کد خبر : 1823894 | 21 اردیبهشت 1401 ساعت 19:50 | 65.8K بازدید | 48 دیدگاه

فایل صوتی جنجالی چیزی را عوض نکرد

ختم جنجال‌؛ رای پرونده بایناما بایگانی شد

حکم نهایی کمیته استیناف اعلام شد؛ رد درخواست اعاده دادرسی گل‌گهر در پرونده شکایت از اریک بایناما.

ختم جنجال‌؛ رای پرونده بایناما بایگانی شد

به گزارش "ورزش سه"، هواداران پرسپولیس امیدوار بودند که کمیته استیناف در بررسی دوباره پرونده اریک بایناما توسط کمیته استیناف، حکم برگردد و با کسر دو امتیاز از استقلال، تغییراتی در جدول و کورس قهرمانی ایجاد شود اما فدراسیون فوتبال در خروجی وبسایت خود خبر از رد اعاده دادرسی باشگاه گل‌گهر داد تا به این ترتیب پرونده مهاجم گابنی برای همیشه بسته شود.

اریک بایناما مهاجم گابنی موردنظر باشگاه گل‌گهر سیرجان در نقل و انتقالات تابستانی به جمع شاگردان امیر قلعه‌نویی ملحق شد و در حالی که باشگاه گل‌گهر تصور می‌کرد او سابقه بازی در تیم ملی کشورش را دارد و به همین دلیل نیز از وی در دیدار با پیکان، سپاهان و استقلال استفاده کرد، این سه باشگاه شکایتی را علیه گل‌گهر تنظیم کردند که در نهایت حکم به ۳-۰ شدن سه دیدار نماینده سیرجان شد.

این در حالی است که گل‌گهر توانسته بود ۷ امتیاز از این سه تیم بگیرد که یک امتیاز شامل تساوی برابر استقلال بود و به عبارتی شاگردان مجیدی از این حکم دو امتیاز به دست آوردند.

با این حال باشگاه گل‌گهر اعتقاد داشت که باتوجه به ماجرای فایل صوتی مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال که در آن با مسئولان کمیته انضباطی صحبت می‌کرد، پرونده دوباره باید به جریان بیفتد و باوجود تایید حکم از سوی کمیته استیناف، یک بار دیگر بررسی شود؛ درخواستی که باتوجه به تغییرات در فدراسیون مورد قبول قرار گرفت.

در حالی که صالحی رییس کمیته استیناف نیز این موضوع را تایید و تاکید کرده بود که نتیجه بررسی تا پایان هفته اعلام خواهد شد، سرانجام در حوالی عصر چهارشنبه خبر نهایی اعلام شد؛ « با توجه به اينكه فايل صوتى سند روشن و قوى در تاثيرگذارى روى راى صادره نيست و ٩ نفر قاضيان دو كميته(انضباطى و استيناف) در خصوص راى اتفاق نظر داشته اند» اعاده دادرسی رد می‌شود.

در ادامه این حکم کمیته استیناف نوشته که «تاثيرپذيرى همه اين افراد از يك پيام صوتى عقلانى و منطقى نيست» تا به این شکل نسبت به درخواست باشگاه سیرجانی واکنش نشان بدهد.

در پایان حکم نیز آمده است: «راى دو كميته متكى به دلايل روشن مرتبط با استفاده از بازيكن غيرمجاز بوده و دفاعيات نيز بايد مرتبط با اين موضوع باشد، لذا قرار رد اعاده دادرسى باشگاه گلگهر صادر و اعلام مى‌گردد اين راى قطعى است.»

با این حساب تغییراتی در امتیاز چهار تیم لیگ برتری استقلال، سپاهان، پیکان و گل‌گهر ایجاد نمی‌شود و امید پرسپولیس برای کاهش اختلاف با صدر جدول نیز از بین می‌رود.

هرچند که گل‌گهر باتوجه به حضور اریک بایناما در تیم استقلال تاجیکستان و حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا، مشکلی برای استفاده از وی در فصل جدید نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها