کد خبر : 1829434 | 26 خرداد 1401 ساعت 19:18 | 48.9K بازدید | 21 دیدگاه

دلیل تاخیر در قرارداد بردیف و جزئیات یک لیست مبهم؛

گزارش؛ نقشه تراکتور برای فصل جدید چیست؟

سکوت عجیبی تراکتور را در بر گرفته است ولی اخبار غیر رسمی این تیم را فعال نقل و انتقالات نشان می دهد.

گزارش؛ نقشه تراکتور برای فصل جدید چیست؟

به گزارش "ورزش سه"، قربان بردیف به‌عنوان تنها گزینه رسمی تراکتور برای جانشینی ساغلام معرفی شده است ولی با گذشت سه روز از حضور این مربی در ایران هنوز خبری از عقد قرارداد نیست. با این وجود ولی حول بردیف و تراکتور اخبار غیررسمی زیادی مطرح شده که ذهن هواداران را به‌شدت درگیر ساخته است. ذهن درگیر هواداران، سوالاتی در خود دارد که شاید بتوان پاسخ آن را در ادامه همین مطلب یافت؛ مطلبی که به جزئیات برنامه تراکتور برای فصل 02-1401 پرداخته است:

زنوزی دست به جیب شده است
علی خطیر نایب رئیس هیئت مدیره تراکتور در گفت‌وگویی با شبکه استانی از 2.5 برابر شدن بودجه این باشگاه خبر داده بود. به نظر می‌رسد همین موضوع می‌تواند باعث حضور فعال تراکتور در بازار تابستانی باشد. زنوزی در بدو ورودش به باشگاه تراکتور هزینه‌های زیادی انجام داد و با خریدهایی کهکشانی در سال اول شوک بزرگی به مارکت تابستانی فوتبال ایران وارد ساخت. اکنون به نظر می‌رسد زنوزی بار دیگر دست به جیب شده است تا تراکتور را سر و سامان بدهد. البته این بار بعید به نظر می‌رسد که تراکتور و زنوزی تصمیم داشته باشند با پول خود بازار را برهم بزنند. آنها بیشتر به سمت بستن تیمی خوب و یکدست خواهند بود تا اینکه سراغ ستاره‌های گران‌قیمت باشند.

چهار خارجی، دو ستاره داخلی و تیمی جوان و یکدست‌تر
تراکتوری ها روی بازیکنان خارجی خود حساب ویژه ای باز کرده اند و می خواهند بیشتر از اینکه برای جذب ستاره داخلی دست به جیب شوند، روی خارجی های باکیفیت تمرکز کنند. آنها البته از ستاره های داخلی نیز غافل نیستند و در برنامه خود جذب دو ستاره ملی پوش را قرار داده اند. حفظ شاکله اصلی فصل گذشته و جذب بازیکنان جوان و یکدست چیزی است که باشگاه برای تراکتور مدل 1401 در نظر گرفته است.

دیدار سردار آزمون با قربان بردیف
بردیف را پیش از این به‌عنوان کاشف سردار آزمون می‌شناختیم و اکنون نام قربان بردیف در کنار تراکتور، سردار آزمون را وارد اخبار این تیم لیگ برتری کرده است. آزمون در اولین شب حضور بردیف در ایران به دیدن مربی سابق خود رفت. گفته می‌شود طرفین نشستی چند ساعته با یکدیگر داشته‌اند. در این دیدار مسئولان رده بالای باشگاه تراکتور حضور داشتند و موضوع نقل و انتقالات هم مورد صحبت طرفین قرار گرفت.

1721247

 

لیست بازیکنان داخلی در انتظار تائید بردیف
گفته می‌شود تراکتور از هفته گذشته روند مذاکرات خود را با بازیکنان داخلی آغاز کرده و توافقاتی نیز با چند نفر به دست آمده است. تراکتوری‌ها برای نهایی کردن مذاکرات خود منتظر انتخاب سرمربی بودند تا او هم نظر خود را ارائه کند. بردیف و مسئولان تراکتور درخصوص این لیست صحبت کرده‌اند و اطلاعات مربوط به گزینه‌های مدنظر باشگاه نیز در اختیار سرمربی ترکمنی-روسی سرخ‌پوشان قرار گرفته است.

بردیف به دنبال چهار بازیکن خارجی 
تراکتوری‌ها که با نظر ساغلام در نیم فصل گذشته با چهار بازیکن خارجی مذاکره کرده بودند در هفته‌های گذشته مذاکرات خود را مجدد با این خارجی‌ها آغاز کردند. با منتفی شدن حضور ساغلام اما این مذاکرات نیز متوقف شد. به این ترتیب اسامی چهار بازیکن خارجی که قرار است جذب شوند توسط بردیف به باشگاه ارائه خواهد شد. تا این لحظه هیچ اطلاعاتی در مورد این بخش وجود ندارد و حتی مشخص نیست که مربی مدنظر سرخ‌پوشان، لیست خارجی‌ها مورد تایید خود را ارائه کرده یا خیر.

1695867

تمدید با ستاره‌های فصل گذشته
تراکتور فصل گذشته چند ستاره در ترکیب خود داشت که هر کدام می‌توانستند به عنوان گزینه‌های جذاب بازار نقل و انتقالات مطرح شوند. پیش از پایان فصل نیز شاهد ارائه پیشنهاداتی از چند باشگاه به این بازیکنان بودیم ولی در این چند هفته اخیر هیچ خبر موثقی در این رابطه شاهد نیستیم. این گونه که به نظر می‌رسد تراکتور با ستاره‌های خود برای تمدید قرارداد توافق کرده تا حداقل پیش از خرید بازیکن جدید، بازیکنی را از دست ندهد.

بردیف با چند بازیکن مطرح معرفی می‌شود؟
از شروط همکاری بردیف، بستن تیمی مدعی در لیگ ایران است و مسئولان تراکتور نیز خود را پیگیر این موضوع نشان داده‌اند. شنیده می‌شود که یکی از دلایل تعلل در رسمی کردن قرارداد بردیف مشخص شدن تکلیف وضعیت نقل و انتقالاتی تراکتور است و این احتمال وجود دارد که بردیف با چند بازیکن مطرح پای قرارداد بنشیند و به یک بار با چند خبر، این بی خبری جبران شود! تی‌تی‌ها نگران شرایط تیم خود هستند. با وجود اینکه اخبار غیر رسمی نشان از فعال بودن باشگاه تراکتور دارد ولی تا زمانی که اخبار رسمی منتشر نشده است نمی‌توان با قطعیت از جزئیات آن صحبت کرده و آینده تیم را پیش بینی کرد.

سعید عبدی

دیدگاه‌ها