کد خبر : 1825984 | 03 خرداد 1401 ساعت 15:14 | 2.2K بازدید | 1 دیدگاه

نیاز به آبادانی در ورزش داریم

سجادی: بعضی رشته‌های ما کولاک کرده‌اند

وزیر ورزش و جوانان تاکید ویژه ای روی سرعت عمل بخشیدن به فعالیت های ورزشی دارد.

سجادی: بعضی رشته‌های ما کولاک کرده‌اند

به گزارش "ورزش سه"، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه برگزاری پنجاهمین مجمع کمیته ملی المپیک صحبت های را انجام داد.

کشور ما به خروجی ورزش بیشتر از قبل نیاز دارد
یاد و خاطره شهدای ورزشکار را گرامی می‌داریم. عرض تسلیت دارم بابت ترور ناجوانمردانه صیاد خدایی، کسی که در عین مظلومیت مقابل چشم هموطنانمان ترور شد. انشاالله ما به سهم خودمان و نیتمان و رفتار ارزشمند حداقل در عرصه وظایف خودمان آنچه که کشور در این مقطع واقعا نیاز دارد، آنچه که همیشه در جلسات و پشت تریبون ها گفتیم انجام بدهیم. ورزش در جامعه این خواص را دارد و این اتفاقات را رقم می‌زند، الان در شرایط کنونی کشور عزیز ما، به خروجی ورزش خیلی بیشتر از گذشته نیاز دارد. انشاالله که ما بتوانیم با همین درایت شعور و درک و آگاهی که امروز از خودمان نشان دادیم کار را پیش ببریم. همه جا در دنیا نقدی می کنند و نظری می دهند این فرایند حاکی از این است که ورزش در دنیا رشد خودش را انجام داده و به یک بلوغی رسیده، انشاالله هر چقدر هم در کشور اینگونه توفیق بیشتر شود درک و آگاهی ما بیشتر به نمایش گذاشته خواهد شد. خواستار این ارزش هایی که به دست آمده باشیم. بعضی افراد زورشان به جاهای دیگر نمی رسد و این اتفاقات را رقم می زنند. در محیط کاری ورزش و جوانان خودمان جوری عمل می کنیم که نشان دهیم ما کمک نظام و حکومت هستیم. اگر عده ای دوست دارند خدایی نکرده از چهار نفر تجمعی که دور هم جمع می شوند بهره برداری سو کنند ما از آن طرف به استادیوم ها می رویم و تیم های مان را تشویق می کنیم و شور و نشاط را به جامعه می دهیم، مسابقات مان را برگزار م کنیم‌ و اعزام هابمان را انجام می دهیم.

بین جامعه ورزش سو تفاهمی نیست
دیروز نایب الزیاره همه شما عزیزان در اسلام آباد غرب و ارتفاعات دالاهو بودیم.  ۵ مرداد در آنجا اتفاقات ارزشمندی افتاد. آن جا فرصت شد با جامعه ورزش اسلام آباد غرب صحبت کنیم که حدود هزار نفر بودند، گفتیم الان با اینگونه دور هم جمع شدن ها به دنیا نشان می دهیم که هرکار می خواهید بکنید ولی دولت ما تصمیمات مهمی می گیرد، از یکسری اتفاقات اقتصادی باید به سلامت عبور کنیم. تهدیدمان هم می کنند از دور دندان نشان می دهند ما فکر می کنیم لبخند است نزدیک می شویم می بینیم نیش است و لبخند نیست. امیدوارم ما در وظایفمان در ورزش همان طور که امروز به هم اعتماد داریم درست عمل کنیم. این هایی که نوشته شده برای رعایت یکسری اصول بین المللی است، روز به روز بهتر می شود. آنقدر جامعه ورزش و مدیریتش محترم است ولی اگر این اصول بین ما نبود نمی توانستیم انتخاباتی برگزار کنیم و نشان دهیم به بلوغی رسیدیم و خودمان را قبول داریم. این ها فقط برای رسمیت کار است و امکان دارد یک نفر بگوید من می خواهم طبق اساسنامه کار کنم ولی اگر این ها هم نبود قبول داریم اینگونه نیست که بین خانواده محترم ورزش سو تفاهمی باشد.

دست روسای فدراسیون ها باز است
من به سهم خودم تلاش کردم. از گرد همایی و احترامی که قائل شدید تشکر می کنم. خدمت آقای دکتر صالحی امیری عرض کردم و گفتم ای کاش در مورد انتخاب هئیت اجرایی تصمیم می گرفتید و اعلام می کردید. این چیزی است که در اساسنامه اعلام شده به هر حال اساس نامه دست روسای فدراسیون ها را باز گذاشته، دست کمیته ملی المپیک و پارالمپیک باز است ولی اینکه هیئت اجرایی به خاطر درایتی که در هیئت رییسه اتفاق افتادو بعد به مجمع انتقال دادید هم ارزشمند است. به فرمایش آقای دکتر بهتر است به گذشته مراجعه نکنیم.

