کد خبر : 1824030 | 22 اردیبهشت 1401 ساعت 21:37 | 40K بازدید | 10 دیدگاه

شاگردان اسکوچیچ پانزده خرداد در ونکوور

رسمی شد؛ نخستین بازی دوستانه ایران برابر کانادا

تيم ملى فوتبال ايران در نخستين ديدار تداركاتى خود پيش از حضور در جام جهانى ميهمان كانادا خواهد بود.

رسمی شد؛ نخستین بازی دوستانه ایران برابر کانادا

به گزارش "ورزش سه"، اردوی آماده سازی تیم ملی و برگزاری بازی های دوستانه در فیفا دی های پیش رو، مسئله ای است که به سوژه روز فوتبال ایران تبدیل شده است. به دلیل برگزاری تورنمنت های مختلف ملی در قاره های اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی، عملا شانس برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم های مطرح دنیا به کمترین حد خود رسید.

تیم های اروپایی در فیفا دی پیش رو درگیر مسابقات لیگ ملت های اروپا هستند و قاره آفریقا در فیفا دی های پیش رو، درگیر برگزاری رقابت های مقدماتی جام ملت های آفریقا 2023 خواهد بود. قاره آمریکای شمالی و مرکزی نیز رقابت های لیگ ملت های کونکاکاف را در پیش دارد. این مسابقات دومین دوره خود را سپری خواهد کرد که شامل 41 عضو کونکاکاف خواهد بود.

1712919

جمیع این اتفاقات سبب شد تا شانس برگزاری بازی دوستانه با تیم های ملی بزرگ دنیا به صفر برسد، با این وجود فدراسیون فوتبال تلاش های خود را برای برگزاری بازی دوستانه با تیم های خوب جهان به کار گرفت و فعلا نخستین حریف تدارکاتی شاگردان اسکوچیچ مشخص شده است.

با اعلام رسمی فدراسیون فوتبال، بر اساس توافق صورت گرفته با فدراسيون فوتبال كانادا، در تاریخ پنجم ماه ژوئن مصادف با 15 خرداد، تیم ملی ایران در شهر ونكوور برابر تيم ملى اين كشور قرار گرفته و نخستين ديدار تداركاتى خودش را پيش از حضور در مسابقات جام جهانى ٢٠٢٢ برگزار مى كند.

1712918

برگزاری بازی تدارکاتی با تیم ملی کانادا، یک دیدار دوستانه قابل قبول به شمار می رود. آنها در مرحله مقدماتی جام جهانی 4 امتیاز از آمریکا یکی از حریفان ایران در جام جهانی گرفتند و بالاتر از این تیم و مکزیک، در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفته و راهی قطر شدند.

در بخش پایانی اطلاعیه فدراسیون نیز از تلاش برای انتخاب حریف دوم خبر داده شده و آمده است: فدراسيون فوتبال پس از قطعى نمودن اين مسابقه به دنبال توافق با برخى از كشورها به منظور انجام دومين بازى تداركاتى در فيفا دى پيش روى خواهد بود.

1712917

دیدگاه‌ها