کد خبر : 1830057 | 31 خرداد 1401 ساعت 15:28 | 7.4K بازدید | 8 دیدگاه

صحبتی برای بازی مجارستان انجام نشده است؛

اصولی: با اسکوچیچ به جام جهانی خواهیم رفت

سخنگوی فدراسیون فوتبال می‌گوید قرارداد دستیاران اسکوچیچ تمدید خواهد شد.

اصولی: با اسکوچیچ به جام جهانی خواهیم رفت

به گزارش "ورزش سه"، رضا اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال ظهر امروز گفتگویی نسبتا طولانی را با خبرنگاران انجام داد و به پرسشها پیرامون وضعیت فدراسیون فوتبال و همچنین تیم ملی پاسخ داد.

* سه هفته قبل از مجمع لیست نامزدها ارائه می‌شود 
اصولی در مورد برگزاری مجمع اظهار داشت: منطبق بر شروطی که در اساسنامه فدراسیون کاملا مشخص است، بحث اقدامات برگزاری مجمع هشتم شهریور ماه انجام شده و ستاد برگزاری شکل گرفته و زمانبندی ها منطبق بر اساسنامه انجام می‌شود. دیروز اعضای مجمع مکاتبه لازم را انجام دادند و زمان مجمع طبق اساسنامه اطلاع رسانی شد و کمیته بدوی انتخابات جلسه اول خود را برگزار کرد و الان هم هماهنگی بحث های تشکیل پرونده و فرآیند ها را با دبیرکل انجام می‌شود و طبق اساسنامه و بر اساس زمانبندی هایی که در اساسنامه کاملا تصریح شده و ما یک بحث اطلاع رسانی ۷۰ روز قبل از مجمع داریم، بحث ثبت نام را ۵۰ روز قبل از مجمع و ۲۱ روز قبل از مجمع هم لیست نهایی نامزد ها به اعضای مجمع اعلام خواهد شد و ۸ شهریور ماه هم بحث برگزار مجمع را خواهیم داشت و انشاالله آن زمان انتخابات رئیس و نواب رئیس فدراسیون (یعنی نایب رئیس اول و دوم که پست‌شان خالی است) و همچنین نماینده باشگاه ها در هیئت رئیسه که در‌ مجمع ۱۰ خرداد این پست هم خالی شد، در انتخابات پیش رو در دستور کار خواهیم داشت.

* رییس فدراسیون می‌تواند دوبار نامزد شود
وی در مورد احتمال نامزدی ماجدی اظهار داشت: فارغ از اینکه آقای ماجدی تصمیم دارند این کار را انجام بدهند یا خیر، شرایط مندرج در اساسنامه فدراسیون در ماده ۳۹ بحث نامزد های پست ریاست را کاملا شفاف کرده و در آن مشخص کرده که نامزد پست ریاست چه ویژگی هایی داشته باشد. تمام اساسنامه را هم که مطالعه کنید چیزی در این خصوص نیامده که عضوی از اعضای هیئت رئیسه نمی‌تواند برای پست ریاست کاندیدا شود. همچنین شما در روند و فرآیند ها و آنچه که عرف بوده، می‌بینید که رئیس فدراسیون عضو هیئت رئیسه محسوب می‌شود و در ادوار مختلف و همین اساسنامه، رئیس بدون استعفا می‌تواند ثبت نام کند و حداکثر سه دوره را اساسنامه برای او دارد. فرض کنیم اگر الان دوره تمام شده و رئیس فدراسیون بخواهد ثبت نام کند، هیچ منعی برای استعفای او وجود ندارد و می‌تواند ثبت نام کند. همین قابل تعمیم به اعضای هیئت رئیسه نیز هست. در هیچ کجای اساسنامه در این خصوص نهی و منعی داده نشده است و ما نمی‌توانیم بر اساس برداشت ها و تمایلات فردی و شخصی که دوست داریم کسی باشد یا نباشد، تصمیم گیری یا تفسیر کنیم. این تفسیر که آقای ماجدی اگر تصمیم به ثبت نام داشته باشند، باید استعفا بدهند، اشتباه است. فارغ از ایشان شاید عضو دیگری از هیئت رئیسه هم بخواهد کاندیدا شود؛ بحث ما فقط آقای ماجدی نیست. اگر قرار باشد چنین اتفاقی بیفتد هیچ ضرورت و قید و محدودیتی در اساسنامه در این خصوص وجود ندارد. لذا ایشان یا هر عضو دیگری از هیئت رئیسه بخواهد برای ریاست کاندیدا شود این امکان وجود دارد.

