کد خبر : 1825226 | 29 اردیبهشت 1401 ساعت 21:48 | 6K بازدید | 0 دیدگاه

تیم ملی سرمربی دارد

نکونام: انتخاب اول تا هزارمم فولاد است

جواد نکونام پس از برد برابر پیکان به شایعات حضورش در تیم ملی واکنش نشان داد.

نکونام: انتخاب اول تا هزارمم فولاد است

به گزارش ورزش سه، جواد نکونام پس از برد برابر پیکان در نشست خبری حاضر شد و گفت: می‌دانستیم از بازی چه می‌خواهیم و شرایط بازی چگونه پیش می‌رود. با توجه به شناخت کافی که از تیم پیکان داشتیم می‌دانستم که منتظر هستند تا ما اشتباه کنیم تا بتوانند به موفقیت برسند و حمله روی دروازه ما ایجاد کنند. ما در کل بازی موقعیتی به تیم حریف ندادیم. ما در کل بازی موقعیتی به تیم حریف ندادیم؛ یک لحظه یک اشتباه کاملا ساده و بچگانه باعث شد که گل بخوریم و نزدیک بود بازی خوب و فوق‌العاده روان‌مان زیر سوال برود.

وی افزود: دیدید که در نیمه اول چقدر خلق موقعیت کردیم و نیمه دوم هم‌ همینطور اما متاسفانه نتوانستیم استفاده کنیم و روی یک ضربه ایستگاهی گل خوردیم. بعد از آن تا فاصله کمی که تا پایان بازی بود توانستیم چندین و چند موقعیت به دست بیاوریم اما دروازه‌بان حریف گرفت. خدا را شکر حق‌مان را گرفتیم. ۲-۱ کمترین حق‌مان بود. می‌توانستیم راحت|‌تر و ساده‌تر بازی را ببریم اما یک لحظه خوابمان برد و غفلت کردیم و این باعث شد که بازی به تساوی کشیده شود وگرنه اگر تمرکز داشتیم می‌توانستیم گل دوم را بزنیم. در شرایطی که تیم‌مان خوب بازی می‌کرد روی یک ایستگاهی گل خوردیم.

نکونام در ادامه گفت: به بازیکنان تبریک و خسته نباشید می‌گویم. زحمت کشیدند. نشان دادیم تا آخر بازی برای موفقیت می‌جنگیم. ما در عربستان یک ماه در هوای گرم و رطوبت شدید بازی کردیم، بعد از آن در اهواز با سیرجان بازی کردیم، بعد از آن در آبادان بازی کردیم و دوباره با استقلال در‌ گرما بازی کردیم. با توجه به اینکه جام باشگاه‌هایی وجود ندارد و دعوایی برای تیم‌های دوم و سوم وجود ندارد، انگیزه بازیکنان را نگه داشتن سخت است اما بچه‌های ما نشان دادند که چه بازیکنان با کیفیتی هستند و چه روح بزرگی دارند.‌ توانستیم تا آخرین لحظه بجنگیم و به موفقیت برسیم. خدا را شکر می‌کنم و هواداران تبریک می‌گویم. امیدوارم در دو بازی باقی مانده هم بهترین عملکرد را داشته باشیم تا برای فصل بعد آماده شویم.

سرمربی فولاد درباره داوری بازی امروز عنوان کرد: یک قضاوت فوق‌العاده داشتند. بازی درگیرانه بود و دو تیم پرفشار بازی می‌کردند. می‌دانید که پیکان سخت گل می‌خورد اما ما توانستیم دو بار دروازه‌شان را باز کنیم. آنها بازی فیزیکی انجام می‌دهند و فشرده بازی می‌کنند اما خیلی خوب بازی کرد و واقعا به آنها خسته نباشید می‌گویم. برعکس هفته قبل که همه دیدند جلو استقلال چه اتفاقاتی افتاد و چطور قضاوت کردند؛ اصلا به پنالتی کار ندارم اما آقای زاهدی‌فرد روند بازی را طوری جلو برد که همه چیز به ضرر ما شد. پنالتی را هم نگرفتند و ما بازی را باختیم. همانجا هم اعتراض کردم و بعد از آن، همه کارشناسان تایید کردند. بهتر است ما به داوران جوانی که داریم بها بدهیم تا بتوانند رشد کنند. وقتی یک داوری خوب است ما هم وظیفه داریم حمایت کنیم تا رشد پیدا کنند. داور چهارم امروز آقای مرجان زاده یک یا دو بار برای ما قضاوت کرده و قضاوت فوق‌العاده ای داشته است. ما که فوتبال بازی کردیم متوجه می‌شویم کدام داور به نفع فوتبال قضاوت می‌کند نه به نفع نفر و شخص. داور اگر به نفع فوتبال قضاوت کند، فوتبال‌مان رشد پیدا می‌کند و ما هم وظیفه‌مان است حمایت کنیم. حتی اگر امروز اشتباهی سر ضربه ایستگاهی شد که بازیکنان دو تیم چند کارت زرد گرفتند وظیفه ماست که حمایت کنیم چون داور در مجموع قضاوت خوبی داشت.

