کد خبر : 1823712 | 20 اردیبهشت 1401 ساعت 16:59 | 28.4K بازدید | 8 دیدگاه

اگر فحش ندادید، آنها را پخش کنید؛

رافت: مازیار زارع با مُشت گره کرده سمتم آمد

سرمربی شهرداری آستارا جزئیاتی از اتفاقات بازی با ملوان و شرایط نابسامان تیمش عنوان کرد.

رافت: مازیار زارع با مُشت گره کرده سمتم آمد

به گزارش "ورزش سه"، صحبت‌های جنجالی پایان رافت پس از دیدار یک ماه قبل مقابل ملوان در لیگ دسته اول، بازتاب زیادی در رسانه‌های ورزشی و غیر ورزشی داشت و حالا این سرمربی پس از آن ماجرای پر سروصدا، در مورد مشکلاتی که گریبانگیرش است، اظهاراتی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

* یک سال قبل هیچ عکس‌العملی نشان ندادم
خودم قبلا بازیکن ملوان بودم و همیشه به ملوانی بودن خودم افتخار می‌کردم و الان هم افتخار می‌کنم. من برای ملوان خیلی زحمت کشیدم. وقتی سال گذشته به‌عنوان سرمربی شهرداری آستارا ملوان را بردم، هیچ عکس‌العملی بدی از خودم، کادرم، مردم و رسانه نشد و من اجازه ندادم کوچک‌ترین بی‌احترامی اتفاق بیفتد. پارسال دو بر یک ملوان را در رشت و نه در زمین خودمان بردیم و هیچ عکس‌العملی نشان ندادیم.

* مازیار با مشت گره کرده و لحن بد به سمتم آمد
امسال که من وارد ورزشگاه شدم، دیدم جَو به شکلی است که انگار ما غریبه هستیم و از جای دیگر آمدیم و متاسفانه برخورد خوبی با ما صورت نگرفت.‌ آنقدر ما مشکلات داریم و از ۱۰ روز قبلش به مغز و روح من فشار آمده بود که در لحظه خوردن گل دوم در حال انفجار بودم و وقتی که باختیم، تمام مشکلات جلوی چشمم آمد. از این طرف رفتار یک فردی که خیلی جوان است، اذیتم کرد. جا دارد از تمام پیشکسوتان ملوان که همه بزرگترهای ما هستند، معذرت‌خواهی کنم؛ آنها همه دوستان من هستند و سال‌ها کنارشان بازی کردم. وقتی یک فردی از روی نیمکت ۵۰ساله ملوان بلند می‌شود، باید ارزش آن نیمکت را بداند و احترام پیشکسوتان تیم که دارایی آن است؛ حفظ کند. متاسفانه ایشان(مازیار زارع) با یک مشت گره کرده و با لحن بد به سمت من حمله ور شد و باید از خودم دفاع می‌کردم.

* عذرخواهی از پیشکسوتان ملوان
شما باید خودتان را جای سرمربی که مشکلات بسیار زیادی هم دارد، بگذارید. وقتی در شهر و استان خودت و مقابل هواداران ناملایماتی ببینی ۱۰۰درصد ناراحت می‌شوی و می‌خواهی عکس‌العمل نشان بدهی. من بابت مصاحبه در کنفرانس خبری که اشتباه بود، عذرخواهی کردم. من یک ورزشکار بودم و الان هم مربی هستم. وقتی کاری اشتباه باشد به آن اعتراف می‌کنم؛ آنقدر جرات دارم که حرفم را می‌زنم و اگر پای عذرخواهی هم باشد، این کار را انجام می‌دهم و حالا از جامعه مربیان و پیشکسوتان ملوان عذرخواهی می‌کنم.

* کنفرانس خبری جای لیدر نیست
کنفرانس مطبوعاتی جای رسانه و مربی است، جای لیدر نیست که سمت من حمله‌ور شود. گذشته تمام شده و ایرادی هم ندارد؛ آن‌ها هم‌استانیان من هستند و من نیز برای ملوان زحمت کشیدم. این را بدانند که فوتبال تمام می‌شود. آن چیزی که من از طرفداران ملوان انتظار داشتم؛ ندیدم و هیچ‌وقت این بی‌احترامی و بی‌مهری‌ها در حق پایان رافت که سال‌ها بی‌چشم‌داشت برای‌شان زحمت کشیده را نمی‌بخشم و حق من نبود. چه بخواهند، چه نخواهد من پنج سال در ملوان زحمت کشیدم و با گل‌های من خوشحال شدند. بعد از بازی به خودم و خانواده‌ام در فضای مجازی فحش‌هایی دادند که من نمی‌توانم بیان کنم و مطمئنم افراد دیگری آنها را اغفال کردند و هیچ‌وقت چنین افرادی را نمی‌بخشم.

* اگر فحش ندادند، چرا پخش نمی‌کنند؟
در رابطه با اینکه کمیته انضباطی برایم حکم صادر کرد، باید بگویم تا به حال یک پرونده در کمیته انضباطی نداشتم و ندارم و فقط این اتفاق افتاد. متاسفانه در فوتبال ایران تنش‌های زیادی وجود دارد؛ وقتی یک نفر هدایت یک تیم را قبول می‌کند، فقط در آنجا سرمربی نیست، آنجا باید کادر را بچیند، پول برای بچه‌ها بیاورد، کار فنی انجام بدهد و حواسش به استراحت و غذای شاگردانش باشد و همه را به دوش می‌کشد. در استادیوم انزلی شعارهایی داده شد که آقایان می‌گویند فحش نیست؛ اگر نیست چرا صدا و سیما نمی‌تواند پخشش کند یا اینکه چرا نمی‌توانند خودشان به زبان بیاورند؟

* ۵۰ میلیون جریمه برای من آمده
من روی شهرم و تیم خیلی حساس هستم و شاید به زعم آقایان فحش نباشد ولی من تحملش را ندارم چرا که هم تیمی و هم‌استانی و هم شهری هستند. من از تیم شهرم و حق خودم دفاع کردم، شاید نوع حرف زدنم بد بوده و هزار دفعه عذر خواهی کردم. ۵۰ میلیون جریمه برایم آمده. من تا به حال حکمی در کمیته انضباطی نداشتم و امیدوارم دوستان تجدید نظر کنند و ختم به خیر شود.

