کد خبر : 1825909 | 03 خرداد 1401 ساعت 08:46 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

پورشیب: هروی به خیلی‌ها بیش از اندازه بها داد

کاپیتان تیم ملی کاراته با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که از کجا آمدیم و به کجا رسیدیم، گفت: سرمربی تیم ملی طی سال‌های گذشته به خیلی‌ها بیش از اندازه بها داد و از آن‌ها حمایت کرد.

پورشیب: هروی به خیلی‌ها بیش از اندازه بها داد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، ذبیح‌الله پورشیب درباره شرایط تیم ملی کاراته، اظهار کرد: مدت زیادی بود که در اردوهای تیم ملی حضور داشتیم و همه چیز خوب پیش می‌رفت که متاسفانه بازی‌های آسیایی لغو شد و فرصت حضور در این رقابت‌ها را از دست دادیم. با این وجود توقف در کار تیم ملی وجود ندارد و به مسیرمان ادامه می‌دهیم تا مهیای مسابقات پیش رو شویم.

کاپیتان تیم ملی کاراته، افزود: رویداد مهم بازی‌های جهانی در آمریکا را پیش روداریم که پس از کسب سهمیه با ۵ کاراته‌کا عازم این رویداد خواهیم شد. این مسابقات هر ۴ سال یکبار برگزار می‌شود و کاراته ایران در دوره قبل موفق به کسب یک طلا و ۴ نقره شد. در این دوره سعی ما این است با توجه به تمرینات خوبی که زیر نظر کادر فنی دنبال کردیم به بهترین نتایج برسیم. رقابت‌های قهرمانی آسیا و بازی‌های کشوهای اسلامی نیز از دیگر رویدادهایی است که کاراته ایران خود را مهیای حضور در آن ها می‌کند و اهمیت زیادی برای ما خواهد داشت.

وی با اشاره به غیبت چند ماهه ملی‌پوشان کاراته ایران در رقابت‌های مختلف بین‌المللی، گفت: چند ماهی است در هیچ تورنمنتی حاضر نشده‌ایم و تمام هدف ما این است که در میادین پیش رو با همه وجود تلاش کنیم و به موفقیت برسیم. باید با قدرت در این رقابت‌ها حاضر شویم تا از جایگاه کاراته ایران که سال‌ها برای آن زحمت کشیده شده است، به خوبی دفاع کنیم و آن را از دست ندهیم.

دارنده ۲ مدال برنز جهان و طلا و برنز بازی‌های آسیایی، درباره شرایط بدنی خود، خاطرنشان کرد: من هم حدود ۶ یا ۷ ماه است که در هیچ رویدادی حاضر نشدم و طبیعتا همین موضوع نیز کار را برای ما سخت‌تر می‌کند اما با این وجود تمرینانمان را خیلی خوب سپری کردیم و در این یک ماه و نیم آینده نیز تمام تلاشمان را می‌کنیم تا با رسیدن به شرایط مطلوب بدنی، به بهترین نتیجه ممکن برسیم.

پورشیب در ادامه گفتگو با ایسنا، با اشاره به موفقیت‌های تیم ملی کاراته ایران مخصوصا در یک دهه اخیر با هدایت سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته، گفت: تیم ملی کاراته ایران در یک دهه اخیر موفقیت های بزرگی را در میادین مختلف جهانی، المپیک، قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و رقابت‌های بین‌المللی دیگر بدست آورده و مربیان زیادی بواسطه این موفقیت‌ها لژیونر شدند و بازیکنان زیادی هم به موفقیت رسیدند. هر چند کاراته در سال‌های قبل از این یک دهه اخیر نیز خوب بوده اما پیشرفت و افتخارآفرینی کاراته ایران در یک دهه پیش رشد چشمگیری داشته و رکوردهای زیادی بدست آورده است.

وی ادامه داد: کاراته ایران برای رسیدن به این موفقیت‌ها سختی‌های زیادی متحمل شده و تلفات زیادی داده است. کادر فنی تیم ملی و بازیکنان زحمات زیادی کشیدند تا کاراته ایران به جایگاه امروزی خود برسد. شهرام هروی سال‌هاست که برای تیم ملی کاراته ایران زحمت می‌کشد و کاراته با سرمربیگری او عناوین خیلی زیادی را کسب کرده است. هت تریک قهرمانی در جهان و آسیا و موفقیت در المپیک از نتایج بسیار خوب سرمربیگری سید شهرام هروی در سال‌های اخیر است که نمی توان به آسانی از کنار آن‌ها گذشت.

کاپیتان تیم ملی کاراته، تصریح کرد: هروی در این سال‌ها همیشه به بازیکنان جوان ۱۷ یا ۱۸ ساله تا بازیکنان ۳۴ یا ۳۵ ساله که آمدند و مدال گرفتند و رفتند بها داده و به خیلی از بازیکنان فرصت‌های زیادی در میادین مختلف داده تا به نتیجه مطلوب برسند. نتایج کاراته‌کاهای ایران در تورنمنت‌های مختلف طی سال‌های اخیر نشان می‌دهد او به بازیکنان مختلف فرصت‌های زیادی داده و تا حد ممکن از آن‌ها حمایت کرده است.

پورشیب ادامه داد: به عنوان کاپیتان تیم ملی باید بگویم احساس می‌کنم سید شهرام هروی بیش از اندازه به خیلی‌ها بها داد و کمک کرد و بی‌انصافی است که بگوییم او در این مدت به کسی کمک نکرده است. او در این سال ها از هر لحاظ به تیم ملی کمک کرده و همیشه حامی ملی‌پوشان بوده است. کاراته ایران باید قدردان او به عنوان یک سرمایه ملی باشد، بسیاری از مربیان با موفقیت‌های کاراته لژیونر شدند و بازیکنان زیادی نیز به موفقیت رسیدند.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی، خاطرنشان کرد: هروی در این سال ها از خود گذشتگی زیادی برای تیم ملی داشته تا به این موفقیت‌های بزرگ برسیم. در این میان حمایت پیشکسوتان و بزرگان کاراته نیز نقش زیادی داشته تا کاراته ایران به جایگاه شایسته خود برسد. موفقیت کاراته باعث سربلندی همه جامعه کاراته در سراسر کشور است که همگی برای موفقیت کاراته زحمت می‌کشند. باید همه دست به دست هم بدهیم تا با اتحاد و همدلی به موفقیت‌های بیشتر برسیم. تمامی نوجوانان و جوانان که با هزار امید و آرزو وارد این رشته شده اند به ملی‌پوشان به عنوان الگو نگاه می‌کنند و نباید کاری کنیم که ‌آنها را دلسرد کنیم.

وی در پایان گفت: هیچوقت نباید گذشته خودمان را فراموش کنیم که از کجا آمدیم و به کجا رسیدیم. موفقیت کاراته برای همه جامعه کاراته است و باید با همدلی و اتحاد از آن محافظت کنیم.

دیدگاه‌ها