کد خبر : 1827025 | 10 خرداد 1401 ساعت 09:54 | 5.8K بازدید | 1 دیدگاه

با اعلام یوفا؛ گروه تحقیق مستقل برای اتفاقات فینال CL

یوفا اعلام کرده که قرار است گروه تحقیق مستقلی مسائل و اتفاقات رخ داده در بیرون از ورزشگاه پارک دو پرنس را بررسی کند.

با اعلام یوفا؛ گروه تحقیق مستقل برای اتفاقات فینال CL

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید و لیورپول شنبه شب دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا را در ورزشگاه استادو فرانس برگزار کردند. 
این بازی که با پیروزی 0-1 رئال مادرید و قهرمانی این تیم به پایان رسید، با حواشی بسیار عجیبی در بیرون از ورزشگاه همراه بود. 
بر اساس اعلام یوفا به دلیل مشکلات امنیتی که پیش از بازی به وجود آمده بود، این دیدار با 35 دقیقه تاخیر آغاز شد. بسیاری از رسانه‌ها اعلام کردند که حضور هواداران لیورپول بدون بلیت در ورزشگاه باعث ایجاد این تاخیر شده است.
آنها پس از بازی نیز اعلام کردند که بعضی از هواداران لیورپول قصد داشتند با بلیت جعلی وارد ورزشگاه شوند و همین باعث شد که تعدادی از هوادارانی که بلیت اصلی را خریده بودند پشت گیت‌های ورودی بمانند.

 

1717229


تصاویری از برخورد پلیس و نیروهای امنیتی فرانسه با هوادارانی که بیرون از ورزشگاه بودند و استفاده از گاز اشک‌آور علیه آنها اعتراضات و انتقادات بسیار زیادی را به همراه داشت. 
حالا یوفا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که قرار است گروه تحقیق مستقلی اتفاقات رخ داده در پاریس را بررسی کند. در بخشی از این بیانیه آمده:« بازبینی کلی قرار است درباره تصمیم‌گیری، مسئولیت و رفتار تمامی طرفین درگیر در فینال صورت بگیرد. نتیجه نهایی به صورت مستقل توسط دکتر تیاگو براندائو رودریگز از پرتغال که مدیریت این هیئت مستقل را برعهده خواهد داشت اعلام می‌شود. او یکی از اعضای مجلس پرتغال و رییس کمیته پارلمانی محیط زیست و انرژی است. او پیش از این عضو کمیته ضد دوپینگ جهانی بوده است.»
در ادامه این بیانیه آمده:«شواهد و مدارک از طرف تمامی طرفین درگیر جمع‌آوری شده و یافته‌ها از منابع مستقل نیز بار دیگر تکمیل خواهد شد و در نهایت یوفا قدم‌های بعدی را که باید در این زمینه برداشته شود، ارزیابی خواهد کرد.»

دیدگاه‌ها