کد خبر : 1824447 | 25 اردیبهشت 1401 ساعت 14:20 | 57.5K بازدید | 11 دیدگاه

این تجمع دیگر اعتراضی نبود؛

کری‌خوانی استقلالی‌ها با محوریت دو وزیر

شب گذشته پس از شکست پرسپولیس مقابل سپاهان و مسجل شدن قهرمانی استقلال، هواداران این تیم حضور خیره‌کننده‌ای مقابل در خروجی ترمینال شماره 2 مهرآباد داشتند.

کری‌خوانی استقلالی‌ها با محوریت دو وزیر

به گزارش "ورزش سه"، از همانجایی که تابلوهای فرودگاه مهرآباد مسیر ترمینال‌های مختلف را نشان می‌دهد، متفاوت بودن شرایط نسبت به همیشه مشخص شد. تعداد ماشین‌های پارک شده بیش از حد معمول بود و در قسمت‌های ممنوعه هم به‌سختی جایی برای پارک پیدا می‌‍شد. کنار ماشین‌ها افرادی با پیراهن‌ها و پرچم‌های آبی با عجله در حال قفل کردن درها و دور شدن از ماشین‌هایشان بودند. ما هم همین کار را کردیم و بدون توجه به جریمه احتمالی به جمعیت ملحق شدیم تا به محل تجمع هواداران استقلال مقابل ترمینال 2 برسیم.
یکی، دو هزار نفری از هواداران استقلال خودشان را به فرودگاه مهرآباد رسانده بودند تا در روزی که پرسپولیس رقیب دیرینه آنها در رقابت برای کسب ششمین قهرمانی پیاپی بالاخره شکست را قبول کرده بود، جشن قهرمانی به پا کنند؛ جشنی که با لیدرها و هواداران متعصب استقلال از زن و مرد و بچه شکل گرفته بود و با دقت در صورت‌ها، حرف‌ها و رفتارشان می‌شد فهمید که چقدر این قهرمانی برایشان پراهمیت بوده است. هواداران استقلال نزدیک به سه ساعت بی وقفه و بی خستگی تیم‌شان را تشویق کردند و هر سوژه‌ای برای آنها موضوعی می‌شد برای شعارهای دسته‌جمعی و آمدن خنده به لب؛ از لحظه خروج نساجی مازندران با لباس‌های قرمز و شعارهای همیشگی آبی‌پوشان در مواجهه با رنگ قرمز تا اشتباهات حامد لک و ... شعار

ویدئو: 251828

سه ساعتی شد که در فرودگاه مهرآباد حضور داشتیم و پس از مصاحبه با برخی از هواداران استقلال و صحبت از قهرمانی تیمشان، با بازیکنان هم در رابطه با کار بزرگ فرهاد مجیدی و پایان دادن به سلطه پرسپولیس صحبت کردیم؛ صحبت‌هایی که با یک نکته مشابه همراه بود؛ اینکه بازیکنان استقلال در بخشی از حرف‌هایشان به‌صورت غیرمستقیم و ضمنی بار دیگر به موفقیت‌های پنج سال پیاپی پرسپولیس پرداختند و البته هواداران این کار را به شکلی بی‌پرواتر انجام دادند و مسعود سلطانی‌فر و دولت حسن روحانی را عامل اصلی موفقیت‌های تیم رقیب معرفی می‌کردند. البته که توئیت وزیر ارتباطات دولت قبلی هم حسابی برخی از هواداران استقلال را کلافه کرده بود و آنها با ادبیات‌های متفاوتی به این موضوع واکنش نشان می‌دادند.

ویدئو: 251830

طی سال‌های اخیر همیشه تجمع هواداران استقلال با دلایل اعتراضی نسبت به تغییرات زیاد در تیم‌شان نظیر تغییر سرمربی و مدیران همراه بوده است، اما شب گذشته و پس از چند سال که هواداران آبی‌‎‍های پایتخت روزهای سختی را تجربه کرده بودند، روی خوش فوتبال را هم تجربه کردند و تجمعی با چهره‌های تقریبا آشنای همیشگی هواداران این تیم مقابل در ترمینال شماره 2 مهرآباد شکل گرفته بود. هر چند همین موضوع باعث شد که بازیکنان استقلال تا در خروج هم بیایند، ولی وقتی با ازدحام جمعیت مواجه شدند، ترجیح دادند برگردند و از راه دیگری برای رفتن به خانه‌هایش استفاده کنند. راهی که البته سبب معطلی آنها شد و درنهایت ساعت نزدیک به سه بامداد بود که تقریبا دیگر تمامی اعضای استقلال فرودگاه را ترک کرده بودند.
بیرون در ترمینال 2 هم کم‌کم جمعیت در حال رفتن بود و وقتی ساعت سه شد دیگر از آن ازدحام دقایق اولیه روز یک‌شنبه خبری نبود. آن ترافیک چند ساعت پیش هم از بین رفته بود و خیلی راحت می‌توانستی به خیابان مخصوص برسی و راهت را به خانه از سر بگیری. این توضیح کوتاهی از اولین جشن قهرمانی آبی‌پوشان و پایان دادن به سلطه 5 ساله پرسپولیس بود. این جشن و کری‌خوانی البته شروع بر جشن‌های استقلالی‌ها خواهد بود و در روزهای آینده نیز به مناسبت‎‌های مختلف ادامه خواهد. این جشن شروعی بر یک رقابت هیجان‌انگیز و نفس‌گیر در لیگ بعدی هم بود و از همین حالا هواداران استقلال، پرسپولیس را به چالش کشیدند و به رقابت فراخواندند. آنها معتقدند با ادامه مدیریت آجورلو و سرمربیگری فرهاد مجیدی، شب گذشته آغازی بر شروع درخشش استقلال در ایران و آسیا بوده است.
علی‌الحساب وعده بعدی استقلالی‌ها برای جشن گرفتن این پیروزی بزرگ پنج‌شنبه 29 اردیبهشت ماه 1401 در ورزشگاه آزادی خواهد بود.

دیدگاه‌ها