کد خبر : 1827427 | 12 خرداد 1401 ساعت 19:28 | 3.6K بازدید | 0 دیدگاه

سومین طلای ایران را رامین طاهری دشت کرد

رامین طاهری با غلبه بر حریف گرجستانی به مدال طلای تورنمنت بولات تورلیخانوف رسید.

به گزارش ورزش سه، رامین طاهری که در جام تختی برابر هر دو مدعی دیگر این وزن یعنی ناصر علیزاده و حسین نوری شکست خورده و پنجم شده بود، نماینده وزن 87 کیلو ایران در جام بولات تورلیخانوف بود. قهرمان 3 دوره آسیا در نخستین دیدار به مصاف آتابک عزیزبکوف قرقیزستانی، دارنده 3 مدال نقره آسیا و دو عنوان پنجمی جهان، رفت و توانست در یک کشتی منطقی و با حساب 3 بر 1 از سد حریف خود بگذرد. قهرمان ایذه ای در دیدار نیمه نهایی نیز برابر عظمت کاستوبایف قزاق و دارنده برنز بازیهای آسیایی جاکارتا با نتیجه 3 بر 1 به برتری رسید و راهی دیدار پایانی  در مقابل آیونگو ریکادزه گرجستانی شد که با پیروزی قاطع 9 بر 1 برابر جالگاسبای بردیموراتوف قدرتمند به فینال راه پیدا کرده بود.

1718802


طاهری که با دو شکست 1-1 در دو دوره مسابقات قهرمانی جهان، دستش از مدال کوتاه مانده، آمده بود تا با کسب طلای این مسابقات نشان دهد که هنوز هم می توان به او امید داشت و دیگر خبری از آن نتایج یک یک نیست.
نخستین امتیاز این دیدار حساس نصیب ریکادزه گرج شد و داوران اخطار اول را به طاهری دادند و او را در خاک حریف نشاندند. درحالی که قهرمان سال گذشته امیدهای جهان میرفت تا رامین را بارانداز کند، او با یک بدلکاری حریف را روی پل گیر انداخت و 2 امتیاز به دست آورد و 2 بر 1 جلو افتاد. در وقت دوم هر دو کشتی گیر فعال بودند و هیچ کدام اخطاری نگرفتند و در این دیدار جنجالی که ضربات کشتی گیر گرجستانی  منجر به شکافتن ابروی کشتی گیر خوزستانی و پانسمان سر او شد، رامین طاهری با همان نتیجه 2 بر 1 به پیروزی رسید تا ضمن کسب مدال طلا، مجدداً خود را در صف مدعیان وزن 87 کیلو جای دهد.

دیدگاه‌ها