کد خبر : 1830387 | 02 تیر 1401 ساعت 20:44 | 20.8K بازدید | 3 دیدگاه

مسائل مالی محل اختلاف طرفین نیست؛

دلیل تاخیر در مذاکرات سپاهان و ژوزه مورایس

برخلاف انتظارات همچنان اهالی فوتبال در ایران در انتظار معرفی رسمی مورایس به‌عنوان سرمربی طلایی‌پوشان اصفهانی هستند.

دلیل تاخیر در مذاکرات سپاهان و ژوزه مورایس

به گزارش "ورزش سه"، پس از اعلام محرم نویدکیا درباره اینکه به دلایل مشکلات خانوادگی و ترس از نتیجه نگرفتن تیم در سال سوم همکاری نمی‌تواند به مربیگری در این تیم ادامه بدهد، مسئولان سپاهان به دنبال گزینه‌های جایگزین رفتند و جلوتر از همه نام فیلیکس ماگات مطرح شد که این مربی آلمانی درنهایت قید کار در ایران را زد تا مسئولان سپاهان به دنبال گزینه‌های دیگری بروند که به‌صورت موازی مذاکرات با آنها را آغاز کرده بودند.
ژوزه مورایس گزینه جدی دیگر سپاهانی‌ها تاکنون بوده است که در هفته گذشته سفری دو روزه به ایران داشت و از تمامی امکانات باشگاه سپاهان هم دیدن کرد و بر سرجزئیات قرارداد با مسئولان باشگاه به توافق رسید و در شرایطی که انتظار می‌رفت اعلام رسمی حضور او به‌عنوان سرمربی سپاهان خیلی زود مشخص شود، اما همچنان سپاهانی‌ها و همین‌طور علاقه‌مندان به فوتبال در ایران در انتظار این خبر هستند.
در این بین برخی رسانه‌ها و همین‌طور در فضای مجازی به گمانه‌زنی درباره این تاخیر پرداخته شده است و ضمن منتفی دانستن این انتقال، دلیل آن را مسائل مالی عنوان کرده‌اند؛ اما برخلاف اخباری که شنیده می‌شود هنوز حضور این مربی در سپاهان به قوت خود باقی است و مسائل مالی نیز عامل اختلاف طرفین نیست؛ چرا که طبق اخبار موثق این مربی با قراردادی متعارف در سطح جهانی موافقت خود را برای حضور در سپاهان به مدیران باشگاه اعلام کرده است. همچنین زیرساخت‌های باشگاه نیز مورد قبول این مربی باتجربه قرار گرفته است.
در واقع دلیل اصلی اینکه ژوزه مورایس همچنان در اعلام پاسخ نهایی به سپاهانی‌ها پس از بازگشت به پرتغال خودداری کرده است، شرایط اقتصادی و اجتماعی ویژه ایران است که کمی او را برای دادن پاسخ مثبت مردد کرده و احتمالا این روزها او که قصد دارد خانواده خود را نیز به ایران و اصفهان بیاورد، در حال مشورت با مربیان هموطن خود است که سابقه کار در ایران را دارند تا از تجربیاتشان برای تصمیم‌گیری بهتر استفاده کند.
با این حال باشگاه سپاهان به‌صورت روزانه پیگیر ماجرا است و پیش بینی‌ می‌شود نهایتا تا روز دوشنبه هفته پیش رو تکلیف حضور یا عدم حضور این مربی در سپاهان مشخص شود.
در این بین مدیران باشگاه سپاهان برای اینکه زمان زیادی برای انتخاب مربی و شروع تمرینات برای حضور پرقدرت در لیگ بیست و دوم ندارند، در حال پیش بردن مذاکراتشان با گزینه‌های جایگزین هستند تا هر چه سریع‌تر آماده حضور در مسابقات شوند. 
ضمن اینکه باید به این موضوع نیز اشاره داشت که مذاکرات مسئولان باشگاه با چند بازیکن به‌صورت جدی در جریان است و پس از انتخاب سرمربی از آنها به‌عنوان بازیکن‌های جدید سپاهان رونمایی می‌شود تا پس از جدایی شهباززاده، رفیعی، اسماعیلی‌فر و گولسیانی سپاهان رفته‌رفته ترکیب خود در فصل پیش رو را نیز بشناسد.

دیدگاه‌ها