کد خبر : 1831061 | 07 تیر 1401 ساعت 08:40 | 6.6K بازدید | 2 دیدگاه

اولین پیروزی فیروزجا در رقابت‌های کاندیداها

علیرضا فیروزجا پس از هشت بازی ناموفق، بالاخره اولین پیروزی خود را در مسابقات کاندیداها ثبت کرد.

اولین پیروزی فیروزجا در رقابت‌های کاندیداها

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، علیرضا فیروزجا که در رقابت‌های کاندیداهای شطرنج شرکت کرده است در دور نهم این مسابقات به مصاف راپورت از مجارستان رفت و توانست پس از هشت بازی ناموفق، اولین پیروزی را کسب کند. فیروزجا درحالی به این پیروزی دست یافت که او با ریتینگ ۲۷۹۳ در این مسابقات دست به مهره شده است درحالی که حریف مجارستانی او با ریتینگ ۲۷۶۴ در این مسابقات حضور دارد. 

فیروزجا با این پیروزی مهم هم توانست از قعر جدول مسابقات فاصله بگیرد و با ۴ امتیاز به رده ششم صعود کند. نپو روسی که با پرچم فدراسیون جهانی شطرنج در مسابقات حضور دارد در دور نهم مسابقات مقابل کاروآنا به تساوی رسید تا همچنان این شطرنج باز با ۶.۵ امتیاز صدرنشین باشد.

باتوجه به باقی‌ماندن ۵ بازی، فیروزجا همچنان شانس قهرمانی دارد و باید گفت که کار او برای رسیدن به رتبه اول بسیار سخت شده است.

به گزارش ایسنا، این رقابت‌ها در مادرید اسپانیا با حضور هشت شطرنج باز درحال پیگیری است. دین لیرن از چین، فیروزجا با پرچم فرانسه، کاروانا از آمریکا، نپومنیشی از روسیه، راپورت از مجارستان، ناکامورا از آمریکا، رجبوف از آذربایجان و دودا از لهستان هشت شطرنج باز این مسابقات هستند.

نفر اول این مسابقات می‌تواند ۴۸ هزار یورو را به جیب بزند درحالی که نفر دوم ۳۶ هزار یورو را برنده خواهد شد.

دیدگاه‌ها