کد خبر : 1826405 | 06 خرداد 1401 ساعت 13:40 | 987 بازدید | 0 دیدگاه

قبایی‌زاده: از روز اول تمام مبارزات حکم فینال داشت

مسئول برگزاری مسابقات بوکس قهرمانی کشور گفت: این رقابت‌ها از سطح کمی و کیفی بالایی برخوردار بود و به نوعی از روز اول مبارزات حکم فینال را داشت.

قبایی‌زاده: از روز اول تمام مبارزات حکم فینال داشت

به گزارش "ورزش سه" به نقل از روابط عمومی فدراسیون بوکس، حمید قبایی‌زاده مسئول برگزاری مسابقات بوکس قهرمانی کشور گفت: سی‌امین دوره مسابقات بوکس قهرمانی کشور با حضور 186 ورزشکار در 13 وزن برگزار شد. نزدیک به سه سال رویداد کشوری در این سطح برگزار نشده و خدا را شکر رقابت‌ها از سطح کمی و کیفی بالایی برخوردار بود و با توجه به اینکه حکم انتخابی تیم‌ملی را داشت تمامی ملی‌پوشان حضور داشتند و به نوعی از روز اول مبارزات حکم فینال را داشت.

وی افزود: کادرفنی از نزدیک تمامی رقابت‌ها را رصد کردند و در نهایت 54 بوکسور انتخاب شدند که قرار است این نفرات در مراحل متعدد، انتخابی درون اردویی را پشت سر بگذارند تا تکلیف نفرات اعزامی به رویدادهای مختلف مشخص شود.

مسئول برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در خصوص عدم دعوت بوکسور وزن 48 کیلوگرم خوزستان به اردوی تیم ملی بوکس عنوان کرد:  با توجه به درخواست فدراسیون بوکس از فدراسیون پزشکی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ برای حضور در این مسابقات و اطلاع رسانی صورت گرفته در این خصوص، مسئولین نادو شرکت کرده بودند اما متاسفانه این بوکسور با وجود همکاری مربیان خوزستان از انجام تست دوپینگ امتناع کرد.

قبایی‌زاده خاطرنشان کرد: از هر 13 وزن این رقابت‌ها حداقل یک نفر تست داد که تمامی این نفرات همکاری خوبی داشتند و تنها کسی که امتناع کرد ایشان بود. در حال حاضر نیز  منتظر تصمیم فدراسیون پزشکی و ستاد مبارزه با دوپینگ ایران هستیم.

وی با اشاره به اتهامات در خصوص حمایت از تیم استان سیستان و بلوچستان گفت: به هیچ عنوان این مسئله درست نیست و تیم سیستان و بلوچستان همیشه جزو تیم‌های قوی بوکس در طی سال‌های اخیر بوده و هرجا حتی اگر میزبان هم نبوده عملکرد خوبی داشته است. متاسفانه همیشه این سوءتعبیر وجود دارد که فدراسیون از تیم میزبان حمایت می‌کند اما 28 داور از سراسر کشور این رقابت‌ها را قضاوت کردند؛ شاید اشتباه سهوی در قضاوت‌ها وجود داشت که در هر رشته‌ای این امکان هست اما هیچ جانبداری نبوده یا اینکه مسئولی از داوران بخواهد که این اقدام را انجام بدهند.

مدیر اجرایی فدراسیون بوکس خاطر نشان کرد: میزبان زحمت بسیاری کشیده بود و قطعا خیلی سخت است که در این شرایط اقتصادی میزبان 500 نفر باشید اما تمام تلاششان را کردند تا به بهترین شکل این رقابت‌ها برگزار شود.

قبایی‌زاده گفت: از حضور همه ورزشکاران و هیئت‌های استانی که در این شرایط سخت با خلوص نیت با فدراسیون بوکس همکاری کردند، تشکر می‌کنم. تبریک می‎‌گویم به تمام کسانی که مقام آوردند و از تمامی مسئولان، کادر برگزاری و داوران که کمک کردند مسابقات را به نحو شایسته برگزار کنیم، تقدیر می‌کنم. حضور پیشکسوتان در این رقابت‌ها نقطه عطفی بود که سطح مسابقات را بالا برد. در نهایت هم از اداره کل ورزش و جوانان استان و رئیس فدراسیون کمال تشکر را دارم.

دیدگاه‌ها