کد خبر : 1823560 | 19 اردیبهشت 1401 ساعت 22:06 | 16.9K بازدید | 5 دیدگاه

۸ ماه قبل در یک بازی سه گل زدیم

ساغلام: تراکتور قبلا یک موقعیت گل یا کرنر هم نداشت!

سرمربی تراکتور بعد از برد مقابل هوادار نکات جالبی از تیمش را به زبان آورد.

ساغلام: تراکتور قبلا یک موقعیت گل یا کرنر هم نداشت!

به گزارش “ورزش سه” ساغلام بعد از برد تیمش برابر هوادار گفت: شرایطی که تراکتور در آن قرار دارد باعث ناراحتی همه است. شخصاً دلم می‌خواست شور و شوق هواداران در بازی امروز را در رقابت برای کورس قهرمانی ببینیم. تیم‌های خیلی خوب دنیا نیز در مقاطعی از تاریخ خود با چنین شرایطی مواجه هستند. یکسری مشکلات در بستن تیم و مشکلات اقتصادی که همیشه است کار را برای ما از ابتدای فصل مشکل کرد، اما در زندگی بعضی اوقات واقعیت‌هایی اتفاق می‌افتد و شاید اگر این مشکلات نبود ما نیز در حال حاضر اینجا نبودیم. در هر کاری، خیری است و امیدوارتر به آینده نگاه کنیم.

*یک هدف داشتیم آن‌ هم بردن بود!
بعد از برد مس رفسنجان و تساوی بیرون خانه از مقابل تیم سرسخت نفت مسجد سلیمان، یک هدف داشتیم. هدف ما این بود در هفته‌ای که  نفت مسجد سلیمان و فجر سپاسی مقابل هم بازی دارند و پدیده بازی بیرون خانه سختی دارد، ببریم تا بتوانیم فاصله امتیاز خود را با تیم‌های پایین جدول بیشتر کنیم و خیال‌مان راحت شود. با تیمی بازی داشتیم که در 9 دیدار آخر خود نباخته و تنها دو گل خورده و از این 9 بازی در 3 بازی بیرون خانه به پیروزی رسیده بود. در واقع مقابل حریف خطرناک بازی داشتیم و داستان این بازی عجیب و پیچیده شد.

*گلی خوردیم که زیبنده تراکتور نبود
بعد از آغاز بازی یک گل دریافت کردیم که اصلاً زیبنده و لایق تیم ما نبود. در چنین شرایطی از شوک گل خارج شدن و بازی را به تساوی و در ادامه پیش افتادن در نتیجه بازی کار راحتی نبود. دست بچه‌ها درد نکند که از پس این کار بر آمدند. مالک توپ شدیم و موفق به خلق موقعیت گل شدیم. پنالتی را به دست آوردیم که در این فصل یکی از معضلات ما است و برای سومین بار از زمان حضورم در تیم از دست دادیم. گلی که زدیم باعث شد که از لحاظ روحی و روانی در پایان نیمه نخست با روحیه خوب به رختکن برویم.

*شرایط عجیب و غریبی را پشت سرگذاشتیم!
در آغاز نیمه دوم یک شرایط عجیب و غریب اتفاق افتاد و بلافاصله سناریوی نیمه اول تکرار شد و گل را خوردیم، اما مثل نیمه اول دیگر 90 دقیقه بازی را پیش‌رو نداشتیم و در 45 دقیقه باقی مانده مجبور شدیم برای پیروزی حمله کنیم. سیستم را تغییر دادیم و با 2 مهاجم و 4 مدافع بازی کردیم. در این شرایط بازی متعادل‌تر ادامه یافت و با دو گل محمد عباس‌زاده پیش افتادیم. خدا را شکر بازی که خیلی برای ما مهم بود را بردیم تا بقیه لیگ را راحت‌تر ادامه دهیم. برخی اوقات مجبور می‌شویم از بعضی بازیکنان در پست‌های غیرتخصصی استفاده کنیم.

*امروز شخصیت خودمان را نشان دادیم
برخی اوقات برای تهاجمی‌تر بازی کردن با کمبود مهاجم روی نیمکت مواجه هستیم و مجبور می‌شویم جای پیمان بابایی با عباس‌زاده را عوض کنیم. از برد یک بازی مهم خوشحال هستیم، اما هنوز کارمان تمام نشده است. در زمان خیلی کوتاه که 5 روز است باید در بیرون خانه با ذوب‌آهن بازی کنیم. برای آن بازی نیز به نحو احسن آماده می‌شویم و بازی را همانطور که دل‌مان می‌خواهد انجام می‌دهیم تا فشار کل فصل را برداریم. از هواداران و بازیکنان خیلی تشکر می‌کنم که امروز شخصیت بالایی از خودشان نشان دادند.