1722542

* سرپرست فدراسیون تمام اختیارات رییس را دارد 
او در مورد اختیارات سرپرست فدراسیون عنوان کرد: جایی که سرپرست تعیین می‌شود می‌گوید تمام اختیارات رئیس فدراسیون را سرپرست فدراسیون هم دارد. تمام عزل ها، نصب ها، امضای قرارداد ها و تعهدات مالی و تصمیماتی که رئیس فدراسیون می‌گیرد، سرپرست فدراسیون هم این اختیارات را دارد و این موضوع در واقع کاملا روشن و شفاف است و این ابهامی که مطرح شده، کاملا اشکال دارد. انشاالله با توضیح من، این ابهام برطرف می‌شود.

* زمان کوتاهی تا مجمع باقی مانده است
اصولی در این خصوص ادامه داد: در اساسنامه تصریح شده در صورتی که تا ۵۰ درصد از اعضای هیئت رئیسه بلاتصدی بشود، هیئت رئیسه می‌تواند تا مجمع بعدی سرپرستی را برای آن پست معرفی کند. ما در تشکیل جلسه هیئت رئیسه و جمع‌بندی با توجه به زمان و حجم کارها، این اتفاق نیفتاده و امیدواریم. البته زمان ما تا مجمع انتخاباتی زمان کوتاهی است و حدود دو ماه است و هیئت رئیسه هنوز به تصمیم نرسیده هست. مهم تر اینکه ما هنوز بر اساس اطلاعاتی که شما هم دارند و ما خدمت نایب رئیس سوم هیئت رئیسه هم نیستیم، جلسه هیئت رئیسه تشکیل نشده و این موضوع در دستور قرار نگرفته است. لذا ترجیح دوستان تا الان بر این است که به سمت ۸ شهریور برود.

* ضرورتی بر تغییر فوری در فدراسیون وجود ندارد
سخنگوی فدراسیون در مورد احتمال تغییر در این نهاد تا پیش از مجمع گفت: تصمیمات و اقداماتی که در حال انجام است، بر اساس مصوباتی که هیئت رئیسه از قبل داشته و اختیاراتی که سرپرست یا رئیس فدراسیون و دبیرکل و روسای کمیته ها و دپارتمان ها در اساسنامه دارند، کار ها در حال انجام است و ما الان با مشکل و مسئله ای این حوزه مواجه نیستیم که ضرورت داشته باشد به شکل فوری انجام شود. تا الان چنین چیزی نبوده و اگر لازم باشد حتما جلسه را تشکیل می‌دهیم و تدابیر لازم را خواهیم دید و در مورد جایگزین و تعیین سرپرست هم آنجا تصمیم‌گیری می‌‌کنیم. نظرات اعضا در این خصوص متنوع است که باید اینها را جمع کنیم و بتوانیم به تصمیمی واحد برسیم.

