کد خبر : 1824276 | 24 اردیبهشت 1401 ساعت 21:44 | 132.5K بازدید | 71 دیدگاه

روز درخشان صالح برای فتح فولاد آره‌نا

فولاد 1 - استقلال 2‌؛ سلام به جام قهرمانی

استقلال با پیروزی در یکی از حساس‌ترین دیدارهای خود، اکنون تنها 3 امتیاز تا کسب قهرمانی و بالای سر بردن جام فاصله دارد.

فولاد 1 - استقلال 2‌؛ سلام به جام قهرمانی

گزارش "ورزش سه"، استقلال در مهم‌ترین دیدار خود در هفته‌های پایانی لیگ توانست با ارائه یک بازی خوب و دیدنی دست به کار بزرگی زده و فولاد را در اهواز و استادیوم شهدای فولاد شکست داده و یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شود.

این بازی با حملات استقلال آغاز شد. ابتدا و در دقیقه دوم ارسال حسین‌زاده در دهانه دروازه پیش از اینکه به یامگا برسد، توسط عارف آقاسی راهی کرنر شد. سپس کرنر ارسالی با ضربه سر یامگا به مدافع فولاد برخورد کرد و به شکل بسیار خطرناکی و با فاصله اندک از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

1713228

در ادامه بازی سرد و کسل کننده و بدون خلق موقعیت چندانی در میانه میدان دنبال شد و دو تیم فرصت خطرناکی را به روی دروازه هم خلق نکردند. در دقایق پایانی نیز شوت زمینی مهدی شیری و ضربه سر حسین‌زاده و شوت ابوالفضل جلالی تنها موقعیت‌های دو تیم بودند که در نهایت نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در ابتدای نیمه دوم اشتباه عارف غلامی نزدیک بود منجر به موقعیت خطرناکی برای ساسان انصاری شود که حسینی با خروج به موقع از دروازه، توپ را دفع کرد. دقایقی پس از این موقعیت، بالاخره قفل دروازه فولاد باز شد. حرکت خوب صالح حردانی از راست و ارسال او به روی دروازه، با کنترل خوب حسین‌زاده همراه شد و این بازیکن با یک شوت محکم و روی پا و دیدنی دروازه فولاد را باز کرد.

1713284

پس از این گل نیز فولاد برای به تساوی کشاندن بازی حملاتی را به روی دروازه استقلال خلق کرد اما این موقعیت‌ها هیچ‌گاه به فرصت خطرناکی تبدیل نشدند تا اینکه حردانی اختلاف را به عدد دو رساند. پاس خوب مهدی‌پور در سمت چپ به حردانی رسید و این بازیکن با یک حرکت در عرض و شوتی دیدنی، توپ را به گوشه دروازه گردان چسباند و بازی را دو بر صفر کرد.

فولاد و استقلال در ادامه چند موقعیت خوب را از دست دادند که مهم‌ترین آنها ضربه سر ساسان حسینی در مقابل دروازه خالی بود که به شکل عجیبی به بیرون رفت. سرانجام فرصت‌های فولاد در دقیقه 92 جواب داد. روی یک ارسال پشت مدافعین، شیمبا توپ را به انصاری رساند و این بازیکن نیز با یک پاس به موقع، توپ را به کوشکی رساند که شوت این بازیکن به گل نخست فولاد تبدیل شد.

در ادامه استقلال توانست نتیجه را حفظ کرده و با پیروزی در این جدال فوق العاده حساس و مهم، به امتیاز 63 رسید و اکنون شاگردان مجیدی اختلاف چندانی تا قهرمانی و کسب جام ندارند.

