کد خبر : 1829715 | 29 خرداد 1401 ساعت 10:55 | 90.4K بازدید | 5 دیدگاه

محمدعلی در آلمان مصدوم شد و بنا را نگران کرد

خداحافظی مرد یخی با چاشنی باخت عمدی گرایی!

فرانک استابلر قهرمان سه دوره کشتی فرنگی جهان، دیشب در مراسم خداحافظی اش در آلمان با عنوان «آخرین مبارزه» با محمدرضا گرایی کشتی گرفت.

خداحافظی مرد یخی با چاشنی باخت عمدی گرایی!

به گزارش "ورزش سه"، ورزشگاه  ام پی اچ لودویگزبورگ آلمان دیشب میزبان ستارگان کشتی دنیا بود که برای خداحافظی فرانک استابلر دور هم جمع شده بودند، قهرمان 32 ساله ژرمن ها و دارنده سه مدال طلای جهان که پس از اینکه برنز المپیک توکیو را تابستان گذشته به کلکسیون افتخاراتش اضافه کرد، تصمیم گرفت که از کشتی خداحافظی کند.
محمدرضا و محمد علی گرایی دو ملی پوش مطرح کشتی فرنگی ایران هم مهمان ویژه مراسم دیشب در  سالن ام پی اچ بودند. مراسم دیشب با حضور بیش از 4هزار تماشاگر، یک شب به یادمانی را برای قهرمان آلمانی ثبت کرد.
آلین روتر فوکن آلمانی، میخایین لوپز کوبایی، ویکتور نمس صربستانی، آرتور الکسانیان ارمنستانی و آکژول محموداف قرقیزستانی دیگر کشتی گیران عنوان داری بودند که خودشان را به لودویگزبورگ رسانده بودند.

1722081
به جز کشتی گیران، ورزشکاران مطرح دیگری هم مانند یوهانس رایدزک (قهرمان دوگانه المپیک در ترکیب نوردیک)، ماتیاس اشتاینر (قهرمان المپیک در وزنه برداری)، نیکو کاپل (قهرمان پارالمپیک) و مونیکا سوزانسکا (شمشیرباز سابق کلاس جهانی) هم در مراسم خداحافظی استابلر حاضر بودند.
فرانک استابلر در آخرین مبارزه دوران حرفه ای خود در رویداد «آخرین مبارزه» که در مقابل محمدرضا گرایی ترتیب داده بود، روی تشک رفت.
استابلر گفت: «برای من مهم بود که با یک رویداد جالب ثابت کنم که ورزش ما چقدر زیباست.» استابلر که در نزدیکی اشتوتگارت زندگی می کند، در سال 2021 با مدال برنز بازی های المپیک توکیو به ورزش حرفه‌ای خود پایان داد و تا فوریه برای شیاطین سرخ هایلبرون در بوندسلیگا کشتی گرفت. او در سال های 2015، 2017 و 2018 در سه وزن مختلف قهرمان جهان شد.
استابلر دیشب دوباره در مقابل چشمان 4200 تماشاگر با محمدرضا گرایی قهرمان المپیک و جهان که در مرحله یک چهارم نهایی در توکیو شکست خورده بود، مبارزه کرد.

1722083
گرایی در مرحله یک چهارم نهایی المپیک توکیو پس از تساوی 5- 5 به علت دریافت امتیاز آخر، استابلر را شکست داده بود و گام به مرحله نیمه نهایی گذاشته بود، 9 ماه پس از آن مسابقه دوباره گرایی و استابلر با هم روبرو شدند، البته این بار در یک مبارزه نمادین و نمایشی. گرایی که در ابتدای کشتی توانست چند فن را روی استابلر اجرا کند و 7 بر 2 هم پیش بود، در اواخر کشتی قافیه را به حریف آلمانی باخت تا او با خاطره ای خوش و یک برد با تشک کشتی خداحافظی کند. 
در این مراسم سایر کشتی گیران مطرح هم از استابلر 32 ساله تقدیر کردند و در 9 مبارزه دوستانه به مصاف ورزشکاران تیم ملی آلمان رفتند. البته که محمدعلی گرایی هم در حالی که از حریفش 5 بر 4 پیش بود، به خاطر مصدومیت نتوانست به کشتی ادامه دهد. حالا باید دید وضعیت مصدومیت او در فاصله کمتر از سه ماه تا مسابقات جهانی چقدر جدی است.

دیدگاه‌ها