کد خبر : 1831065 | 07 تیر 1401 ساعت 09:09 | 14.3K بازدید | 10 دیدگاه

تاکتیک مدیران باشگاه: پیشنهاد نجومی و انتقاد از گرانی!

فوتبال ایران در گذشته یک بار قانون سقف قرارداد برای بازیکنان تیم های لیگ برتری را تجربه کرد. تجربه ای که اصلا خوب نبود و در نهایت منجر به لغو آن شد.

تاکتیک مدیران باشگاه: پیشنهاد نجومی و انتقاد از گرانی!

به گزارش "ورزش سه"، بر اساس قانونی که قبلا از سوی سازمان لیگ وضع شده بود تیم ها مکلف شدند حداکثر پرداختی به بازیکنان 350 میلیون تومان باشد و این عدد هم قرار بود به بازیکنان تیم های ملی و آنهایی که در بورس نقل و انتقالات بودند پرداخت شود اما طولی نکشید که این عدد از سقف به کف قرارداد تبدیل شد و بازیکنانی که مایل به دریافت بیشتر از این عدد از باشگاه ها بودند مازاد آن را آپارتمان در شمال یا حواله میله گرد و سیمان تحویل می گرفتند! در نتیجه تنها عایدی برای فوتبال ایران فرار مالیاتی بود. خیلی از بازیکنان طراز اول مبلغی بیش از 350 میلیون تومان دریافت می کردند اما مالیات این عدد را پرداخت می کردند چون عددی بالاتر از 350 میلیون تومان در قرارداد رسمی سازمان لیگ لحاظ نمی شد و به دلیل فرار مالیاتی در نهایت سازمان لیگ تصمیم گرفت قانون سقف قرارداد که خیلی ها به آن من درآوردی می گفتند، بردارد.

به نظر می رسد این قانون در حال بازگشت به فوتبال ایران است. برخی از باشگاه ها به سازمان لیگ نامه زده اند و گفته اند دستمزد بازیکنان ایرانی خیلی گران شده  و بهتر است سازمان لیگ سهمیه خارجی ها در لیگ برتر را افزایش دهد چون در این صورت جذب بازیکن خارجی برای آنها ارزان تر تمام خواهد شد. سازمان لیگ هم در پاسخ به این نامه ها پیامی را برای باشگاه های حاضر در لیگ برتر فرستاده تا نظرات خود را برای مهار قیمت بازیکنان ارایه دهند و در صورتی که سه چهارم از باشگاه ها با نظر سازمان لیگ موافق باشند بار دیگر قانون سقف قرارداد به فوتبال ایران بر می گردد. بر اساس شنیده های ما عددی که برای سقف قرارداد در نظر گرفته شده 8 میلیارد تومان است. در صورتی که این قانون تصویب شود هیچ قراردادی چه از سوی کادر فنی و چه از سوی بازیکنان بالاتر از 8 میلیارد تومان در سازمان لیگ ثبت نمی شود اما این به معنی اینکه این مبلغ حداکثر دستمزد در لیگ برتر خواهد بود نیست و مازاد دستمزد بدون شک به شکل دیگری به بازیکنان و کادر فنی پرداخت خواهد شد.

در فوتبال حرفه ای سقف برای پرداخت وجود ندارد اما هر باشگاهی به اندازه توان به بازیکن دستمزد می دهد و اینطور نیست که باشگاه همه توان مالی را صرف پرداخت دستمزد کند. همه باشگاه ها مکلف هستند بخشی از توان مالی که مشخص شده صرف آکادمی یا زیر ساخت ها کنند و در پایان هر فصل تسویه حساب های مالی و یا همان فیر پلی تقدیم اتحادیه باشگاه ها می شود و در صورت تخلف مجوز حضور باشگاه در لیگ برتر باطل می شود. متاسفانه در فوتبال ایران باشگاه ها برای در اختیار گرفتن ستاره ها پیشنهادات اغوا کننده می دهند و بعد از شرایطی که خود به وجود آورده اند گله می کنند. سوال اینجاست اگر این پیشنهادات اغوا کننده نباشد بازیکنان با تیم های حاضر در لیگ برتر قرارداد نخواهند بست؟ و همه آنها راهی تیم های خارجی می شوند؟ به واقع باشگاه های حاضر در لیگ برتر ابتدا باید علت بالا رفتن قرارداد بازیکنان و حتی مربیان را در رفتارهای خود جستجو کنند.

دیدگاه‌ها