* شهره موسوی همچنان نایب رییس سوم است
او در مورد عزل شهره موسوی توضیح داد: شرایط بلاتصدی شدن یک عضو هیئت رئیسه کاملا در اساسنامه شفاف و روشن است. هیچکدام از این شرایط تا این لحظه در مورد ایشان صدق نکرده و ایشان همچنان دارای پست نایب رئیس سوم فدراسیون و عضو هيئت رئیسه هستند. شرایط هم کاملا مشخص است؛ عزل، غیبت در چهار‌ جلسه متوالی هیئت رئیسه، داشتن محکومیت در کمیته اخلاق و محرومیت هایی از این دست، فوت. هیچکدام از اینها اتفاق نیفتاده و ایشان از لحاظ قانونی و بر اساس مفاد اساسنامه همچنان عضوی هیئت رئیسه هستند و استعفایی هم نداده‌اند.

* موسوی چهار جلسه نیاید عزل می‌شود 
اصولی در مورد عزل خودکار وی اظهار داشت: ما نمی‌توانیم در این خصوص ضرب‌العجل تعیین کنیم. در این مورد اگر جلسه هیئت رئیسه تشکیل شود و ایشان نتوانند در چهار جلسه متوالی حضور داشته باشند، آن زمان خود به خود بلاتصدی می‌شود و چنین اتفاقی هم هنوز درباره ایشان رخ نداده است.

* چند پاکت برای اسپانسری دریافت کردیم
او با اشاره به مسائل اقتصادی فدراسیون در رابطه با انتخاب اسپانسر گفت: من این را از موضع عضو هیئت رئیسه و سخنگو عرض می‌کنم چون از مسئولیت کمیته بازاریابی استعفا دادم؛ البته کار ها را هماهنگ می‌کنیم. هنوز در مورد جایگزین به تصمیم نرسیده‌اند و منتظریم که دوستان و آقای ماجدی به تصمیم برسند اما چون از قبل پیگیر کار ها بودیم و مطلع هستم، عرض می‌کنم. ما در‌ حوزه تامین منابع مالی و داشتن اسپانسر و حامی مالی، دو اقدام انجام دادیم. یکی بحث استفاده از ظرفیت های هواداری در بستر دیجیتال است که فراخوانی را منتشر کردیم و در آن مدل شریک تجاری را مدنظر داشتیم و تعدادی از شرکت ها و مجموعه هایی که در این حوزه حائز شرایط و علاقمند بودند، پاکت و پیشنهاد دادند؛ دو تا از مجموعه هایی که پیشنهاد دادند، در کمیسیون معاملات به جهت صلاحیت های عمومی و اینکه پیشنهادشان را در چارچوب فراخوان ارائه کردند نهایی شد و قرار شد با این دو شرکت، گفت‌وگو های اولیه انجام شود. مدل های اقتصادی این شراکت را با آنها به جمع‌بندی می‌رسیم و در نهایت، بر مبنای یک مدل اقتصادی که به جمع‌بندی رسیدیم، آن را به مزایده بگذاریم و نهایتا یک شریک تجاری را بر مبنای هواداران و فضای دیجیتال و استفاده از ظرفیت های فضایی مجازی شناسایی کنیم.

* در فیفا دی بعدی هم تبلیغات خواهیم داشت
اصولی افزود: در کنار این فضا های تبلیغاتی که در اختیار فدراسیون هست و زیر‌ همین بازی دوستانه که برگزار شد و بازی دوستانه ای که انشاالله در فیفادی بعدی خواهیم داشت، در همان چارچوب آیین‌نامه مالی و مالیاتی و مقرراتی که در آن تصریح شده، فراخوان هایی را منتشر خواهیم کرد و بر مبنای آن فراخوان ها، هر کسی که علاقمند به همکاری با ما در این حوزه باشد، جذب خواهیم کرد. البته واقعا محدودیت ها و تنگناهای اقتصادی که این روز ها بنگاه های اقتصادی به خصوص در بخش خصوصی با آن مواجه هستند بر کسی پوشیده نیست و این قطعا تاثیر خودش را در حامی مالی بودن و حمایت از پدیده هایی مثل فوتبال نشان می‌دهد و مقداری محدودیت هایی در این حوزه دیده می‌شود اما ما پیگیری هایمان را انجام می‌دهیم و چه در‌ بخش تامین نیاز ها مثل البسه و چه در بحث تامین منابع مالی و چه در بحث پشتیبانی از اتفاقاتی که لازم است برای تیم ملی رخ بدهد، فعالیت می‌کنیم و به اطلاع شما خواهیم رساند اما مهم ترین فراخوانی که الان به نتیجه می‌رسانیم بحث شناسایی شریک تجاری فدراسیون در بستر دیجیتال است که می‌تولند تحویل بسیار بنیادین را در نحوه تامین مالی نیاز های فدراسیون به وجود بیاورد.

