کد خبر : 1827061 | 10 خرداد 1401 ساعت 12:34 | 53.1K بازدید | 22 دیدگاه

جماعت: باشگاه استقلال عهدشکنی کرد

مدیررسانه تیم ملی می‌گوید عهدشکنی مسئولان استقلال باعث خط خوردن پنج بازیکن این تیم شد.

جماعت: باشگاه استقلال عهدشکنی کرد

به گزارش "ورزش سه"، محمد جماعت مدیررسانه تیم ملی در جمع پرتعداد خبرنگاران درباره خط خوردن پنج بازیکن استقلال عنوان کرد: باتوجه به اتفاقاتی که در بازی شب گذشته استقلال رخ داد، فدراسیون فوتبال و کادرفنی به این جمع بندی رسیدند که پنج بازیکن استقلال که شب گذشته در ترکیب تیم قرار گرفتند، از فهرست تیم کنار گذاشته شوند و پنج بازیکن جدید را جایگزین کنند.

او در مورد آنچه عهدشکنی استقلال عنوان کرده، گفت: اردوی اخیر تیم ملی در تایم فیفادی برگزار می‌شود و بر اساس قوانینی که فیفا دارد و هم فدراسیون فوتبال، باشگاه‌ها موظف هستند در این زمان بازیکنان را در اختیار تیم ملی قرار بدهند؛ چه برای اردو و چه بازی دوستانه.

جماعت افزود: اما متاسفانه باوجود آغوش باز تیم ملی برای باشگاه استقلال و وضعیت خاصی که داشتند و اینکه احترامی که تیم ملی به شادی و شعف هواداران استقلال داشت، این باشگاه همکاری لازم را انجام نداد و در پایان برخلاف وعده‌شان اتفاقاتی رخ داد که کادرفنی و فدراسیون مجبور شدند تصمیمی که دوست نداشتند، اجرایی کنند.

وی درباره ادعای مسئولان استقلال مبنی بر هماهنگی با تیم ملی گفت: طبیعتاً اگر هماهنگی لازم انجام می‌شد، پنج بازیکن جدید جایگزین نمی‌شدند.

مدیررسانه تیم ملی با اشاره به جزییات مذاکرات عنوان کرد: مسیر و روند مذاکرات از روز شنبه آغاز شد و تمام فدراسیون و کادرفنی مایل بودند در این وضعیت ویژه کنار بازیکنان و هواداران استقلال باشند و این شیرینی ویژه را برای آنها حفظ کنند. ما از روز شنبه چندین جلسه داشتیم و رایزنی کردیم با مقامات رسمی استقلال و بارها در مورد اینکه چگونه این وضعیت را پشت سر بگذاریم، مذاکره و توافق کردیم در خصوص جزییات اما در پایان رفتاری از سوی استقلال رخ داد که  توافق ما رعایت نشد.

او درباره دعوت از بازیکنان استقلال در اردوی بعدی اظهار داشت: من اطلاعی ندارم و سرمربی تیم ملی باید نظر بدهند.
وی در مورد اینکه طبق اساسنامه سازمان لیگ تیم‌هایی که بیش از ۳ بازیکن ملی‌پوش دارند باید بازی آنها لغو شود گفت: با مسئولین کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ صحبت و عنوان کرده بودیم که آخرین بازی لیگ برتر سه روز مانده به آغاز فیفادی باشد. ما پاسدار صلاح، نظم و انضباط و منافع تیم ملی هستیم؛ علی‌رغم احترامی که به همه باشگاه‌ها می‌گذاریم پاسدار منافع باشگاه‌ها نیستیم و اگر قصوری در این ماجرا صورت گرفته، از آن کس که قصور داشته پیگیری کنید.

مدیر رسانه تیم ملی در مورد وضعیت سفر کاروان ایران به قطر بیان کرد: بر مبنای روند اجرایی که طی شده بود قرار بود ویزاها روز گذشته به ما برسد و ما هماهنگی‌های پرواز و کمپ قطر را انجام داده بودیم ولی تا این لحظه ویزای اعضای تیم صادر نشده و ما منتظریم. هر زمان که صادر شود ما مشکلی برای اعزام تیم نداریم. ویزای قطر فرودگاهی نیست و باید رفرنس دهد یعنی به تعداد نفراتی که درخواست ویزا کرده‌ایم کد بدهند و این رفرنس صادر نشده است‌. مشکل مالی نیست، تمام کار پشتیبانی انجام شده و هرلحظه ویزا برسد با اولین پرواز کاروان‌مان که شامل ۲۵ بازیکن و ۲۵ همراه است را راهی می‌کنیم.

جماعت در پایان راجع به بازی دوستانه با اروگوئه بیان کرد: تا این لحظه که صحبت می‌کنم توافق حاصل و زیرساخت‌ها انجام شده اما قرارداد بین فدراسیون فوتبال کشورمان و اروگوئه تا الان امضا نشده است.

دیدگاه‌ها