نیز جلسه هیئت‌رئیسه را داشتیم که به دلیل عدم حضور دو تن از همکاران‌مان به رسمیت نرسید. جلسه را به این هفته منتقل کردیم. ساعت 9 صبح. خب امروز هم متاسفانه آقای سراجی حضور نداشتند. خانم موسوی هم به‌صورت آنلاین حضور داشتند.

باید هشت نفر باشیم تا جلسه رسمی شود 
او سپس درباره قوانین به رسمیت رسیدن جلسات اعضای هیئت‌رئیسه توضیح داد: براساس اساسنامه فدراسیون جلسات هیئت‌رئیسه با دو سوم اعضای هیئت‌رئیسه به رسمیت می‌رسد. در اساسنامه اعضای هیئت‌رئیسه 11 نفر نوشته شده است که دو سوم این تعداد می‎‌شود هفت و خرده‌ای که باید به بالا رند کنیم که می‌شود هشت. یعنی حداقل باید هشت نفر حضور داشته باشند. این چیزی است که مسجل و مسلم است.
سخنگوی فدراسیون سپس به توضیحات قبلی خود بازگشت و افزود: جلسه قبلی که به آن صورت و در جلسه امروز هم عدم حضور آقای سراجی را داشتیم.

کارها با قوت پیگیری می‌شود
بخش بعدی صحبت‌‎های اصولی درباره محتوای جلسه بود و در این مورد با اشاره به یک نکته گفت: به هر حال بحث‌های کاری، هم اندیشی و همفکری و پیگیری‌های اجرایی فدراسیون کارهایش در حال انجام است. ما امروز از 9 صبح جلسه داشتیم و الان ساعت 2 بعدازظهر است. موضوعات متعددی مطرح شد. می‌دانیم مردم و هواداران عزیز نگرانی دارند ولی این را باید عرض کنم که امورات فدراسیون در عرصه اجرایی با قدرت و قوت در حال دنبال شدن است. مباحث مربوط به تیم ملی فوتبال نظیر بازی‌های تدارکاتی در حال انجام است. برنامه‌ریزی‌ها برای حضور در جام جهانی، اقداماتی که تیم اجرایی فدراسیون برای حضور در جام جهانی دنبال می‌کند، به قوت خود جلو می‌رود و اگر حالا بعضا اتفاقات یا مباحثی از این دست دیده می‌شود، هیچ تاثیری در حوزه اجرا ندارد و قطعا برای مردم ما، فوتبالدوستان ما و هواداران ارزشمند و دوست داشتنی ما آن چیزی که اهمیت دارد سربلندی تیم‌های ملی ما و به‌ویژه تیم ملی فوتبال است که باید در رویداد مهم جام جهانی شرکت داشته باشد. این اطمینان‌خاطر را می‌دهم که برنامه‌ریزی به‌صورت دقیق در حال انجام است. به‌زودی اولین بازی تدارکاتی را خدمت شما اعلام می‌کنیم.

چند وعده و چند وعید!
*او سپس در واکنش به این سوال که با کدام تیم قرار است بازی تدارکاتی برگزار کنیم، بیان کرد: عرض می‌کنم خدمت شما. چون بحث‌هایی دوطرفه داریم که باید نهایی بشوند. بین‌ها و فدراسیون‌ها قرار است این مسائل به‌صورت محفوظ دنبال شود و به محض اینکه قرارداد نهایی شود خدمت شما اعلام خواهیم کرد. محلش، تیمش و مکان برگزاری‌اش را. 
*اصولی ادامه داد: لذا مردم نگران این ماجراها نباشند. کار به شکل دقیق در حال پیش رفتن است. در امور تشکیلاتی و اداری هم همینطور. ما هفته پیش دو فراخوان مهم را  بارگذاری کردیم. یکی تامین البسه تیم ملی بود که فردا نوزدهم اردیبهشت ماه روز آخر این فراخوان است. من همینجا باز از تریبون‌ شما استفاده می‌کنم و تاکید می‌کنم هر آنکس که علاقمند است و توانایی دارد که در این حوزه مشارکت کند، می‌تواند از این فرصت استفاده کند و پاکتش را به ما تحویل بدهد. بیست و یکم اردیبهشت هم ما بازگشایی پاکت‌ها را خواهیم داشت.
*سخنگوی فدراسیون بار دیگر حرف‌هایش را اینطور از سر گرفت: یعنی می‌خواهم بگویم کارها در حال انجام است. تهیه لباس و طراحی لباس در حال انجام است. در حوزه شریک تجاری فدراسیون یک حوزه درآمدری جدید را در حوزه آی تی تعریف کرده‌ایم و بحث فوتبال مجازی. فراخوان این هم انجام شده. این یک رویداد نو و بدیع خواهد بود. در حوزه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنیم و شریک تجاری پیدا می‌کنیم و به مدل اقتصادی خواهیم رسید که می‌تواند درآمدزایی برای فدراسیون را به شکل پایدار و با حضور هواداران و با مبالغ قابل توجه ایجاد کند. این‌ها را می‌گویم که یعنی کارها در حال انجام می‌‎شود و اقدامات اجرایی فدراسیون به خصوص در ارتباط با تیم‌های ملی و تیم ملی فوتبال در حال دنبال شدن است.

