کد خبر : 1827859 | 16 خرداد 1401 ساعت 11:38 | 4.5K بازدید | 1 دیدگاه

آمریکا و بازی با یک حریف پرقدرت دیگر

آمریکا به دنبال یافتن ترکیب اصلی؛ نگرانی از خط دفاعی

تیم ملی آمریکا در یک بازی دوستانه با اروگوئه به تساوی بدون گل دست یافت. اروگوئه تیمی بود که گفته می‌شد ممکن است یک بازی دوستانه با تیم ملی ایران برگزار کند.

آمریکا به دنبال یافتن ترکیب اصلی؛ نگرانی از خط دفاعی

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی آمریکا یکی از سه حریف ایران در مرحله گروهی جام جهانی دیروز در یک بازی دوستانه به مصاف اروگوئه رفت و با این تیم به تساوی بدون گل رسید. پیش از این گفته می‌شد تیم ملی ایران ممکن است یک بازی دوستانه با اروگوئه انجام دهد که در نهایت آن بازی انجام نشد. حریف ایران در جام جهانی اما اروگوئه را به عنوان یکی از حریفان آماده‌سازی خود انتخاب کرد و بازی دو تیم در خاک آمریکا و در شهر کانزاس‌سیتی برگزار شد.

روزنامه یو‌اس‌ای تودی در گزارش خود از بازی می‌گوید آمریکایی‌های جوان و بی‌تجربه بازی را باانگیزه آغاز کردند و در دقایق ابتدایی نتوانستند از فرصت‌هایی که انگیزه‌شان ایجاد کرده بود برای گلزنی استفاده کنند. اما در ادامه مهارت و فشاری که اروگوئه به آمریکا وارد کرد باعث شد آمریکایی‌ها دیگر فرصتی برای عرض اندام پیدا نکنند و بیشتر به فکر شکست نخوردن باشند.

گرگ برهالتر سرمربی آمریکا که تیمش به مصاف حریفی رفته بود که دو نفر از بهترین مهاجمین حال حاضر دنیا را در اختیار دارد گفت:" تیمی که می‌خواهد به جام جهانی برود باید این اعتماد به نفس را داشته باشد که هر زمان که لازم باشد بتواند هر تیمی را شکست دهد. ما در سال 2002 قبل از اینکه به جام جهانی برویم با ایتالیا، روسیه و آلمان بازی دوستانه کردیم و این به ما اعتماد به نفس خیلی زیادی داده بود".

1719522


آمریکا در سال 2002 موفق شد در جام جهانی کره و ژاپن تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کند و بهترین نتیجه تاریخ فوتبال این کشور را رقم بزند.

آمریکایی‌ها به بازی با تیم بزرگی مثل اروگوئه به شدت احساس نیاز می‌کردند. آمریکا این روزها معتقد است یکی از بهترین تیم‌های تاریخ فوتبالش را در اختیار دارد. تیمی پر از بازیکنانی که در تیم‌های بزرگ اروپایی بازی می‌کنند. تیم‌هایی که قهرمان لیگ‌های خود هستند یا در چمپیونزلیگ به میدان می‌روند.

از سوی دیگر آمریکا به دلیل بحران کرونا در دو سال گذشته عملا نتوانسته بود با تیمی بیرون از منطقه کونکاکاف بازی کند. بازی با یک تیم با ریشه از آمریکای جنوبی که در حال حاضر در رده‌بندی فیفا در رتبه سیزدهم ایستاده برای آمریکایی‌ها فرصت گرانبهایی بود. آمریکا البته هفته گذشته هم با یک تیم پرقدرت دیگر، مراکش، دیدار کرده و 3-0 به پیروزی رسیده بود.

یکی از نگرانی‌های آمریکا تا جام جهانی مصدومیت چند بازیکن مهم است. مایل رابینسون که از او به عنوان بهترین دفاع وسط آمریکا یاد می شود ماه گذشته با پارگی تاندون آشیل مواجه شد. مشکلات آمریکا در خط دفاعی به این خلاصه نمی‌شود و سرجینو دست مدافع بارسلونا هم دوران نقاهت آسیب دیدگی همسترینگ را پشت سر می گذارد و ممکن است به جام جهانی نرسد. برهالتر در دیدار مقابل اروگوئه از واکر زیمرمن 25ساله در مرکز خط دفاعی استفاده کرد و او نمایش قابل قبولی داشت.

1719521


برهالتر که در بازی دیروز دست به تجربه در ترکیب خط دفاعی‌اش زده بود از نتیجه راضی است چرا که این خط دفاعی موفق شد دروازه اش را مقابل تیم زهردار اروگوئه بسته نگه دارد. آمریکا در درون دروازه هم دست به تجربه زد و از شان جانسون استفاده کرد که از ژانویه 2020 برای اولین بار بود درون دروازه تیم ملی کشورش می‌ایستاد. او به خوبی در مقابل داروین نونز و ادینسون کاوانی ایستاد و چندین شوت آنها را مهار کرد.

برهالتر سرمربی آمریکا در پایان بازی با اروگوئه گفت:" من با مدافعین خودمان صحبت کردم و گفتم بازی با اروگوئه چالش است ولی باید از این چالش لذت ببرید و به استقبالش بروید. بازی کردن در مقابل ستاره‌های بزرگی مثل ستاره‌های اروگوئه شانسی نیست که خیلی برای یک فوتبالیست پیش بیاید. به نظرم خط دفاعی ما کارش را خوب انجام داد. که البته کار ساده‌ای نبود. از وقتی کاوانی وارد میدان شد مشکلات ما بیشتر شد ولی بچه‌های ما جنگیدند و توانستند از دروازه محافظت کنند".

کریستین پولیشیچ کاپیتان آمریکا هم از تجربه بازی با تیم بزرگی مثل اروگوئه راضی است. او در پایان بازی گفت:"اروگوئه یکی از تیم‌های برتر دنیا است که قهرمان جام جهانی شده است. تیمی خوبی که ما را با چالش سختی مواجه کرد".

دیدگاه‌ها