کد خبر : 1826476 | 07 خرداد 1401 ساعت 08:06 | 10.7K بازدید | 3 دیدگاه

توضیحات سرپرست فدراسیون در مورد بازی با کانادا

ماجدی: لغو این بازی به دلایل فنی و ورزشی نبود

سرپرست فدراسیون فوتبال می‌گوید ماجرای لغو بازی با کانادا فوتبالی نبوده بلکه توئیت‌های سیاسی باعث شده این بازی انجام نشود.

ماجدی: لغو این بازی به دلایل فنی و ورزشی نبود

به گزارش "ورزش سه"، میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال روی خط تلفنی برنامه فوتبال برتر حاضر شد و در مورد لغو دیدار دوستانه ایران و مسائل تیم ملی به گفت‌وگو پرداخت که مشروح صحبت‌های او را می‌خوانید:

*چه اتفاقی افتاد؟ قرار بود اردویی در کانادا برگزار شود و در مراحل نهایی بود. بازی‌های دوستانه ما از دو بازی به یک و از یک بازی به هیچ تبدیل شد.  
ماجدی: همان‌طور که شما و خیلی‌ از دوستان می‌دانند، به نظرم بسیاری از عزیزان خودشان را به خواب زدند و نمی‌خواهند قبول کنند فدراسیون راه خودش را می‌رود. در تنگنا‌ها و مشکلاتی که وجود دارد، ما با کشور کانادا به توافق رسیدیم و آن توافق را به صورت یک قرارداد مکتوب کردیم. در روز اول که با این دوستان صحبت کردیم و هنوز قراردادی منعقد نشده بود قرار شد ۲ بازی در کانادا داشته باشیم و این عزیزان قبول کردند و بعد از اینکه قرارداد را امضا کردیم مشکلات شروع شد؛ مشکلات ما مشکلات ورزشی و قراردادی نیست بلکه مشکلات از توئیت‌های شخصی یک سری افراد که در کانادا شروع شد و کم کم با مصاحبه‌ها و توئیت‌های افراد و مسئولين سیاسی آن کشور توام شد. به هر حال مکاتبه‌ای با عزیزان کردیم و گفتیم  این اتفاقات در حال افتادن است و اگر فکر می‌کنید نمی‌شود در کانادا بازی کرد و مشکلی به وجود می‌آید لطفا به ما اطلاع دهید.

*بعد از حواشی به وجود آمده شما به آن‌ها نامه زدید؟
ماجدی: بله. از طریق ایمیل در روابط بین‌الملل با فدراسیون کانادا در ارتباط بودند و آن‌ها گفتند مشکل خاصی نیست و برای شما تمهیداتی را در نظر خواهیم گرفت. ما از آن‌ها از لحاظ حفاظت، امنیت و حراست جان تیم ملی‌مان درخواست کرده بودیم، بالاخره تیم ملی و فدراسیون با حواشی به وجود آمده در فضای مجازی نگران هستند و به هر حال فقط بحث‌های فوتبالی مطرح نیست. ما نگران بحث روحی و روانی تیم ملی، بازیکنان و کادر فنی هستیم و آن‌ها به ما گفتند هیچ مشکلی نیست و تمام این تمهیدات را انجام می‌دهیم. من امروز می‌شنیدم که خیلی از دوستان می‌پرسیدند چرا کانادا؟

1709580


زمانی که سرمربی و کادر فنی تیم قبول می‌کند با تیمی بازی کند، اگر از لحاظ فنی و تخصصی به این موضوع نگاه کنیم، کانادا یکی از بهترین تیم‌هایی بود که برای شبیه‌سازی تیم ملی آمریکا می‌توانستیم مقابلش قرار بگیریم؛ تیمی که اگر اشتباه نکنم در رنک جهانی رده سی و هشتم را دارد و ما بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به آن‌جا می‌رفتیم و بازی می‌کردیم. فکر می‌کنم کار درستی بود و هیچ اتفاقی از طرف فدراسیون فوتبال نیفتاده است که حال این همه هجمه آمده است که چرا این کار را کردید! روز اولی که این قرارداد را بستیم همه گفتند با این قراداد باید ۲ یا ۳ میلیارد دلار به فدراسیون ایران می‌رسید؛ تا به حال چه زمانی فدراسیون ایران قراداد ۲ یا ۳ میلیار دلاری با بازی دوستانه بسته که حال بار دومش باشد؟ بعد از اینکه کار انجام شد گفتند باید بسیار مواظب باشید، چه تعداد بلیط فروخته شده است و هیچ کس به مسئله فنی کار فکر نکرد. در این مقطع زمانی که ما نمی توانیم با تیم‌های اروپایی، آفریقایی خوب و یا آمریکای جنوبی خوب بازی کنیم، یک انتخاب بسیار خوبی در بازی مقابل کانادا وجود دارد.

