کد خبر : 1826578 | 07 خرداد 1401 ساعت 19:13 | 8.5K بازدید | 2 دیدگاه

اتفاقات بعد از بازی با نفت خانوادگی بود؛

یزدی: مگر دولت به استقلال و پرسپولیس ‌کمک نمی‌کند؟

مدیرعامل نفت مسجدسلیمان امیدوار است عدالت بین تمام تیم‌های لیگ برتری برقرار شود و منابع مالی با شرایط برابری از سوی دستگاه‌های دولتی به آنها اختصاص داده شود.

یزدی: مگر دولت به استقلال و پرسپولیس ‌کمک نمی‌کند؟

به گزارش "ورزش سه"، هدایت یزدی می‌گوید با کمترین امکانات و منابع مالی مجبور هستند توقعات را در مسجد سلیمان پاسخ دهند و این فشار زیادی را به تیم می‌آورد.
گفت‌و‌گوی مدیرعامل نفت مسجد سلیمان را که یک بازی دیگر تا بقا فاصله دارد؛ با خبرنگار ما در زیر بخوانید:

*اگر تکلیف بازی شهر خودرو مشخص شود شما حاضر هستید با استراحت کمتر به مصاف استقلال بروید؟ 
برای ما تعیین تکلیف و ابقا در لیگ برتر مهم است و اگر این اتفاق بیفتد ما در راستای کمک به تیم ملی بزرگسال و امید حاضر هستیم زودتر بازی کنیم. دو رده تیم ملی در کوران مسابقات هستند؛ ما با هم همکاری می‌کنیم و انشالله در یکی دو روز آینده بتوانیم بازی کنیم تا تیم‌های ملی با فراغ بال بیشتری بتوانند تمرینات‌شان را انجام بدهند‌.

*دو بازیکن ملی‌پوش امیدتان چه شرایطی دارند؟

فعلا با ما هستند و باید ببینیم شرایط چگونه پیش می‌رود، تکلیف بازی پرسپولیس و شهرخودرو چه می‌شود و بعد برای آن تصمیم بگیریم؛ اگر شرایط به‌نوعی شد که ما نیاز به امتیاز نداشتم با تیم ملی امید همکاری می‌کنیم و بازیکنان را در اختیار قرار می‌دهیم.

*بعد از کسب تساوی مقابل صنعت نفت آبادان هواداران بسیار خشمگین شدند و به چند بازیکن اعتراض کردند.

حال و هوای فوتبال همین است؛ وقتی ما دقیقه ۹۵ گل خوردیم در حالی‌که باید با ۴,۵ گل‌زده بیرون می‌آمدیم اما تمرکزمان را در ثانیه‌های پایانی از دست دادیم؛ بار منفی زیادی به مجموعه ما وارد شد. شاهد بودید که در بازی تراکتور و پرسپولیس چه اتفاقاتی افتاد، یا در دیدار پرسپولیس و سپاهان سال گذشته اتفاقاتی بدتر از این دست رخ داد. اتفاقی که در مسجد سلیمان افتاد خانوادگی بود و هیچ مشکل خاصی نبود. به هر حال بازیکن هم تحت‌فشار بود و این مسائل اجتناب ناپذیر است؛ هرچند ما باید بتوانیم خودمان را در شرایط بدتر از این وضعیت کنترل کنیم.

*نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان مشکلات مالی زیادی دارند؛ اگر تیم امسال در لیگ ماند سال بعد این مشکلات برطرف خواهد شد؟

فوتبال لیگ برتر ما حرفه‌ای است و فوتبال حرفه‌ای، دولت را از دادن منابع مالی منع کرده و این یک منع قانونی است ولی متأسفانه یک بام و دو هوا است. از ۱۶ تیم لیگ برتری ۱۴ تا از آنها دولتی هستند؛ یعنی منابع مالی را از دولت تامین می‌کنند؛ مگر به استقلال و پرسپولیس بخش خصوصی کمک می|‌کند؟ دولت منابع مالی را تامین می‌کند و بودجه‌ای به اندازه ۴۰۰ میلیارد می‌دهد. نفت مسجدسلیمان شهر اولین‌ها است و روی گنج خوابیده و به‌نوعی اقتصاد ایران، متکی به این شهر بوده ولی موقعی که می‌خواهند به خودش کمک کنند قوانین و مقررات پیدا می‌شوند. مگر تیم‌های دیگر دولتی نیستند؟ اگر اشتباه نکنم طبق آماری که به من دادند که نمی‌دانم چقدر دقیق است؛ باشگاهی مثل گل گهر سیرجان ۲۰۰ میلیارد هزینه می‌کند و ما ۳۰ میلیاردی هزینه می‌کنیم که همان را هم نداریم. ما حاضر هستیم همین ۳۰ میلیارد را هزینه کنیم ولی ابتدای فصل داشته باشیم و لنگ هزینه‌های جاری در طی فصل نباشیم؛ حالا حق و حقوق بازیکن که جای خودش را دارد. ما برای رفتن به مسافرت‌های خارج از استان نیاز به منابع مالی ‌داریم و خیلی اوقات تا دقیقه ۹۰ نمی‌دانیم به مسابقات می‌رویم یا نمی‌رویم. من این را خدمت وزیر ورزش گفتم و عنوان کردم خوشبختانه بعد از چند سال ما یک وزیرِ ورزشی داریم که خودش ملی‌پوش بوده و گفتم مگر می‌شود به تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس کمک کنید ولی نوبت ما که می‌شود کمک نکنید؟ مگر این‌که این اجازه را به من، به‌عنوان بخش خصوصی بدهند که هر طور بخواهم با فوتبال برخورد کنم؛ هر طور می‌خواهم بلیت بفروشم یا اسپانسر بگیرم. یکی از مواردی که دو هفته پیش دیدم این بود که وزارت ورزش به فدراسیون نامه زد و کمکی بود که به پرسپولیس کردند. این را که کسی نمی‌تواند از زیرش در برود؟ موقعی که می‌خواهند به استقلال و پرسپولیس کمک کنند؛ باشگاه دولتی نیست. اینجا که می‌خواهند کمی پول به نفت مسجدسلیمان بدهند؛ نامش دولتی می‌شود. ماندن در لیگ در این شرایط بسیار سخت است البته من انتظار هواداران خودمان را عنوان می‌کنم و همچنین مجموعه مدیریتی که مدیران ارشد وزارت نفت هستند؛ انتظار دارند ما برویم و با تیم‌هایی رقابت داشته باشیم که از منابع مالی و امکانات، بسیار از ما بالاتر هستند. می‌شود با سپاهان و ذوب آهن رقابت برابر داشته باشیم؟ ولی من افتخار می‌کنم در باشگاهی مدیریت می‌کنم که کادر فنی و بازیکنان باغیرت و هواداران پر شور دارد و عاشقانه این تیم را دوست دارند.
هرچند منابع مالی ما محدود است ولی به دلیل علاقه‌‌ای که به این تیم دارند؛ خوشحالم که به‌عنوان خادم اینجا کار می‌کنم.
*در ‌مورد صدور حکمی که در خصوص یک جلسه محرومیت سرپرستان، بابت اینکه به بازیکن تیم خودتان سیلی زد؛ صحبت می‌کنید؟

تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم ابلاغیه‌ای در خصوص اتفاقات بازی با صنعت نفت آبادان نیامده و ما هنوز تصمیمی در این‌باره نگرفتیم. 
*صحبت پایانی؟
انشاالله که تقسیم مالی برابر بین باشگاه‌های لیگ برتر صورت بگیرد و شاهد رشد فوتبال به خصوص در جاهایی که عاشقانه فوتبال را دوست دارند؛ باشیم.

دیدگاه‌ها