کد خبر : 1827156 | 10 خرداد 1401 ساعت 21:33 | 3.5K بازدید | 1 دیدگاه

روز پر فروغ موى تاى كاران ايرانى در مسابقات جهانى

روز چهارم از رقابت‌های موی تای قهرمانی جهان در امارات با صعود 6 نماینده ایران به مرحله نیمه نهایی به پایان رسید.

روز پر فروغ موى تاى كاران ايرانى در مسابقات جهانى

به گزارش ورزش سه و به نقل از مهر ، در ادامه این مسابقات که با حضور ۸۰۰ ورزشکار از ۱۰۰ کشور جهان در شهر ابوظبی امارات جریان دارد، امروز سه شنبه دهم خردادماه شش نماینده کشورمان عملکرد خوبی داشته و با برتری مقابل رقبای خود به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

در وزن ۵۴- کیلوگرم آرمیتا سلیمانی در دیدار یک چهارم پایانی رده سنی زیر ۲۳ سال با نتیجه ۳۰ بر ۲۵ بر «فاتما فایز» از مصر غلبه کرد. بهنام صفری در وزن ۹۱+ کیلوگرم با پیروزی برابر «هادی بهجت» از لبنان راهی نیمه نهایی شد. یاسر پرمهر هم در وزن ۵۱- کیلوگرم برابر «حسین الدبی» از عراق مقتدرانه با نتیجه ۲۷ بر ۳۰ به پیروزی رسید و راهی دیدار ماقبل فینال شد.

اوج کار نمایندگان کشورمان در رقابتهای امروز، مبارزه مسعود عبدالمالکی و «جوزف مولر» موی تای کار سرشناس آمریکایی در وزن ۶۳.۵ کیلوگر. عبدالمالکی در این مسابقه با ارائه یک بازی سراسر هجومی و جنگنده توانست در راند سوم حریف خود را ناک اوت کرده و با پیروزی مبارزه را ترک کند رقیب آمریکایی در پایان با برانکارد از روی رینگ خارج شد. عبدالمالکی پیش از این دیدار نمایندگان ترکمنستان و استرالیا را شکست داده بود.

در دیگر مبارزات امروز، صابر سعیدی در یک چهارم نهایی ۸۶- کیلوگرم بزرگسالان، «صالح دیرباز» از فلسطین را ۲۰ بر ۱۸ از پیش رو برداشت و راهی دیدار نیمه پایانی شد. در ۹۱- کیلوگرم، حمیدرضا کردآبادی با پیروزی مقتدرانه برابر «ژارکیف» از قزاقستان به دیدار نیمه پایانی راه یافت.

در وزن ۸۱- کیلوگرم، رامین علیزاده علی رغم ارائه یک مبارزه نزدیک و پایاپای، با نتیجه ۲۸ بر ۲۹ مقابل نماینده عراق متوقف شد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. آناهیتا صادقی نیز در وزن ۵۷- کیلوگر با شکست برابر حریفی از مراکش، نتوانست به نیمه نهایی راه یابد.

برنامه مبارزه نمایندگان ایران در روز پنجم:

فردا چهارشنبه یازده خردادماه و در روز پنجم این مسابقات ۹ موی تای کار ایران به دیدار رقبای خود می‌روند. مهرداد خانزاده که در دو مبارزه قبلی خود مراکش و تایلند را شکست داده بود، برای صعود به فینال وزن ۵۴- کیلوگرم «ابراهیم ممدوف» از قزاقستان را پیش رو دارد.

در وزن ۸۶- کیلوگرم، علیرضا زینلی هم در دیدار نیمه نهایی برابر «احمد حیلت» از فلسطین به میدان می‌رود. وی در دو مبارزه قبلی خود برابر سوئد و بلغارستان به پیروزی دست یافته بود.

در وزن ۵۴- کیلوگرم بانوان آرمیتا سلیمانی که امروز مصر را شکست داده بود، در نیمه نهایی با موآ کارلسون از سوئد رقابت می‌کند. فاطمه حسینی در وزن ۶۰- کیلوگرم بعد از برتری مقابل رقیب سوریه‌ای خود در مرحله دیدار نیمه نهایی به مصاف «بنگ تی مای» از وییتنام می‌رود.

در وزن ۶۳.۵- کیلوگرم، فائزه افضلی برای راهیابی به فینال، «راینا گویمارز» از برونئی را پیش رو دارد. در مبارزه ما قبل فینال وزن ۶۷- کیلوگرم، ترنم احمدی برابر «مناتالا ماسری» از مصر به روی رینگ می‌رود. در دیدار نیمه نهایی وزن ۷۱- کیلوگرم، مبینا میرزاپور با «آلیونا اوژردوا» از قزاقستان روبرو خواهد شد. صبا چناری نماینده وزن ۷۵- کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی با «ماریا لیسا» از لائوس پیکار خواهد کرد. در دیدار نیمه نهایی وزن ۷۵+ کیلوگرم نیز سیما نیک نام با «نبیلا علاءالدین حسن «از مصر مبارزه می‌کند.

این دوره از رقابتها تا ۱۵ خردادماه در امارات جریان خواهد داشت.

دیدگاه‌ها