*خدا را شکر مقابل هواداران شرمنده نشدم!
یک تشکر هم از زنوزی و سهرابی می‌کنم. قبل از بازی با مس رفسنجان زنوزی آمد و گفت که در کنار تیم است و بعد از آن نیز حرکت‌های مالی که انجام داد باعث برطرف شدن نگرانی بازیکنان شد. قبل از این بازی نیز پاداشی به بچه‌ها دادند و از قراردادها پرداخت کردند. باور دارم که قبل از بازی با ذوب‌آهن نیز وظایف باشگاه در قبال بازیکنان را انجام خواهد شد تا بازیکنان در شرایط روحی بالاتری قرار بگیرند. خدا را شکر یک روز بسیار سخت به نحو احسن گذراندیم و می‌توانیم آینده را امیدوارتر ببینیم. قبل از اینکه برگردم و کار را شروع کنم تراکتور برای من یک تیم متفاوت بود. اینجا مانند خانه من است و نمی‌دانستم هواداران انتظارات زیادی از من دارند و خدا را صد هزار مرتبه شکر می‌کنم که جلوی هواداران شرمنده نشدیم.


*تراکتور قبلا یک موقعیت گل یا کرنر هم نداشت!
نمی‌خواهم در خصوص گذشته صحبت کنم اما فیلم‌های بازی‌های تیم قبل از حضور در اینجا را نگاه کردم. در برخی بازی‌ها حتی یک موقعیت در محوطه جریمه حریف و یک کرنر هم نداشتیم. این موضوع برای کسی سوءتفاهم نشود و کلی صحبت می‌کنم، اما با وجود کیفیت تیمی که بسته شده مانند این است که با وجود مواد اولیه محدود از یک آشپز توقع پخت یک غذای خیلی خوب داشته باشید. با این وجود از بازیکنان راضی هستم و در این شرایط ناامید شدن از بازیکنان معنی ندارد و از نظم و تلاش و دیسیپلین آنها در این مدت تشکر می‌کنم. امروز تیمی را بردیم را که 9 بازی نباخته بود و به تیمی که در این 9 بازی 2 گل خورده بود، 3 گل زدیم؛ در این شرایط چگونه از بازیکنان راضی نباشم؟

*به انتقاد هواداران احترام می‌گذارم
به انتقاد هواداران احترام می‌گذارم، اما بعد از بازی انتقاد کردن و ناراحت شدن کار راحتی است. ما قبل از بازی طبق شرایط تیم تصمیم می‌گیریم از یک بازیکن در یک پست استفاده کنیم، اما بازیکن با وجود تمرینات خوب یک روز خوب است و یک روز خوب نیست. قادری که از او نام بردید می‌تواند بهتر کار کند و این کار را نیز خواهد کرد. در این بازی خوب کار کرد و در بازی با نفت مسجد سلیمان و بازی گذشته نیز خوب بود. نسبت به شرایط بازی ترجیح می‌دهیم بین دو بازیکن کدام را بازی بدهیم و اینکه خوب بازی کند یا نه را بعد از بازی خواهیم فهمید.

*درست نیست از الان برای فصل بعد صحبت کنیم!
ساغلام در پاسخ به این سوال که در هفته‌های گذشته از برنامه‌های خود برای فصل آینده صحبت کرده، اما آیا باشگاه نیز تمایلی به ادامه همکاری با او دارد یا نه، گفت: در حال حاضر نیت و فکر خوبی نسبت به هم داریم و همدل هستیم، اما اینکه به صورت جدی در حال حاضر از فصل بعد صحبت کنیم کار درستی نیست. در این مقطع، کاری داریم که ابتدا باید آن را تمام کنیم و بعد بنشینیم و دو طرفه صحبت کنیم. فعلاً هدف، انگیزه و کل تمرکزمان روی ادامه لیگ امسال است و در حال حاضر زمان این موضوع نیست. هدف‌مان به خیر گذراندن این فصل است.

*۷،۸ ماه قبل در یک بازی سه گل زدیم!
یادم نیست، اما فکر می‌کنم در این فصل سه گل در یک بازی نزده بودیم. اگر زده باشیم نیز 7، 8 ماه قبل است. سه گل زدن به تیم هوادار باعث خوشحالی ما است، اما یکسری مشکلات در این بازی و بازی‌های گذشته نیز داشتیم. سعی می‌کنیم مشکلات دفاعی را برطرف و کارهای تهاجمی را بهتر انجام بدهیم. این بازی باعث امیدواری است و از بازیکنان بابت مسئولیت پذیری تشکر می‌کنم.

دیدگاه‌ها