*هر دو تیم آمریکا و کانادا از نظر فنی شبیه و هر دو جزو آمریکای شمالی هستند، در حوزه کونکاکاف بازی می‌کنند اما بازی دوم را لغو کردند و برای تک بازی از نظر فنی درست نیست این همه راه را تا کانادا بروید. 
ماجدی: این بحث قرارداد است. ما نمی‌توانستیم به دلیل ندادن بازی دوم قرارداد را کنسل کنیم.

*شما قرارداد را فقط تا پایان تک بازی بسته بودید؟ 
ماجدی: بله قرارداد ما فقط بازی با کانادا بود و قرار بود در ونکوور با کانادا بازی کنیم و در شهر دیگری یعنی تورنتو استادیومی را در اختیار این بازی قرار دهند. کسانی که با بچه‌ها در کمیته بین الملل کار می‌کردند بعد از ۲ روز که آن توئیت‌های سیاسی و اجتماعی زده شد، کانادا قبول نکرد بازی با اکوادور را انجام دهیم و گفت ما بازی با اکوادور را میزبانی نمی‌کنیم. شما باید به قراردادی که امضا کردید پایبند می‌بودید!

*چطور بود که شما به قرارداد پایبند بودید اما آن‌ها به راحتی با یک توئیت آن را کنسل کردند.
ماجدی: من فکر نمی‌کنم آن‌ها بتوانند با یک توئیت قراداد را کنسل کنند!

*فعلا که این اتفاق افتاده و کنسل کردند!
ماجدی: آن‌ها نامه‌ای به ما زدند و بازی را کنسل کردند. شک نکنید ما از طریق وکلایی که داریم اقدامات قانونی خواهیم کرد و من مطمئن هستم به نتیجه خواهیم رسید. شما و بسیاری از مردم کشورمان در اینجا و خارج از کشور می‌دانند به هیچ وجه بحث ورزشی نبوده و اگر به این صورت نبود چطور آن‌ها برای ما به ساعت و دقیقه و روز برای گرفتن ویزا وقت گرفتند؟ چون در ایران سفارت نداریم و باید به ترکیه می‌رفتیم. ما به آن زمان پایبند بودیم و برای تمام بازیکنان، کادر فنی و کسانی که قرار بود اعزام شوند در آن‌ زمان و ساعتی که قرار بود حضور پیدا کنند، بلیت، هتل و همه چیز را رزو کردیم. ما قبل از اینکه به هتل برسیم به موبایل و اینترنت دسترسی نداشتم و دیروز زمانی که وارد هتل شدیم این اتفاق افتاد. شما حساب کنید، اگر ما می‌خواستیم فسخ کنیم یا آن‌ها می‌خواستند فسخ کنند چرا برای ما وقت ویزا گرفتند؟

* تا لحظه آخر نگه داشتند و کنسل کردند؟
ماجدی: بله. همین طور است.

*قرارداد به چه صورت است و غرامتی در آن قرار دارد؟ شما قرارداد را دیده‌اید؟
ماجدی: بحث غرامت نیست و قطعا غرامت در آن دیده شده است. عدد را در آن نمی‌نویسند اما در آن نوشته شده که نمی‌توانید این موارد را فسخ کنید و دو طرف موظف هستند به قرارداد خودشان پایبند باشند مگر آن چیزی که در آن اتفاق نیفتاده باشد. چند بند وجود دارد که آن‌ها را در اختیار یک وکیل حقوقی گذاشتیم و مطمئن باشید با فیفا صحبت خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها