کد خبر : 1826596 | 07 خرداد 1401 ساعت 20:22 | 7.4K بازدید | 1 دیدگاه

رودست به عزیزی خادم‌؛ حذف و محرومیت

گزارش؛ بازی تاج و تخت فوتبال در قسمت‌های پایانی

با حکم کمیته استیناف شهاب الدین عزیزی خادم از مجمع فدراسیون فوتبال کنار گذاشته شد.

گزارش؛ بازی تاج و تخت فوتبال در قسمت‌های پایانی

به گزارش "ورزش سه"، این عجیب‌ترین پایان یک رئیس فدراسیون در فوتبال ایران است. به خصوص از زمانی که فدراسیون‌ها در ایران با شیوه انتخابی و با رای مجمع انتخاب شده و روی صندلی قدرت نشستند.

البته در اغلب دوره‌ها توافقی بالاتر از سطح مجمع بین فرد موردنظر و وزارت ورزش یا دولت انجام می‌شد و چینش افراد در انتخابات نیز به سمتی بود تا نام فرد موردنظر از صندوق بیرون بیاید. با این حال در اغلب اوقات فرد مدنظر وزارت ورزش، در آن دوره بیشترین تعامل را با اعضای مجمع داشت و از بالاترین شانس برای نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون برخوردار بود.

این قاعده در مورد عزیزی خادم تغییر کرد؛ تا جایی که حالا او پس از عزل از سوی اعضای مجمع در اسفند ماه گذشته، حالا و در شرایطی که باید این حکم را در مجمع به رای می‌گذاشت با رای کمیته اخلاق حق شرکت در مجمع را ندارد تا عملا دستور کار مجمع فدراسیون فوتبال، تغییر کرده و موضوع رای گیری درباره عزل او دیگر در بین اعضای مجمع مطرح نشود. پیش از این گفته می‌شد عزیزی خادم تنها با جلب ۲۸ رای از مجمع فدراسیون فوتبال می‌تواند به سمت خود به‌عنوان رئیس برگردد اما کمیته استیناف با صحه گذاشتن روی رای کمیته اخلاق، کار رئیس سابق فدراسیون فوتبال را یک‌سره کرد. رئیسی که بعد از عزل از ریاست فدراسیون، مدتی سکوت کرد و در ماه‌های بعد با تحرکاتی به دنبال جلب رای برخی متحدانش بود و به نظر می‌رسید که بتواند رای کافی را برای بقا در صندلی‌اش به‌دست بیاورد اما با تصمیم کمیته استیناف و هایلایت کردن اتهامات مالی، عزیزی خادم مجوز حضور در مجمع فدراسیون را نخواهد داشت.

1717163
عزیزی خادم دقایقی پس از انتخاب بعنوان رییس در اسفند دو سال گذشته.او حالا حتی حق ورود به مجمع را ندارد.

جالب اینکه در حکم کمیته استیناف، به این نکته اشاره شده که می‌توانسته درباره پرداخت غیرقانونی ۱۰ میلیارد به باشگاه پرسپولیس نیز رای صادر کرده و حکم وی را سنگین‌ کند. اگرچه حکم جریمه نقدی او از صد میلیون به ۵۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده که در نوع خود عجیب است.

عزیزی خادم که دقایقی پیش رای کمیته استیناف مبنی بر عدم مجوز برای دو سال حضور در هر پستی در فوتبال ایران را دریافت کرده، حالا باید از خود به شکل دیگری دفاع کند و به نظر می‌رسد صفحات او در شبکه‌های اجتماعی از امروز شاهد صحبت‌های بیشتر این رئیس یک‌ساله فدراسیون فوتبال خواهد بود.

خادم چهره عجیبی بود که گوی سبقت را از دو رقیب با تجربه مصطفی آجورلو و کیومرث هاشمی ربود و با اکثریت آرا سکان هدایت فوتبال ایران را در دست گرفت اما تنها دوازده ماه برای آشکار شدن اختلافات شدید و سرنگونی او کافی بود. اتفاقی که البته تا به امروز منفعت خاصی برای فوتبال ایران نداشته و تنها به شرایط نابسامان مدیریتی در این نهاد اصلی تصمیم گیری فوتبال ایران دامن زده است. حالا مجمع فدراسیون فوتبال با توجه به رای کمیته استیناف باید موضوع ادامه سرپرستی میرشاد ماجدی را تا زمان انتخابات بعدی فدراسیون بررسی کند. البته اگر قصد مجمع بر عزل چند عضو هیئت‌رئیسه نباشد.

در این شرایط و در حالی که فوتبال ایران وامانده یک مسابقه تدارکاتی برای حضور قدرتمندتر در رقابت‌های جام جهانی است، همه چشم‌ها به مجمع دوخته شده تا ببینیم از التهاب احتمالی این جلسه پرحاشیه، چه نتیجه‌ای بیرون خواهد آمد و آیا حرف‌های قبلی مبنی بر قربانی کردن تنی چند از اعضای هیئت‌رئیسه به حقیقت خواهد پیوست یا خیر؟ فعلا که مخالفین با حذف عزیزی خادم یک بر صفر از حریفان خود پیش هستند.

دیدگاه‌ها