کد خبر : 1828321 | 19 خرداد 1401 ساعت 13:03 | 5.2K بازدید | 2 دیدگاه

اعداد و ارقامی جادویی از یک مس تاریخی

آمارهایی که از مس در لیگ یک این فصل طلا ساخت

مس کرمان به‌عنوان دومین تیم راه یافته به لیگ برتر، آمارهای جالبی را از خود بر جای گذاشت.

آمارهایی که از مس در لیگ یک این فصل طلا ساخت

به گزارش "ورزش سه"، با پایان این فصل از رقابت‌های لیگ دسته اول، تیم‌های فوتبال ملوان بندرانزلی و مس کرمان توانستند جواز حضور در رقابت‌های لیگ برتر را به‌دست بیاورند تا این دو تیم پس از سال‌ها دوری از سطح نخست رقابت‌های فوتبال کشور، یک بار دیگر پای به مسابقات لیگ برتر بگذارند.

ملوان و مس توانستند صعود قاطعانه‌ای به لیگ برتر داشته باشند که در این میان مسی‌ها آمارهای جالبی را از خود به‌جای گذاشتند که مرور آن خالی از لطف نیست.

مس کرمان در حالی با 70 امتیاز در رده دوم جدول لیگ یک این فصل قرار گرفت که بیشترین امتیاز کسب شده در بازی‌های لیگ یک تا پیش از این 67 امتیاز بود که  به مس رفسنجان تعلق داشت ولی دو تیم ملوان و مس کرمان با رسیدن به مرز امتیازی 70 نشان دادند تا چه اندازه رتبه‌های صعود این فصل مستحکم بوده است.

1720169


در حالی‌که مس کرمان در نیم فصل اول رقابت‌های لیگ یک این فصل از 17 بازی خود 9 برد، 6 تساوی و 2 شکست ثبت کرده بود تا با 33 امتیاز پس از ملوان 39 امتیازی و خیبر 33 امتیازی در رده سوم جدول باشد، اما در دور برگشت بازی‌ها، مس کرمان رکوردی فوق العاده از خود برجای گذاشت.

این تیم در نیم فصل دوم بازی‌ها با اقتدار صدرنشین دور برگشت محسوب می‌شود؛ جایی که از 17 بازی خود 10 پیروزی و 7 تساوی کسب کرد و بدون باخت با 37 امتیاز و 5 امتیاز بیشتر نسبت به ملوان و آرمان گهر بر صدر جدول دور برگشت تکیه می‌زند.

مس کرمان در طول بازی‌های این فصل لیگ یک با 10 گل خورده کمترین گل خورده در ادوار بازی‌های لیگ یک را برای خود ثبت کرد و با ثبت تنها دو شکست کمترین تعداد شکست را در ادوار این بازی‌ها به همراه گل گهر فصل 97 ثبت می‌نماید.

اقتدار صعود مس کرمان در این فصل البته با آمار عالی این تیم در کلین‌شیت نیز جلوه بیشتری داشت جایی که آرمان شهدادنژاد با انجام 28 بازی موفق به ثبت 21 کلین‌شیت در طول بازی‌ها شد و این آمار را در حالی ثبت کرد که 6 بازی کمتر از رضا حیدری در دروازه ملوان داشت که در 34 بازی 23 کلین‌شیت انجام داد.

همچنین مس کرمان در این فصل از بازی‌های لیگ یک با 895 دقیقه تداوم در بسته نگه داشتن دروازه خود، طولانی‌ترین زمان بسته نگه داشتن دروازه یک تیم را در ادوار بازی‌های لیگ یک برای خود به یادگار گذاشت.

1720170

دیدگاه‌ها