جلسه بعدی سراجی دعوت است ، اگر نیاید ... 
پس از پایان یافتن صحبت‌های اصولی خبرنگاری از این چهره پرسید که پس جلسه امروز رسمیت پیدا نکرد و مصوبه‌ای نداشتید. درست است؟ اصولی در واکنش به این سوال گفت: جلسه رسمی که مصوبات هیئت‌رئیسه می‌خواهد این جلسه اتفاق نیفتاد. هفته بعد براساس قید هشت روز که در اساسنامه است دعوت‌نامه صادر خواهد شد و مجددا جلسه خواهیم داشت.
احسان اصولی با تاکید بر این نکته که اساسنامه بن بست ندارد و پرداختن ضمنی به عدم حضور سراجی، اضافه کرد: این را هم بگویم که اساسنامه بن بست ندارد. ما راه داریم. به بن بست نرسیده‌ایم و مسیر بسته نیست. دو جلسه دیگر به هر حال تعیین تکلیف خواهد شد. یا همراه می‌شود یا نمی‌شود. ما ان شاالله هفته بعد هم جلسه خواهیم داشت و بالاخره اینکه کسی تصور کند دچار بن بست شده‌ایم یا خدایی نکرده در یک لوپ قرار گرفته‌ایم، چنین چیزی نیست و اساسنامه فدراسیون راه را برای ما مشخص کرده است.
او به سوال خبرنگاران درباره مصوبات جلسه بازگشت و گفت: ما در این جلسه به مصوبه رسمی نرسیدیم ولی خیلی از مباحث را با دبیرکل فدراسیون، سرپرست فدراسیون و اعضا که اکثریت رئیس کمیته هستند، مطرح کردیم؛ هماهنگ کردیم؛ همفکری کردیم و این‌ها در حوزه اختیاراتی که اساسنامه برای دبیرکل، سرپرست فدراسیون و رئیس کمیته‌ها قائل شده در آن چارچوب بحث کردیم و مسائل را جلو بردیم.
اصولی در مورد دعوت اعضای جلسات هیئت‌رئیسه عنوان کرد: طبق اساس نامه در خصوص پست‌های بلا تصدی هیئت‌رئیسه روشن و شفاف است. عزل، فوت و اتفاقاتی از این دست و اگر افراد چهار جلسه متوالی دعوت شوند و حضور پیدا نکنند و در واقع آن دعوت ملاک حضور و غیاب می‌شود.

1693513
نظر براتی یا نظر جمع ؟ 
سوال بعدی از احسان اصولی درباره صحبت‌های احمدرضا براتی یکی از اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال بود که در پایان جلسه نسبت به آگاهی نداشتن درباره برخی امور نظیر انتخاب کمیته فنی و همین‌طور نامه‌های فدراسیون گلایه داشت. اصولی در واکنش به این سوال گفت: این دیگر نظر شخصی ایشان است و باز کردنش هم به عهده خودشان است.
وی در مورد اینکه احمدرضا براتی گفته بود گزینه اصلی سرپرستی فدراسیون است عنوان کرد: من در مورد جلسه صحبت می‌کنم و نمی‌توانم صحبت‌های بقیه را تفسیر کنم.

ابهامات در پاسخ به موضوعات نامه فیفا 
*او در واکنش به این سوال که آیا نظر براتی درباره نامه ارسالی ازفیفا در مورد حضور بانوان و بند یک اساسنامه پرسیده شده است یا خیر اینطور پاسخ داد: اول اینکه ما جلسه هیئت‌مدیره نداشتیم. نکته این بود. البته به من هم این نامه نداده شده بود و خطاب نامه آقای ماجدی سرپرست فدراسیون بود. به فراخور دوستانی که در فدراسیون حضور پیدا کرده بودند، در جریان قرار گرفته بودند.
*سخنگوی فدراسیون سپس در واکنش به این سوال که به نظر می‌رسد نظر حقوقی فدراسیون در پاسخ به فیفا در نظر گرفته نشده است، ابراز بی اطلاعی کرد: این را دیگر من نمی‌دانم. این باید بررسی شود. اینکه گرفته شدت است یا نه. منظورتان دپارتمان است؟ من نمی‌دانم گرفته شده یا نگرفته شده؟ باید دوستانی که از نزدیک دیدند بگویند. من هم کسب اطلاعی نکردم.