باید این همدلی را بیشتر به نمایش بگذاریم
من هم با افتخار یکی از اعضای خانواده ورزش و یکی از شما هستم، در جاهای مختلف ورزش با هم دیگر بودیم. من یک روزی افتخار داشتم ورزشکار بودم و یک‌ روز  در یک باشگاه و در یک منطقه مسئولیت داشتم و در سازمان تربیت بدنی در خدمت شما با هم همکاری کردیم، یک‌ روزی در وزارت خانه معاون بودم. امروز هم رئیس جمهور محترم محبت داشتند و اعتماد کردند و ایشان فرمودند در جلسات انتخابات درخواست جامعه ورزش این بود که یک ورزشی انتخاب شود و بنده به عنوان وزیر ورزش انتخاب شدم امیدوارم  این انسجام، وحدت و همدلی را هرچه بیشتر به نمایش بگذاریم.

1697005

باید طبق بیانیه گام سوم عمل کنیم 
شب گذشته وقتی ماموریتمان تمام شد قرار بود ۱۲ شب پرواز کنیم که به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی لغو شد.حدود ۶ صبح رسیدیم یکی دو ساعت استراحت کردیم و الان هم با افتخار در خدمت شما هستیم این یعنی وقت نیست. الان هم من دارم از این فرصت استفاده می کنم و می خواهم چیز های دیگری عرض کنم این که دور هم جمع شدیم جای تشکر ویژه دارد به خصوص از برادرم دکتر صالحی امیری و پیشاپیش به همه خسته نباشید می گویم که به اینجا تشریف آوردند. انشالله طبق آیین‌نامه با درایت عمل می‌کنیم. ما در کشوری کار می کنیم که مقام معظم رهبری قوانینی در ورزش دارند که بسیار هم برای ما مهم و در اولویت است. همین چند روز پیش بود که بیانیه گام سوم داده شد و بالاخره باید ببینیم در اجرای این بیانیه چه کردیم؟ رئیس جمهوری در کشور داریم که دغدغه ورزش دارد.

باید به معیشت ورزشکاران رسیدگی کنیم
انتخاباتی که می خواهیم برگزار کنیم را کنار می‌گذاریم دغدغه ها را هم کنار می گذاریم اما جامعه مدیریتی ورزش که نود دردصدتان اینجا در مجمع حضور دارید باید فکر کنیم و شما به من کمک بدهید.‌ باید بیمه ورزشکاران را درست کنیم و به معیشت آن ها  رسیدگی کنیم. یکسری اماکن ورزشی داریم باید به درستی در ورزش از این ها استفاده شود. من روز گذشته در مجموعه المپیک کرمانشاه می گفتم انشاالله استخر مجموعه هرچه زودتر مورد استفاده قرار بگیرد، یک سالن ۶ هزار نفره که در کرمانشاه دارد ساخته می شود. این تکالیف در کشور هست که یک بخشی وظایف حاکمیت زیر ساخت ها است و یک بخشی نحوه بهره برداری است و یک بخشی رسیدگی به امور ورزشکاران است زیرا ورزشکاران دست ما امانت هستند. اگر یک روزی ورزشکاری می خواهد مهاجرت کند مگر اشکالی دارد؟ چرا با تیم های ورزشی برود؟ چرا ورزشکاران دیگر را بدنام می کنیم؟ باید مشاوران بد را شناسایی کنیم. چه زمانی اردوهای ما را بازنگری کنیم؟ چه زمانی سیاست های کاری را بازنگری کنیم؟ رویدادهایمان هر روز از روز قبل باید شکیل تر باشد، پخش زنده داشته باشد و اسپانسر داشته باشد مگر می شود اقتصاد در ورزش را فراموش بکنیم؟

تعاملات بین المللی را بالا ببریم
اگر من رییس فدراسیون هستم مگر چقدر وقت دارم؟ الان به ما اعتماد شده حتی ثانیه ها هم مهم است باید فکر یک شتاب باشیم. جامعه از ورزش چه نیاز دارد؟ به مازیار ناظمی گفتم رشته شما جهان پسند است و ایشان برنامه ریزی کرد الان یک ماه است تیم دارد کولاک می کند. در فوتبال، دوچرخه سواری و رشته های دیگر همه فعالیت می کنند، ما باید این ها را شتاب بدهیم. تعاملات بین‌المللی را بالا ببریم، خارجی ها را به اینجا بیاوریم به خدا کشور ما خیلی خوب است. کشور ما در این مقطع نیاز به این اتفاقات مهم و اساسی دارد.

بهترین اتفاقات در ورزش کشور ما می افتد
روز گذشته در منطقه کرمانشاه نوجوانان و جوانان علاقه مند نشسته بودند و با من در مورد خواسته هایشان در ورزش صحبت می کردند. سر تمرین یک تیم هندبال رفتیم ولی اگر می آمدید آن سالن را مشاهده می کردید شاید نمی توانستید حتی برای تماشا دوام بیاورید اما آنجا تمرین هم می کنند همه جای کشورمان نیاز به آبادانی در ورزش دارد انشاالله این جلسات زودتر می گذرد و سراغ کارمان می رویم تا بهترین اتفاقات در ورزش کشور بیافتد.

دیدگاه‌ها