1713295

 
🏆بازی از هفته بیست و هفتم بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر 
🗓دوشنبه: 24/02/1401 ؛ ساعت: 19:40 
🏟 ورزشگاه: شهدای فولاد اهواز /  بدون تماشاگر 
گروه داوری: محمد‌حسین زاهدی‌فرد / کمک‌ها: حسین مرادی – علی احمدی ؛ داور چهارم: کوپال ناظمی / ناظر: محمود رفیعی

🟨 کارت زرد:
زبیر نیک‌نفس (26)-امیرحسین حسین‌زاده (72)-محمد دانشگر (90+1)- سیدحسین حسینی (90+6) از استقلال
محمد آبشک (66)- ساسان انصاری (80) از فولاد

🔴 ترکیب فولاد:
شهاب گردان
عارف آقاسی
موسی کولیبالی
مهدی شیری(۸۳- علیرضا کوشکی)
وحید حیدریه
آرش رضاوند (33- محمد آبشک)
حمید بوحمدان (77- ساسان حسینی)
ساسان انصاری
آیاندا پاتوسی(۸۳- محمدرضا خلعتبری)
محمدرضا عباسی (77- مجتبی نجاریان)
لوسیانو پریرا
سرمربی: جواد نکونام

🔵 ترکیب استقلال:
سید حسین حسینی
محمد دانشگر
رافائل سیلوا
عارف غلامی
زبیر نیک‌نفس
مهدی مهدی‌پور
صالح حردانی(۸۰- وریا غفوری)
ابوالفضل جلالی
کوین یامگا(۹۰- جعفر سلمانی)
امیرحسین حسین‌زاده(۸۰- ارسلان مطهری)
آرمان رمضانی (68- سیعد مهری)
سرمربی: فرهاد مجیدی

1713237


⚽️ شرح گل:

فولاد صفر – استقلال یک (دقیقه 53: امیرحسین حسین‌زاده): حرکت خوب استقلالی‌ها از سمت راست و ارسال صالح حردانی به امیرحسین حسین‌زاده رسید و این بازیکن با یک کنترل دیدنی و شلیکی فوق العاده زیبا و تماشایی، توپ را به تور دروازه گردان چسابند و گل نخست بازی را به ثمر رساند.

ویدئو: 251785




 

فولاد صفر – استقلال 2 (دقیقه 73: صالح حردانی): استقلال روی یک ضد حمله با تعداد نفرات بالا به سمت دروازه فولاد هجوم برد و توپ در سمت چپ به حردانی رسید. این بازیکن جوان با حرکتی در عرض، موقعیت شوت زنی را برای خود فراهم کرد و با شلیکی دیدنی توپ را به گوشه دروازه گردان فرستاد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

ویدئو: 251789



 

فولاد یک – استقلال 2 (دقیقه 93: علیرضا کوشکی): یک ارسال پشت مدافعین به شیمبا رسید و این بازیکن با یک کنترل سینه، توپ را برای ساسان انصاری مهیا کرد. پاس این بازیکن نیز درون محوطه جریمه به کوشکی رسید و این بازیکن با یک شوت محکم دروازه استقلال را باز کرد و اختلاف را به حداقل رساند.

ویدئو: 251794




 

🔥 لحظات حساس:
دقیقه 2: حرکت دیدنی حسین‌زاده از سمت چپ با ارسال زمینی این بازیکن به دهانه دروازه همراه شد و پیش از این کوین یامگا با دروازه خالی مواجه شود، عارف آقاسی به‌خوبی توپ را دفع و راهی کرنر کرد.
دقیقه 3: کرنر ارسالی مهدی‌پور به روی دروازه با برخورد به بازیکن فولاد در آستانه ورود به دروازه بود که این توپ به شکل بسیار خطرناکی از کنار تیرک دروازه راهی کرنر شد.
دقیقه 8: حرکت خوب ابوالفضل جلالی از سمت چپ با شوت این بازیکن همراه شد که توپ پس از برخورد به مدافعین فولاد راهی کرنر شد.
دقیقه 24: موقعیت نه‌چندان جدی برای فولاد به‌دست آمد که ضربه شیمبا را حسینی به‌راحتی از آن خود کرد.
دقیقه 35: ضربه سر عارف آقاسی را حسینی به‌راحتی مهار کرد.
دقیقه 37: روی یک حرکت خوب از سمت چپ، بازیکنان فولاد صاحب موقعیت شدند که پس از یک کش و قوس، توپ به سمت مخالف رفت که شوت زمینی و کم‌جان شیری را مدافعین استقلال دور کردند.
دقیقه 39: ارسال خوب جلالی از سمت چپ به روی دروازه با ضربه سر حسین‌زاده همراه شد که توپ او با برخورد به مدافعین فولاد دور شد.
دقیقه 42: ارسال ضربه کاشته ‌به‌وسیله کولیبالی برگشت داده شد و توپ پشت محوطه جریمه به جلالی رسید که شلیک محکم این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

