کد خبر : 1826346 | 05 خرداد 1401 ساعت 16:54 | 16.4K بازدید | 0 دیدگاه

ذوب آهن از داوری خیلی آسیب دید‌

قاسمی: بازی ما را در فیفادی برگزار کنید

مدافع تیم ذوب آهن معتقد است سازمان لیگ باید بازی‌های هفته سی‌ام را در فیفادی برگزار کند تا به تیم‌ها آسیبی وارد نشود.

قاسمی: بازی ما را در فیفادی برگزار کنید

به گزارش ورزش سه، در یکی از دیدارهای هفته بیست و نهم لیگ برتر ذوب آهن میزبان نساجی مازندران بود که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. آرمان قاسمی درباره این بازی به خبرنگار ما گفت: ما با بردی که مقابل فجر به دست آوردیم توانستیم به رتبه هفتم جدول برسیم و برای اینکه بتوانیم خودمان را در این رتبه نگه داریم، به برد برابر نساجی نیاز داشتیم اما خدا را شکر آلومینیوم و پیکان هم مساوی کردند و ما به رتبه پایین تری نرفتیم.

وی افزود: ما در این بازی توانستیم موقعیت های زیادی روی دروازه نساجی ایجاد کنیم اما متاسفانه با بی دقتی در ضربات آخر موقعیت ها را از دست دادیم و به چیزی که شایسته اش بودیم دست پیدا نکردیم. نتوانستیم سه امتیاز آخرین بازی خانگی را به هواداران‌مان هدیه بدهیم. در تمام طول بازی از نظر مالکیت و موقعیت تیم برتر میدان بودیم اما متاسفانه بازی مساوی شد و انشاالله بتوانیم در بازی آخر این دو امتیاز را جبران کنیم و بتوانیم فصل را با رتبه هفتم یه پایان برسانیم.

مدافع ذوب آهن درباره تونلی که اعضای این تیم برای بازیکنان نساجی زدند گفت: در همه جای دنیا وقتی تیم ها قهرمان لیگ و حذفی می‌شوند این کار صورت می‌گیرد. زیبایی های ورزش و فوتبال به همین است که در عین رقابت، رفاقت باشد. شعار مجموعه ورزشی ذوب آهن هم از ابتدا رعایت فرهنگ بوده است. در دوره فعالیت این باشگاه هیچوقت مشکلی از نظر اجتماعی و فرهنگی وجود نداشته و این اتفاق باید به صورت اپیدمی دربیاید‌. وقتی رقبا قهرمان می‌شوند باید به آنها احترام گذاشته شود و با کری های رنگی نباید جو را خراب کنیم. رقابت ها باید طوری باشد که مثل بازی پرسپولیس و تراکتور به رفاقت ها لطمه نخورد.

قاسمی که در جریان این دیدار به داور اعتراض داشت در این باره گفت: آقای صفایی از داوران خوب ما هستند و در نیمه اول داوری متعادلی داشتند اما در نیمه دوم ۵۰-۵۰ ها را به نفع حریف زدند. من در یک صحنه به ایشان اعتراض کردم چون واقعا خطایی مرتکب نشده بودم و ایشان هم به من کارت زرد داد اما در مجموع عملکرد خوبی داشتند و روی نتیجه تاثیر نداشتند؛ این مهم ترین مسئله در مورد داوری است.

او با تاکید بر اینکه ذوب آهن در لیگ بیست و یکم از داوری ها آسیب دیده ادامه داد: ما این فصل یکی از تیم هایی بودیم که بیشترین ضرر را از داوری داشتیم. اگر این اتفاق نمی‌افتاد مطمئن باشید در بدترین حالت چهارم جدول بودیم. ضمن اینکه ما فقط درباره پنالتی ها و صحنه های منجر به گل صحبت می‌کنیم اما برای مثال در بازی رفت با آلومینیوم اراک در دقیقه ۹۴ موقعیت سه به یک ما را داور آفساید گرفت. اگر اینها را هم حساب کنیم جایگاه ما خیلی بالاتر می‌بود. اما تقریبا همه تیم ها از داوری ها متضرر شده‌اند؛ بعضی تیم ها مثل تیم ما بیشتر و بعضی تیم ها کمتر. تا زمانی هم که زیرساخت ها را درست نکنیم، چیزی درست نمی‌شود. بعضی داورهای ما اسپری برای خط کشی ندارن و بعضی ها هندزفری می‌گذارند، VAR که جای خود را دارد. فعلا این مشکلات لاینحل است.

قاسمی درباره مشکلاتی که به‌خاطر برنامه ریزی لیگ ایجاد شده عنوان کرد: مشکلاتی که در برنامه ریزی ما وجود دارد از ابتدای فصل گریبان تیم ها را گرفته است. یک زمانی در زمستان ها می‌گفتند به‌خاطر باران و برف احتمال لغو بازی ها وجود دارد اما الان در فصل های دیگر هم به‌خاطر آلودگی هوا و گرد و خاک بازی ها کنسل شوند. ما جزو معدود کشورهایی هستیم که هم در زمستان احتمال لغو بازی هایمان وجود دارد و هم در فصل هایی که بارندگی نیست. من امیدوارم یک برنامه ریزی صورت بگیرد که تیم ها در فیفادی بازی کنند.

او در پایان گفت: در حال حاضر قهرمان لیگ مشخص شده و فقط بعضی تیم ها برای قهرمانی می‌جنگند و چند تیم هم برای فرار از منطقه سقوط. با برگزاری بازی های هفته بیست و نهم تقریبا تکلیف این تیم ها هم مشخص می‌شود و امیدوارم برنامه ریزی طوری باشد که بازی ها بعد از فیفادی برگزار نشوند. اگر قرار باشد تیم ملی بازی هایش را بکند و برگردد مثل این است که ما فصل جدید را شروع کرده‌ایم. بازی های هفته آخر حداقل روی ۱۲ تیم تاثیر ندارد و امیدوارم بازی تیم هایی که بازیکن ملی‌پوش ندارند یا سرنوشت‌شان تغییر نمی‌کند در تاریخ ۱۲-۱۳ خرداد برگزار شود تا از این وقفه لطمه نخورند.

دیدگاه‌ها