کد خبر : 1825691 | 01 خرداد 1401 ساعت 22:53 | 136.6K بازدید | 31 دیدگاه

دو روی متفاوت یک شهر

میلان امشب هم می‌خندد هم گریه می‌کند! (عکس)

میلان با پیروزی امشب برابر ساسولو موفق شد قهرمانی رقابت‌های سری آ را از آن خود کند.

میلان امشب هم می‌خندد هم گریه می‌کند! (عکس)

به گزارش ورزش سه، اگر از هواداران میلان سوال می‌شد که در پایان فصل چه چیزی آنها را راضی می‌کند احتمالاً پاسخ بسیاری از آنها کسب سهمیه لیگ قهرمانان بود اما امشب اتفاق دیگری رقم خورد و معجزه تیم استفانو پیولی با فتح اسکودتو تکمیل شد.

بسیاری اعتقاد داشتند که نتایج میلان در ابتدای فصل یک جرقه است و این تیم رفته‌رفته با افت مواجه خواهد شد اما به جز یک مقطع کوتاه تیم استفانو پیولی ثبات فوق العاده‌ای را از خود به‌نمایش گذاشت و هر هفته بیشتر از قبل نشان داد که می‌تواند شایسته فتح اسکودتو باشد.

وقتی در کنفرانس خبری پیش از بازی برابر ساسولو از استفانو پیولی سوال شد که آیا تیمش شایسته کسب عنوان قهرمانی بوده یا خیر در جواب گفت: "فردا به شما خواهم گفت. امروز به نظر من ما شایسته اول شدن هستیم و تا به اینجا بهترین تیم بوده‌ایم. اما باید در دیدار فردا مقابل ساسولو نیز همین‌گونه عمل کنیم."

میلان شاید منطقی‌ترین بازی فصل خود را مقابل ساسولو انجام داد و حالا استفانو پیولی می‌تواند با سری کاملاً بالا به همه بگوید که تیم پر انگیزه‌اش شایسته‌ترین تیم برای فتح اسکودتو بوده است. 

میلان فصل گذشته موفق شد بعد از سال‌ها دوباره به لیگ قهرمانان اروپا بازگردد؛ با این حال روسونری به همین موفقیت اکتفا نکرد و آنها در این فصل مقام قهرمانی رقابت‌های سری آ را هم از آن خود کردند. در حقیقت بیش از یک‌دهه از آخرین قهرمانی میلان در رقابت‌های سری آ گذشت تا اینکه آنها دوباره فاتح اسکودتو شوند.

آخرین بار در فصل 11-2010 بود که میلان تحت هدایت ماسیمیلیانو آلگری موفق شد اسکودتو را فتح کند و از آن به بعد بود که سیر نزولی روسونری آغاز شد. با این وجود روزهای سخت هواداران این تیم بالاخره امشب به شیرین‌ترین شکل ممکن به پایان رسید و تیم استفانو پیولی با شایستگی کامل موفق شد بالاتر از رقیب همشهری یعنی اینتر عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

1715655
1715656
1715657
1715658
1715659
1715660

بعد از این قهرمانی هواداران میلان که اتفاقاً تعداد آنها در ورزشگاه خانگی ساسولو، کم هم نبود روانه زمین مسابقه شدند و در کنار ستاره‌های تیم محبوب خود این قهرمانی را جشن گرفتند. در واقع آنها بیش از 10 سال برای چنین لحظه‌ای صبر کرده بودند و بالاخره انتظارشان به پایان رسید.

این قهرمانی در حالی برای میلان رقم خورد که آنها در راه کسب آن بر حریف و رقیب همشهری یعنی اینتر غلبه کردند. رقابت بین دو تیم تا هفته پایانی ادامه پیدا کرد اما نهایتاً این روسونری بود که در این جنگ جذاب به پیروزی رسید و فاتح اسکودتو شد.

البته نباید از شایستگی‌های تیم سیمونه اینزاگی نیز به این راحتی‌ها گذشت. نراتزوری اخیراً موفق شد کوپا ایتالیا را فتح کند و بعد از سال‌ها دوباره به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند اما قطعاً ناکامی در دفاع از عنوان قهرمانی سری آ یک اتفاق تلخ در این فصل برای اینتر محسوب می‌شود.

1715661
1715662
1715663
1715664

دیدگاه‌ها