* نگاه شهرداری و شورای شهر به صفر رسید 
شهرداری آستارا یک تیم شهرستانی با امکاناتی بسیار محدود و ضعیف است. ما اسم شهرداری را یدک می‌کشیم ولی متاسفانه امسال برخلاف سال گذشته که شهرداری و شورای شهر خیلی زحمت کشیدند و هزینه تمام ایاب و ذهاب این تیم را دادند امسال شورای شهر و شهردار اختلاف دارند و باعث شده که نگاه به ورزش و فوتبال صفر شود و از این بابت تیم من خیلی لطمه دیده است.

* هزینه سفر را هم نمی‌دهند
چند نفر از بچه‌های آستارا از اول داشتند این تیم را حمایت می‌کردند و قرار شده بود که شهرداری هزینه سفرها را پرداخت کند که فشار به این دوستان نیاید که نشد و به آن دوستان فشار آمد. با توجه به شرایط اقتصادی که در کشور وجود دارد و ما هم داریم لمس می‌کنیم ولی بازیکن نمی‌‌داند، قرارداد دارد و همیشه می‌خواهد پولش را به موقع بگیرد. من هم به‌عنوان مربی دوست دارم به موقع این اتفاقات رخ دهد، خُرده‌ای هم من می‌توانم بگیرم، چرا؟ چون‌که من مربی آن تیم و شهروند آستارا هستم و دارم به وطنم دینم را ادا می‌کنم.

* ماساژور، مربی گلر و زمین تمرین نداریم 
اگر من صحبت نمی‌کنم دلیل بر این نیست که ما مشکلی نداریم بعضاً صحبت نمی‌کنم به‌خاطر اینکه نمی‌خواهم تیم به حاشیه برود. الان من در تیمم مربی، شهروند و همه‌کاره هستم. مردم آستارا بدانند که من دارم با تمام توانم کار انجام می‌دهم ولی مشکلات زیادی وجود دارد. طرفدار دوست دارد بیاید و دیگر از مشکلات من خبر ندارد. خیلی مشکلات در تیم ما وجود دارد برای مثال از لحاظ کادر فنی؛ ماساژور نداریم، چند وقت است مربی گلر نداریم، پزشک تیم فقط در مسابقه‌ها حاضر می‌شود، زمین برای خودمان نیست و اجاره‌ای است و... قابل مقایسه با تیم‌هایی مثل ملوان، مس کرمان، مس شهربابک، خیبر خرم‌آباد و غیره نیستیم. شهری هستیم در شمالی‌ترین نقطه ایران با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و کادری که آوردیم با تعصب، خوب و با اخلاق هستند؛ همه داریم تلاش و برای این ۶ بازی با تمام وجود  کار می کنیم، انشاالله بتوانیم شرایط خوبی را برای تیم شهرمان رقم بزنیم.

* کمیته داوران و اخلاق ورود کنند 
خودتان می‌دانید من در مورد داوری تا الان صحبتی نکردم. آن‌ها هم مثل مربیان و داوران اشتباه می‌کنند که عمدا نیست و من نمی‌توانم قضاوت بکنم. آن‌ها هم گاها اشتباه می‌کنند ولی در بازی با رایکا به‌خصوص چون اخراج شده بودم و از آن بالا داشتم می‌دیدم و به‌عنوان یک تماشاگر داشتم نگاه می‌کردم، در نیمه اول یک پنالتی ۱۰۰درصد را نگرفت و بازیکن ما اخراج شد و در نیمه دوم در صحنه پنالتی گلر حریف دو قدم راحت جلو می‌آید و توپ را دفع می‌کند.

* کمیته داوران حق کسی را تضییع نکند
تعجب من این است که در لیگ دو در بازی شهرداری بندرعباس و ایران جوان بوشهر سه بار پنالتی را تکرار کرد من نمی‌دانم کمک داور ما داشت چه کسی را نگاه می‌کرد؟ و گلر هم پنالتی را گرفت. مگر قوانین داوری فرق می‌کند؛ یکی به من بگوید! امیدوارم در بازی‌های آینده و حالا که به نقطه‌های حساس خود رسیده و تمام تیم‌ها ۶ بازی دارند و می‌خواهند بعضا برای قهرمانی بجنگند و بعضی تیم‌ها دوست ندارند سقوط کنند؛ در این بین قضاوت خیلی شرط است و آنهایی که قضاوت می‌کنند باید خوب استراحت کنند. کمیته داوران باید داورهای خیلی خوبی انتخاب کنند تا حق کسی ضایع نشود. کمیته اخلاق باید ورود کند و در چند بازی آخر باید داوران، مربیان و بازیکنان را رصد کنند. در لیگ دو در سال گذشته مشاهده کردید که چه آبرو ریزی انجام شد. امیدوارم فوتبال پاک همیشه انجام شود و هرکس حقش است قهرمان لیگ دو، یک و برتر شود و آنهایی که دارند تلاش می‌کنند، بتوانند به حق‌شان برسند.

دیدگاه‌ها