* برای مزایده لباس تیم ملی، شرکت کننده خارجی هم داشتیم 
وی در پایان راجع به وضعیت تامین البسه تیم ملی نیز گفت: در خصوص البسه ورزشی فدراسیون، فراخوانی داشتیم و نهایتا بر اساس آن معیار ها و ملاک هایی که در کمیته ارزیابی کمیسیون معاملات یود، به جمع‌بندی رسیدیم و زمانی که آن جمع‌بندی صورت جلسه شد، من به اطلاع خواهم رساند. شرکت کننده خارجی هم داشتیم و امتیازات گرفته شده و در حال‌ جمع‌بندی است. همین الان در این خصوص جلسه داشتیم و ظرف یکی دو روز آینده موضوع نهایی خواهد شد و ما به زودی رونمایی از حامی البسه ورزشی تیم ملی و لباس تیم ملی را داشت و محل آن هم با پیگیری ها و ابراز تمایل دوستان در منطقه آزاد کیش، به احتمال زیاد در کیش خواهد بود‌. زمان دقیق و برند و نام تجاری برنده را در چند روز آینده می‌توانیم بگوییم. در خصوص البسه رسمی هم همین اتفاق افتاد و فراخوان محدودی داده شد و تعدادی از علاقمندان به این حوزه دعوت شدند و آن هم در‌ حال نهایی شدن است و تا اواسط تیر ماه لباس رسمی تیم ملی و نام تجاری مورد استفاده برای لباس رسمی کاروان تیم ملی فوتبال را معرفی می‌کنیم و مراسم نهایی آن را هم خواهیم داشت.

1722543

*به دو تیم برای بازی دوستانه نزدیک شده‌ایم
سوال بعدی از اصولی درباره بازی‌های دوستانه بود و اینکه فدراسیون چه برنامه‌ای برا تدارک بازی‌های مناسب دارد که او در واکنش به این سوال گفت: در این حوزه در حال انجام مکاتبات و رایزنی‌های فشرده‌ای هستیم. شخص دبیرکل و آقای ماجدی پیگیر این موضوع هستند. به دو تیم نزدیک شده‌ایم ولی قطعی شد خدمت شما خواهیم گفت. ان شاالله به محض اینکه قطعی شود می‌گوییم. مشکلات فیفادی قبلی را لحاظ کرده‌ایم که دچار مشکل  نشویم.  امیدوارم دوباره درگیر اتفاقات غیر مترقبه و خارج از کنترل فدراسیون نشویم.

*صحبت رسمی برای بازی با مجارستان نداشته‌ایم
او در واکنش به صحبت‌هایی که مبنی بر بازی دوستانه برابر مجارستان در نیمه دوم آبان ماه مطرح است، بیان کرد: این منوط به نظر سرمربی تیم ملی است. بحث رسمی هم بین ما و فدراسیون مجارستان رخ نداده است.

*بحث جعل امضا از مجاری خودش درحال پیگیری است
سوال بعدی در مورد جعل امضا در لیست بانوان بود و اصولی در واکنش به این موضوع بیان کرد: بحث جعل امضا از مجاری خودش پیگیری می‌شود و آقای کامرانی فر خودشان پیگیر این موضوع هستند و توضیح خواهند داد.

