کد خبر : 1828171 | 18 خرداد 1401 ساعت 11:44 | 3.8K بازدید | 2 دیدگاه

ملوان و مس؛ مدعی شدند و مدعی ماندند

پرونده این فصل بازی های لیگ یک با صعود ملوان و مس به لیگ برتر و سقوط تیم‌های ماشین سازی – شاهین بوشهر و ویستا توربین به لیگ 2 بسته شد.

ملوان و مس؛ مدعی شدند و مدعی ماندند

به گزارش "ورزش سه"، نکته جالب در مورد بازی های این فصل اینکه ملوان و مس از زمانی که مدعی شدند در این جایگاه باقی ماندند و در نهایت هم به لیگ برتر صعود کردند. تنها اتفاقی که در این بین رخ داد جابجایی تیم های ملوان و مس در صدر جدول بود که  چند باری در هفته های پایانی رخ داد و در نهایت هم ملوان با شکست ویستا توربین با یک امتیاز بیشتر نسبت به تیم مس کرمان قهرمان شد و کرمانی ها هم به عنوان نایب قهرمان به لیگ برتر صعود کردند.

در جریان فصل کمتر به یاد داریم و شاید هم اصلا این اتفاق رخ نداده باشد که به طور مثال تیم آرمان گهر به صدر جدول صعود کند؛ یا خیبر خرم آباد چند هفته ای حضور در صدر جدول را تجربه کند. یا دیگر مدعیانی چون استقلال خوزستان – ساپیا و ... رتبه های اول و دوم جدول را از آن خود کنند. به واقع ملوان و مس از زمانی که مدعی صعود به لیگ برتر شدند مدعی صعود باقی ماندند و در نهایت هم به عنوان تیم های قهرمان و نایب قهرمان به لیگ برتر صعود کردند. به واقع ملوان و مس باثبات ترین تیم های لیگ یک در فصلی که گذشت بودند و در نهایت هم مزد زحمات  خود را با صعود به لیگ برتر گرفتند.

وجه اشتراک این دو تیم در فصلی که گذشت تعداد گل های زده آنها بود. هر دو تیم 40 گل در فصل جاری بازی ها به ثمر رساندند. مس با وجود اینکه در بازی های این فصل به مقام نایب قهرمانی رسید در فاز دفاعی عملکرد بهتری نسبت به تیم ملوان داشت، چون تنها در دو مسابقه شکست خورد؛ در حالیکه ملوان یک شکست بیشتر را تجربه کرده است. از سویی در حالی که ملوان در 34 بازی 15 بار دروازه اش به روی مهاجمان حریف باز شد مس 10 گل خورده را در کارنامه خود ثبت کرده است. البته تیم ملوان در تعداد بردها بهتر از مس عمل کرده است، 20 پیروزی در برابر 19 پیروزی. در نهایت ملوان با 71 امتیاز قهرمان شد و مس با 70 امتیاز به عنوان تیم دوم به لیگ برتر صعود کرد. اختلاف 10 امتیازی صدرنشین با تیم سوم و 9 امتیازی تیم دوم با آرمان گهر بدین معنی است که ملوان و مس دو تیم شایسته برای صعود به لیگ برتر بودند و موقعیت آنها حتی در هفته های پایانی هم تهدید نشد. این نتیجه بیانگر ثبات این دو تیم مدعی در جریان فصل بوده است.

دیدگاه‌ها