اختلاف براتی و کامرانی‌فر 
سوال بعدی از اصولی این بود که چرا استعلام آقای کامرانی‌فر به آقای براتی اطلاع داده نشده است و او در واکنش به این سوال گفت: ما یک مسیری را داریم می‌رویم و اگر یک نفر بگوید در این چاله نیفتید محور کار‌های ما باید قانون و اساس نامه باشد. یک جاهایی اگر اساس نامه تردید داشته باشد بر اساس ماده ۸۵ تفسیر هیئت‌رئیسه را دارد و بعد هم مراجعه AFC و فیفا اگر کسی گفت در این مسیر محاسبه و مبنای دو سومتان این عدد است و باید عمل کنید و برای مثال مصوبه‌ای داشته باشید که هزارتومان به شما پرداخت می‌شود و یک‌سال دیگر به استناد این یا شما برخوردی شود می‌گوییم این موضوع به ما از قبل اطلاع داده شد. نتیجه گفت‌و‌گویی که بین هیئت‌رئیسه بود اعلام شد ملاک قانون است، ملاک آن چیزی است که در اساس نامه تعیین تکلیف شده.

مخالفت با برکناری کامرانی‌‎فر
اصولی در مورد کامرانی‌فر عنوان کرد: من قبلا عرض کرده بودم گاهی اوقات گمانه زنی‌های رسانه ای می شود ولی تصمیم در این خصوص طبق ماده ۶۷ اساس نامه گفته است عزل و نصب دبیرکل با رئیس فدراسیون است که الان با سرپرست فدراسیون است. ما چنین پیشنهادی را از طرف هیئت‌رئیسه و آقای ماجدی نداشتیم. 
او در مورد اختلاف عقاید در مجمع توضیح داد: اختلاف که همه جا هست و یک موقع اختلاف باعث انجام دقیق‌تر کار‌ها می‌شود. اما در مورد مجمع هم این حق قانونی است که اعضای مجمع به‌عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری در فدراسیون هست، اقدامی که هیئت‌رئیسه انجام داده و ما استدلالات کافی را در این‌باره جمع آوری کردیم. انشاالله به مجمع ارائه خواهد شد و تصمیم با مجمع است.

بازی‌های تدارکاتی خوبی خواهیم داشت 
او در ادامه از رسانه‌ها در خواست کرد فضای آرامی برای فدراسیون به‌وجود بیاورند و گفت: ممنونیم از حساسیت رسانه‌ها، یک تقاضای عاجزانه به‌عنوان کوچکترین فرد دارم که در یک فضای ثبات، آرامش و به دور از هیجانات کاذب و بی مورد می‌توانیم به فوتبال ملی‌مان کمک کنیم. فضای فدراسیون روال کاری خود را انجام می‌دهد و همکاران ما در حوزه اجرا کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهند. تدارکات لازم دیده شده، بازی‌های تدارکاتی خوبی خواهیم داشت و به خوبی به جام جهانی می‌رویم. ما هفته آینده جلسه خواهیم داشت و جزئیاتش را خواهم گفت.

از مجلس پول می‌گیریم
اصولی در مورد پس گرفتن پاداش‌ها و مصوبه مجلس توضیح داد: من اطلاعی از پاداش‌های پس گرفته شده ندارم. مجلس مصوبه خوبی در این‌باره داشته. این مورد در سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده و اقداماتش را انجام می‌دهیم. تقسیم کاری در حوزه اجرایی، مالی و خزانه داری انجام می‌شود، نامه نگاری‌ها و مکاتباتش درحال انجام شدن است و انشاالله و امیدوارم تا اول خردادماه بخشی از این رقم را جذب کنیم.

سئوالات کوتاه و جوابهای کلی !
او راجع به قرارداد دستیاران اسکوچیچ گفت: در مورد دستیاران‌شان مکاتبه‌ای با سرپرست فدراسیون داشته‌اند و صحبت‌های این حوزه فنی را باید خود آقای ماجدی انجام دهد یا من کسب اطلاع دقیق کنم و خدمت شما ارائه دهم.
وی اضافه کرد: پرونده‌ای تشکیل شده و ارکان قضایی فدراسیون کاملا مستقل هستند و ما در هیئت‌رئیسه و حوزه اجرایی فدراسیون هیچ دخالتی نداریم. تصمیم گیری، دعوت و صحبت و همه این‌ها به‌صورت مستقل بدون تاثیر پذیری از هیچ مقامی دنبال می‌شود.

دیدگاه‌ها