*دولت و مجلس کمک می‌کنند اما الان به منابع مالی نیاز داریم
موضوع بعدی مورد سوال از اصولی درباره حمایت مسئولان کشور از فوتبال و فدراسیون بود و او در مورد این موضوع نیز صحبت کرد وگفت: دولت و مجلس کمک‌هایی را به ما داشته‌اند و بسیار موثر هم هست. همینجا از آنها تشکر می‌کنم ولی لازم است در بحث تامین اعتبارات و مصوبه‌ای که مجلس در این خصوص داشته تسریع شود و به نوعی مهم‌ترین اتفاق پیش روی ما جام جهانی است و در این زمان بیشترین از هر زمان دیگری به این منابع نیاز داریم. در کمیسیون های مختلف مجلس پیگیر این موضوع هستند. این منابع اما باید به موقع برسد تا به اثربخشی برسد و ما بتوانیم برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.

*موضوع وی ای آر بسیار پیچیده است
خبرنگار دیگری در این نشست خبری از سخنگوی فدراسیون درباره سیستم کممک داور ویدئویی پرسید و اینکه آیا می‌توان امیدوار به استفاده از این سیستم در لیگ بیست و دوم بود. اصولی با پیچیده توصیف کردن این موضوع اضافه کرد: وی ای آر به معنای درست کلمه پیچیده است. من هفته گذشته جلسه‌ای داشتم. فیفا یک لیست از 15 شرکت تا سال گذشته داشت که الان به 5 شرکت تبدیل شده است. به هر حال هر کدام از این 5 شرکت محدودیت‌هایی برای ما برای برقراری ارتباط دارند. ما پیگیری های خودمان را انجام می‌دهیم. کار باید در چارچوب شرکت های مورد تایید فیفا انجام بشود. آن شرکت‌ها ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و پیاده سازی این تکونولوژی هم در ایران شرایط خاص خودش را. کار بسیار پیچیده است ولی تلاش هدفمندی در حال انجام است. با این حال نمی‌توانم زمان دقیقی برای پیاده سازی آن اعلام کنم.

*بین تیم ملی و باشگاه باید یک انتخاب اتفاق بیفتد 
با توجه به پیشنهاداتی که قربانعلی‌پور بدنساز تیم ملی از تیم نساجی دریافت کرده، از اصولی پرسیده شد که آیا مانند  گذشته مربیان تیم ملی می‌توانند در تیم‌های باشگاهی هم حضور داشته باشند یا روند تغییر کرده است. سخنگوی فدراسیون در واکنش به این سوال گفت: بین حضور  در تیم ملی و تیم باشگاهی حتما باید یک انتخاب اتفاق بیفتد. این هم به خاطر اصل  پرهیز از در معرض تعارض منافع قرار گرفتن است.

*روند اداری تمدید قرارداد دستیاران اسکوچیچ آغاز شده
اصولی درباره زمان تمدید قرارداد مربیان تیم ملی نیز توضیح داد: تمدیدها هم دیروز خدمت هاشمیان بودیم. روند اداری موضوع استارت خورده و کار در حال انجام است. شاید تا همین حالا هم کار انجام شده باشد.

*واکنش به پالس مثبت کی‎‌روش برای بازگشت
همچنان همین کادر در جام جهانی باقی خواهد ماند یا شاهد تغییر خواهیم بود. اصولی در واکنش به این سوال و اینکه کی‌روش پالش مثبتی برای بازگشت به ایران داشته اینطور پاسخ داد: نخیر سرمربی ما آقای دراگان اسکوچیچ است و کادر ایشان هم براساس لیستی که داده اند، قراردادشان بسته شده است و با همین تیم به جام جهانی می‌رویم. ضمنا اینکه انتخاب آقای باقری علی‌الظاهر پرسپولیس بوده است.

دیدگاه‌ها