1713226

دقیقه 50: ارسال پشت مدافعین با اشتباه عارف غلامی همراه شد که ساسان انصاری در جدال بر سر توپ با سیدحسین حسینی برخورد کرد و گلر آبی‌ها که توانست با شیرجه‌ای دیدنی توپ را دور کند، روی زمین افتاد که زاهدی‌فر اعتقادی به خطا به روی حسینی نداشت.
دقیقه 57: شوت راه دور جلالی با اختلاف زیاد از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 64: ضربه ساسان انصاری با برخورد به مدافعین استقلال راهی کرنر شد.
دقیقه 65: ارسال خوب کرنر پاتوسی به روی دروازه استقلال با ضربه سر موسی کولیبالی همراه شد که توپ به شکل بسیار خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 81: یک ارسال به دهانه دروازه با ضربه برگردان و زیبای ساسان حسینی همراه شد که توپ به شکل بسیار خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 86: ارسال دیدنی آبشک به روی دروازه با عبور از دستان حسینی در تیر دوم به وحید حیدریه رسید که ضربه سر این بازیکن به شکل باورنکردنی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 89: روی یک ضدحمله وریا غفوری درون محوطه جریمه صاحب توپ شد. پاس رو به بیرون او پشت محوطه جریمه به مهدی‌پور رسید که شوت این بازیکن با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

1713299


💥در حاشیه:
* با توجه به اینکه بازی بدون تماشاگر است، هواداران استقلال مقابل هتل محل اقامت آبی‌پوشان تجمع کرده بودند که همین مسئله باعث شد اتوبوس تیم استقلال به سختی از میان جمعیت رد شود.
* داوران بازی پیش از شروع، لباس هلال احمر را به مناسب هفته هلال احمر برتن کرده بودند.
* عارف آقاسی و آرش رضاوند که نیم فصل از استقلال به فولاد پیوستند پیش از آغاز بازی به سمت فرهاد مجیدی و نیمکت آبی‌پوشان رفتند. این دو با همبازی‌های سابق خود خوش و بش کردند. همچنین زبیر نیک‌نفس و صالح حردانی که سابقه بازی در فولاد را دارند به سمت جواد نکونام رفتند.
* جواد نکونام پیش از بازی به سمت فرهاد مجیدی و نیمکت استقلال رفت.
* در 20 دقیقه ابتدایی، نکونام به عملکرد بازیکنان اعتراض می‌کرد و از آنها می‌خواست در دادن پاس دقت کنند.
* زبیر نیک‌نفس که در نیمه نخست با کارت زرد جریمه شد، محروم شد و دیدار بعدی آبی‌پوشان مقابل آلومینیوم اراک را از دست داد.

1713298

*بعد از گلزنی استقلال برخی از حاضرین درجایگاه خبرنگاران شادی کردند که این مساله باعث اعتراض برخی از عوامل باشگاه به حضور این افراد در جایگاه خبرنگاران شد.
*صالح حردانی گل دوم استقلال را به ثمر رساند اما او به دلیل اینکه به تیم سابقش گلزنی کرد خوشحالی نکرد ولی بازیکنان استقلال همگی دور او حلقه زدند و ابراز شادمانی کردند.
* وریا غفوری کاپیتان استقلال در دقیقه 79 با انگیزه برای حضور در میدان آماده شد تا به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان برود. صالح حردانی بازوبند کاپیتانی را به غفوری داد.
* دقیقه 85 فرهاد مجیدی به‌دلیل اعلام یک اوت به سود فولاد به داور معترض شد و همین مساله باعث تنش در محوطه فنی نیمکت استقلال شد و بیژن طاهری سرپرست آرام استقلال نیز به‌شدت به داور معترض شد.
* جواد نکونام سرمربی تیم فولاد به داور مسابقه به دلیل اتلاف وقت حسینی به داور مسابقه معترض شد.
* خلعتبری بازیکن فولاد هم بعد از سوت پایان مسابقه به داور بابت وقت‌های تلف شده معترض شد.

دیدگاه‌ها