1714775

او در خصوص تاثیر محمدرضا خلعتبری روی گل دوم گفت: من چندین بار گفته‌ام بهترین بازیکنان لیگ ایران بالای سی سال دارند. من اصلا به سن توجه نمی‌کنم؛ شما عملکرد شیمبا را در سه سالی که من اینجا بودم ببینید. شیمبا سالی که من به فولاد آمدم گفت امسال سال آخر من است و می‌خواهم خداحافظی کنم اما با تمرین و زندگی حرفه ای که دارد هنوز بازی می‌کند و یکی از بهترین نفرات ما است. سن عدد است. محمدرضا خلعتبری با من همبازی بوده و به نظرم یکی از بهترین با تجربه های فوتبال ایران از لحاظ فوتبالی است و نیاز به تعریف و تمجید ندارد. بازیکنی که توانسته خارج از ایران بازی کند و بازی های ملی زیادی دارد نیاز به تعریف و تمجید ندارد. بزرگ است و در تیم ما بزرگی می‌کند. با اینکه زمان کمی در تیم ما بوده اما بزرگی می‌کند و ما واقعا به همچین بازیکنانی نیاز داریم و امیدوارم سال آینده هم کنار هم باشیم و بتوانیم استفاده کنیم چون بازیکنان بزرگ هستند که در تیم روح و اهداف بزرگ را به بازیکنان تحمیل می‌کنند.
 
نکونام در پاسخ به اینکه آیا دو بازی دوستانه که برای تیم ملی تدارک دیده شده است پس از چند ثانیه سکوت گفت: سکوت‌مان همه چیز را مشخص می‌کند. انشاالله که تیم ملی موفق باشد. من فقط آرزوی قلبی ام این است و هرجا هم نیاز باشد تعریف و تمجید و انتقاد انجام می‌دهم. من فقط آرزوی موفقیت برای تیم ملی دارم. خودم از تیم ملی نوجوانان و بزرگسالان در همه رده ها بازی کردم و تمام افتخاراتم را مدیون کشور و‌ پرچم ایران هستم. الان می‌توانیم آرزوی موفقیت کنیم و ایرادی نمی‌توانیم بگیریم چون تصمیمات گرفته شده است.

سرمربی فولاد درباره برنامه این تیم برای فصل آینده بیان کرد: ما جلسات خوبی را با آقای گرشاسبی داشتیم. واقعا از ایشان تشکر می‌کنم به‌خاطر همراهی که همیشه داشته و کنار ما و تیم بوده‌ است. همیشه می‌گویم مدیر خوب شرایط را به خوبی فراهم می‌کند و از ایشان تشکر می‌کنم. دو جلسه خوب با ایشان داشتم. من هم می‌توانم جدا شوم و هم می‌توانم بمانم چون قرارداد دارم اما دوست دارم پیشرفت کنم. برای پیشرفتم هم انتخاب اول تا هزارمم فولاد هست. برای سال بعد و حضور در جام باشگاه های آسیا و لیگ برتر به بازیکن نیاز داریم و من لیست اولیه خودم برای بازیکنانی که خارج از تیم خودمان هستند؛ اعلام کردم تا بتوانیم مذاکره کنیم. انشاالله از شنبه شروع به صحبت می‌کنیم تا تیم را آماده کنیم.‌ اگر شرایط مهیا باشد، برای جاه طلبی‌ای که خودم و باشگاه دارد انشاالله ادامه می‌دهیم. من دوست دارم هر روز به موفقیت برسم. قطعا یک روز هم به موفقیت نمی‌رسیم؛ موفقیت آن نیست که شما جام بگیرید و ببرید. موفقيت پیشرفتی است که شما در فوتبال و نتایج می‌بینید. این نکته برای من مهم است. واقعا آرزوی هر مربی است که در خوزستان و به خصوص تیم فولاد با باشگاه بزرگ و هوادارانی که جایشان خالی است مربیگری کند. امیدوارم این هفته هواداران کنارمان باشند و بتوانیم از حضورشان استفاده کنیم.

نکونام در پاسخ به این سوال که آیا از بین بازیکنان و کادرفنی فولاد کسی با تیم ملی به قطر می‌رود گفت: برای تماشا؟ کادر برای چه برود؟

او در واکنش به اینکه شنیده می‌شود او به عنوان دستیار اسکوچیچ به تیم ملی اضافه می‌شود گفت: برعکس نگفتید؟ برعکسش را ما در خدمت هستیم.

نکونام در پاسخ به اینکه اگر پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی به او بشود قبول می‌کند گفت: برای من؟ برای چی به من پیشنهاد شود؟ تیم مربی دارد.‌

او در پایان درباره اینکه به نظر او از بین بازیکنان فولاد کسی به تیم ملی دعوت خواهد شد گفت: کیفیت بازیکنان و تیم ما مشخص است. اینکه هر بازیکنی انتخاب شود یا نه به تصمیم سرمربی تیم احترام می‌گذارم چون خودم مربی هستم و دخالت نمی‌کنم. فقط نظرم را می‌گویم و هر تصمیمی گرفته شود احترام می‌گذارم. سرمربی تیم است که باید بهترین نفرات را بگذارد و بهترین عملکرد را داشته باشد تا بتواند جواب هم بدهد. برای همین هر بازیکنی انتخاب شود احترام می‌گذاریم و اگر نشود هم احترام می‌گذاریم چون نظر سرمربی تیم است.

دیدگاه‌ها