کد خبر : 1828769 | 22 خرداد 1401 ساعت 13:22 | 37.8K بازدید | 16 دیدگاه

آمار و ارقام علیه پیروزی تیم‌ ملی والیبال برابر ژاپن

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۲۰:۳۰ امشب به مصاف ژاپن می‌رود.

آمار و ارقام علیه پیروزی تیم‌ ملی والیبال برابر ژاپن

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران در آخرین مسابقه خود در هفته نخست لیگ ملت‌ها در گروه نخست که به میزبانی برازیلیا برگزار می‌شود، به مصاف ژاپن می‌رود.

مردان والیبال ایران در حالی از ساعت 20 و 30 دقیقه امروز (یکشنبه 22 خرداد) به مصاف ژاپن می روند که کمتر از 14 ساعت از بازی قبلی آنان برابر استرالیا گذشته است و ریکاوری بازیکنان برای این دیدار مهم یکی از دغدغه‌های اصلی کادر فنی تیم ملی است.

ژاپنی‌ها از این نظر در شرایط بسیار مناسبی قرار دارند که بیش از 40 ساعت از مسابقه آن‌ها برابر آمریکا گذشته است و با شرایط ایده‌آل بدنی با ایران بازی خواهند کرد.

تیم ایران در سه بازی قبلی خود دو برد (چین و استرالیا)، یک شکست (هلند) و شش امتیاز کسب کرده است. ژاپن نیز دو برد (چین و هلند)، یک شکست (آمریکا) و هفت امتیاز به دست آورده است و در جدول نسبت به ایران شرایط بهتری دارد.

تیم ایران با ترکیب جوان در این دوره از رقابت‌ها شرکت کرده به طوری که پنج بازیکن این تیم برای نخستین بار در لیگ ملت‌ها شرکت می‌کنند اما بازیکنان ژاپن تجربه بیشتری در این زمینه دارند.
همچنین امسال ژاپنی ها از نیشیدا به عنوان یک فوق ستاره بهره می‌برند، اما ایران با در اختیار نداشتن جواد کریمی، میثم صالحی، علی اصغر مجرد و رضا عابدینی در کمتر از ۱۴ ساعت پس مصاف با استرالیا به مصاف حریف دیرینه آسیایی خود می‌رود.

1720770

جایگاه دو تیم ایران و ژاپن در رده‌بندی فدراسیون جهانی که به ترتیب در رتبه دهم و یازدهم قرار دارند، یکی دیگر از نکات چالشی این مسابقه است که ژاپنی‌ها برای به دست آوردن عنوان برترین تیم آسیا در این رده‌بندی که در حال حاضر در اختیار ایران است، تمام تلاش خود را خواهند کرد.

در رده‌بندی فدراسیون جهانی والیبال تیم ملی بزرگسالان ایران با 256 امتیاز در رتبه دهم است و ژاپن با 249 امتیاز در جایگاه یازدهم قرار دارد.

بازیکنان تیم ملی ژاپن در سه دیدار هفته نخست لیگ ملت‌ها عملکرد بهتری نسبت به بازیکنان ایران در همه آیتم‌های والیبال داشتند که اهم آن‌ها به شرح زیر است:
امتیازآورترین بازیکن: یوجی نیشیدا 51 امتیاز – امین اسماعیل‌نژاد 45 امتیاز
حمله: یوجی نیشیدا با 45 امتیاز – امین اسماعیل‌نژاد با 42 امتیاز
دفاع: یوکی ایشیکاوا با هشت دفاع منجر به امتیاز – مهدی جلوه با 6 امتیاز منجر به امتیاز
سرویس: یوکی ایشیکاوا با پنج امتیاز – مهدی جلوه، صابر کاظمی، مرتضی شریفی و امیرحسین توخته با چهار امتیاز
پاس: موتوکی ایرو با 75 پاس موفق – محمدطاهر وادی با 73 پاس موفق
توپ‌گیری: توموهیرو یاماموتو با 44 – محمدرضا حضرت‌پور با 16
دریافت اول: توموهیرو یاماموتو با 32 دریافت موفق – محمدرضا حضرت‌پور با 23 دریافت موفق

دیدگاه‌ها