کد خبر : 1824112 | 23 اردیبهشت 1401 ساعت 16:49 | 194.5K بازدید | 62 دیدگاه

حسینی علیه رکورد بیرانوند و نیلسون؛

بهترین دروازه‌بان لیگ برتر اینجاست! (آنالیز)

در آستانه پایان لیگ برتر رقابت برای کسب جایزه دستکش طلایی به بیشترین حد خود رسیده است.

بهترین دروازه‌بان لیگ برتر اینجاست! (آنالیز)

به گزارش "ورزش سه"، لیگ بیست و یکم در حالی به آخرین هفته‌های خود نزدیک شده که رقابت برای کسب عناوین فردی هم افزایش یافته و در این بین دروازه‌بان‌های لیگ برتری نیز تلاش می‌کنند تا با ثبت کلین شیت بیشتر، به صدر جدول راه پیدا کنند.

اما عملکرد آنها فقط به بسته نگه داشتن دروازه ختم نمی‌شود؛ تعداد و نرخ پاس صحیح، تعداد سیو، درصد مهار و درصد کلین شیت دیگر مولفه‌هایی هستند که می‌توانند دروازه‌بان برتر فصل را مشخص کنند.

**صدرنشینی سیدحسین در جدول کلین‌شیت
سیدحسین حسینی دروازه‌بان شماره یک استقلال در فصل جاری ۲۲ بازی برای تیمش انجام داده و توانسته در ۱۵ بازی دروازه‌اش را بسته نگه دارد. به این ترتیب او بدون اینکه خطری از سوی گلر تیم‌های مدعی پرسپولیس و سپاهان را حس کند، صدرنشین جدول کلین‌شیت باشد.
حسین پورحمیدی و محسن فروزان تنها گلرهایی هستند که روی کاغذ می‌توانند جای سیدحسین را بگیرند و به جایگاه نخست برسند. پورحمیدی تنها دو کلین‌شیت کمتر از گلر استقلال داشته و باتوجه به بازی رودررو فرصت این را خواهد داشت تا اختلاف خود را کاهش دهد.
حسینی همچنین بیشترین درصد کلین‌شیت را هم دارد. نکته جالب اینکه کریستوفر کنت و حامد لک این فصل ۹ کلین شیت داشته‌اند و شانسی برای صدرنشینی ندارند.

 

1713025

 

**بیشترین دقت پاس برای گلر اتریشی سپاهان
کریستوفر کنت که در ابتدای فصل به سپاهان پیوست و با نمره ۶.۳۵ به نیمکت منتقل شده، بیشترین نرخ پاس صحیح را به خود اختصاص داده است. او ۵۱۸ پاس به بازیکنان تیمش داده و دقت ۸۰ درصدی را داشته است.
بیشترین تعداد پاس متعلق به محسن فروزان و علیرضا حقیقی است که البته تعداد بازی زیادی را هم داشته‌اند.
باتوجه به اینکه حسین پورحمیدی در ۲۵ بازی برای تیمش به میدان رفته، انتظار می‌رفت او نیز به جمع ۷۰۰ تایی‌ها اضافه شود.

1713024

 

**مهار بیشتر پورحمیدی و درصد مهار بیشتر حسینی
دروازه‌بان شماره یک آلومینیوم با ثبت ۶۱ مهار عملکرد درخشانی در درون دروازه آلومینیوم داشته و این تیم بخشی از امتیازاتش را مرهون این دروازه‌بان خواهد بود.
پس از او نام محمدرضا اخباری دیده می‌شود که جور خط دفاعی ضعیف تراکتور را کشیده و سپس احمد گوهری با ۴۷ مهار در جایگاه سوم است که البته باید توجه کرد بیشتر مهارهای او در ترکیب صنعت نفت آبادان بوده است.
حامد لک گلر شماره یک سرخپوشان در این فصل ۳۸ مهار داشته و ۷۴.۵٪ از ضربات مهاجمان حریف را سیو کرده است.

1713026

 

**دستکش طلایی بعد از ۸ سال در دست یک استقلالی؟
سیدحسین حسینی کار چندان دشواری برای حفظ صدرنشینی خود نخواهد داشت و انتظار می‌رود که این عنوان را به خود اختصاص بدهد. به این ترتیب پس از هشت سال احتمال دارد که دستکش طلایی دوباره به یک استقلالی برسد.
نکته جالب اینکه در پنج سال اخیر ۴ بار گلرهای تیم پرسپولیس توانستند بیشترین کلین شیت را ثبت کنند و تنها در فصلی که بیرانوند از پرسپولیس جدا شد و رادوشوویچ هم فرصت کافی نیافت، پیام نیازمند دستکش طلایی را در اختیار گرفت.

1713023


بیشترین تعداد کلین شیت متعلق به مهدی رحمتی است که البته در ۳۴ بازی موفق شد ۲۱ کلین شیت کند. اما در فصول شانزده تیمی، نیلسون کوریا با ۱۸ کلین شیت موفق به ثبت رکورد شد و حالا سیدحسین باید در چهار بازی دیگر دروازه‌اش را بسته نگه دارد تا به رکورد گلر برزیلی و سابق پرسپولیس برسد.
نکته جالب اینکه بیشترین درصد کلین شیت در اختیار علیرضا بیرانوند این که در ۲۴ بازی ۷۰٪ کلین شیت را ثبت کرد و حالا سیدحسین می‌تواند تا پایان فصل به رکورد او برسد.

به نظر شما بهترین دروازه‌بان لیگ برتر ایران چه کسی است؟

دیدگاه‌ها