کد خبر : 1825821 | 02 خرداد 1401 ساعت 17:47 | 15.8K بازدید | 6 دیدگاه

10 بازی برای جام جهانی 2018

مقایسه برنامه تدارکاتی تیم‌های اسکوچیچ و کی‌روش

تیم ملی فوتبال ایران قبل از جام جهانی 2018 آماده سازی مناسبی داشت و با 10 بازی تدارکاتی به جنگ مراکش، اسپانیا و پرتغال رفت.

 مقایسه برنامه تدارکاتی تیم‌های اسکوچیچ و کی‌روش

به گزارش "ورزش سه"، در روزهایی که بحث بر سر مراحل آماده سازی تیم ملی فوتبال برای حضور در جام جهانی قطر داغ است، می‌توان متوجه شد شرایط تیم ملی نسبت به 4 سال پیش بسیار متفاوت است.
در حال حاضر و در فاصله حدودا 7 ماهه تا جام جهانی 2022 تنها یک مسابقه تدارکاتی با کانادا هماهنگ شده که درباره آن هم حرف و حدیث‌های زیادی مطرح است. شایعاتی مبنی بر لغو بازی به گوش می‌رسد و از سوی دیگر مسئولان فدراسیون هنوز در عقد قرارداد با کشورهای دیگر هم ناکام مانده است.
در چنین فضایی مقایسه مراحل آماده سازی تیم ملی ایران قبل از جام جهانی 2018 روسیه قابل توجه است. تیم ایران در آن دوره از رقابت‌ها با هدایت کارلوس کی‌روش موفق شد مراکش را شکست بدهد و با وجود باخت خفیف به اسپانیا ، پرتغال را نیز با تساوی یک بر یک متوقف کرد و در عین بدشانسی از صعود به دور نهایی بازماند.
حضور مقتدرانه ایران در جام جهانی 2018 حاصل برنامه‌های آماده سازی و بازی‌های دوستانه پرتعدادی بود که ملی‌پوشان انجام دادند و در رسیدن به هماهنگی کمک شایانی به آنها کرد.
تیم ملی فوتبال ایران بعد از صعود به جام جهانی روسیه توانست 10 دیدار تدارکاتی برگزار کند. اگرچه فاصله زمانی صعود به جام جهانی تا برگزاری مسابقات در سال 2018 بیشتر از شرایط کنونی بود اما برگزاری 10 مسابقه اتفاقی بود که عامل اصلی بازی‌های خوب در تورنمنت بزرگ فوتبال دنیا شد.

 

1715892


کادرفنی تیم ملی قبل از جام جهانی 2018، 7 اردوی تدارکاتی برگزار کرد و در جریان این اردوها بازی‌های دوستانه نیز گنجانده شده بود. اردوهای کوتاه مدت و بلندمدتی که کارلوس کی‌روش در نظر گرفت و بازیکنان زیر نظر او برای مسابقات آماده شدند. حالا اما با توجه به فیفادی‌های اندک امکان آماده سازی به روش 4 سال پیش نیست اما می‌شود شرایط بهتری را برای تیم ملی مهیا کرد.
ایران در آن مقطع بازی‌های دوستانه خود را در تهران با تیم ملی توگو شروع کرد؛ دیداری که با برتری دو بر صفر ملی‌پوشان همراه شد. تیم ملی سپس در کازان به مصاف روسیه رفت و به تساوی یک بر یک رسید. بعد از آن شاگردان کارلوس کی‌روش اردویی را در کشور اتریش برگزار کردند که در آن اردو دو بازی دوستانه با پاناما و ونزوئلا تدارک دیده شد. تیم ایران، پاناما را دو بر یک برد و ونزوئلا را یک بر صفر شکست داد.

 

1715893


مراحل آماده سازی تیم ملی با برتری 4 بر صفر مقابل سیرالئون در تهران ادامه یافت و بعد ملی‌پوشان برای انجام یک مسابقه دوستانه با تونس راهی این کشور شدند. دیداری که با شکست یک بر صفر ایران همراه بود. بعد هم تیم ملی به اتریش رفت و موفق شد در دیدار دوستانه بعدی الجزایر را دو بر یک شکست بدهد.
بازی دوستانه بعدی با ازبکستان در تهران بود که با برد یک بر صفر ملی‌پوشان همراه شد. در روزهای منتهی به جام جهانی نیز تیم ملی سفری کوتاه به ترکیه داشت و در جریان یک بازی دوستانه با این کشور بازی کرد. مسابقه‌ای که با برد دو بر یک ترک‌ها همراه شد. آخرین بازی دوستانه تیم ملی هم چند روز مانده به جام جهانی در روسیه مقابل لیتوانی برگزار شد که ایران یک بر صفر آن مسابقه را برد و با شرایطی مطلوب پا به بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبال دنیا گذاشت.

 

1715966

 

بازی‌های دوستانه تیم ملی ایران دربازه زمانی صعود به جام جهانی 2018 تا حضور در این تورنمنت به شرح ذیل است:

ایران ۲ - ۰ توگو (تهران)
ایران ۱ - ۱ روسیه (کازان)
ایران ۲ - ۱ پاناما (اتریش)
ایران ۱ - ۰ ونزوئلا (اتریش)
ایران ۴ - ۰ سیرالئون (تهران)
ایران ۰ - ۱ تونس (تونس)
ایران ۲- ۱ الجزایر (اتریش)
ایران ۱ - ۰ ازبکستان (تهران)
ایران ۱ - ۲ ترکیه (استانبول)
ایران ۱ - ۰ لیتوانی (روسیه)

دیدگاه‌ها