کد خبر : 1830580 | 04 تیر 1401 ساعت 11:29 | 161.6K بازدید | 28 دیدگاه

ساپینتو و اولین تصمیم بزرگ در ایران

وریا قرمز می‌پوشد یا آبی می‌ماند؟

تمدید قرارداد با وریا غفوری مهم‌ترین چالش نقل و انتقالاتی استقلال در کوران این روز های پر تب و تاب است.

وریا قرمز می‌پوشد یا آبی می‌ماند؟

به گزارش ورزش سه، با انتشار صحبت هایی از کاپیتان فصل گذشته استقلال مبنی بر اینکه باشگاه تماسی با وی نگرفته و احتمالا برنامه ای برای ادامه همکاری با وی ندارد، بخشی از هواداران استقلال نسبت به مسئله ادامه همکاری یا قطع دوره کاری آبی ها با کاپیتان غفوری واکنش نشان دادند.

این مسائل در شرایطی رخ می‌داد که مدیران استقلال به شدت مشغول جمع و جور کردن موضوع انتخاب سرمربی برای فصل آینده بودند؛ درست در زمانی ریکاردو ساپینتو پای میز مذاکره در حال بالا پایین کردن بند های قرارداد برای سفر به تهران بود. در این شرایط البته اخباری وجود داشت که استقلال به دنبال تمدید قرارداد با مهدی مهدی‌پور و یکی دو بازیکن دیگر است و کاپیتان از اینکه با او در این باره تماسی گرفته نشده، دلخور است.

اما در این سو اظهارات مدیران استقلال مبنی بر اینکه موضوع مهدی‌پور با توجه به احتمال حضورش در یک باشگاه قطری با استقلال کاملا متفاوت است، پاسخی بر این گمانه‌زنی ها است. موضوع درباره وریا ابعاد مختلفی دارد که بخشی از آن به مسائل فصل پیش مابین باشگاه و بازیکن برمی‌گردد؛ اگرچه شخص آجورلو در اغلب اوقات پشتیبان بازیکن بود.

1477305

این را هم باید در نظر بگیرید که استقلال با جذب صالح حردانی و حضور او در دفاع راست عملا پشتوانه‌سازی برای غفوری را آغاز کرده و به همین سبب هم بود که وریا از یک بازیکن فیکس که در هر شرایطی در ترکیب حضور داشت، موقعیت متفاوتی در تیم گرفت. اگرچه حتی بعد از ماجرای معروفش با فرهاد مجیدی هم از زمان بازگشت به استقلال، در اغلب بازی ها به میدان رفت تا در نهایت وعده مجیدی مبنی بر بالا بردن جام توسط وریا عملیاتی شود.

در فصل تازه شایعات در یکی دو هفته گذشته بیش از همیشه بوده و تمرکز آن بر مسائل غیر فوتبالی است و در این راستا سکوت مسئولان عالی رتبه استقلال هم به برخی مسائل دامن زده است. با این حال در آخرین آپدیت، این خبر در اختیار "ورزش سه" قرار گرفته که درباره موضوع تمدید قرارداد با وریا سرمربی جدید پرتغالی ریکاردو ساپینتو تصمیم خواهد گرفت.

وریا که مورد توجه فولاد خوزستان نیز هست و ظاهرا مدیربرنامه هایش مذاکراتی جدی با این باشگاه انجام داده، دوست دارد کماکان در استقلال به کار خود ادامه بدهد و با این تمایل و رایزنی های فی ما بین احتمال زیادی وجود دارد که او و مدیران باشگاه استقلال به زودی پای میز مذاکره بنشینند؛ کمااینکه امروز محمد مومنی در گفت‌وگو با سعید اکبری در شبکه سه تاکید کرد وقتی هنوز با دیگر بازیکنان برای تمدید صحبت نشده و بازیکنی هم در پست وریا جذب نشده، دلیلی برای نگرانی او وجود ندارد.

البته وریا هم با توجه به جایگاهش در استقلال انتظار دارد اولین بازیکنی باشد که برای تمدید به باشگاه می‌رود که این موضوع از نظر فوتبالی چندان هم بیراه نیست. با این حال کمی صبوری احتمالا به حل این مسئله کمک شایانی خواهد کرد؛ اینکه باشگاه در نهایت چه تصمیمی درباره کاپیتان خبرساز و البته محبوبش بگیرد.

دیدگاه‌ها