کد خبر : 1831583 | 11 تیر 1401 ساعت 08:57 | 286.2K بازدید | 28 دیدگاه

در راستای تحقق یک رویای بزرگ؛

دیوانه‌وار و‌ بی‌سابقه؛ رقیب ایران در لیگ فرانسه!

چینی‌ها پیشنهاد دیوانه‌واری به فدراسیون والیبال فرانسه ارائه داده‌اند.

دیوانه‌وار و‌ بی‌سابقه؛ رقیب ایران در لیگ فرانسه!

به گزارش "ورزش سه"، جمله «زمانی گرفتن یک ست از همین ژاپن و چین برای ایران رویا بود» اگرچه کلیشه اما یک واقعیت محض بود. این دو کشور تا همین چند سال پیش قدرت‌های اصلی والیبال آسیا محسوب می‌شدند اما آغاز دوران طلایی والیبال ایران با خولیو ولاسکو و ادامه راه این آرژانتینی توسط مربیان دیگر، ایران را به قدرت بلامنازع والیبال آسیا تبدیل کرد.

بعد از چند سال حالا دوباره ژاپن با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی فوق العاده به جمع قدرت‌های والیبال آسیا بازگشته است. سامورایی‌ها اخیرا بالاتر از ایران به جمع هشت تیم نهایی المپیک راه یافتند و حالا هم در آستانه صعود به فینال لیگ ملت‌ها قرار دارند. ژاپن تا به اینجا ۶ برد از ۸ مسابقه خود در VNL کسب کرده و با ستاره‌هایی نظیر یوجی نیشیدا و یوکی ایشیکاوا در این مسابقات خوش درخشیده است.

1724431

دیگر تیم آسیایی حاضر در لیگ ملت‌های امسال یعنی چین وضعیت کاملا متفاوتی را با ژاپن تجربه کرده است. آن ها در ۶ بازی خود شکست خورده اند و به شکلی باورنکردنی در سه ست پیاپی برزیل قدرتمند را شکست دادند. چینی‌ها همچنین با توجه به عدم حضور آلمان به دلیل شرایط کرونایی یک پیروزی ۳-۰ دیگر را نیز در کارنامه دارند.

با این‌ وجود چینی‌ها دست به سینه ننشسته‌اند و برنامه‌های بزرگ و ویژه‌ای برای بازگشت به اوج و در نهایت حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس دارند. در همین راستا رسانه‌های چینی ادعای جالب و در عین حال عجیبی را مطرح کرده اند. بر این اساس فدراسیون والیبال چین رایزنی های اولیه را جهت حضور در لیگ فرانسه انجام داده است.

1724433

در حقیقت چینی‌ها با پیشنهاد اولیه یک میلیون یورویی از فدراسیون والیبال فرانسه درخواست کرده اند که از فصل پیش رو اجازه حضور تیم ملی‌شان در لیگ این کشور را صادر کند. بر این اساس چینی ها می خواهند تیم ملی‌شان تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس در لیگ فرانسه حضور داشته باشد و در واقع به یکی از باشگاه های این لیگ اروپایی تبدیل شود.

بر اساس گزارش ها هدف از انجام این کار حضور مستمر تیم ملی والیبال چین در سطح اول والیبال دنیاست تا آن‌ها بتوانند به بهترین شکل ممکن برای کسب جواز حضور در المپیک پاریس آماده شوند. البته فدراسیون والیبال فرانسه واکنشی به این پیشنهاد نشان نداده اما اصلا هم بعید نیست که نهایتا با آن موافقت کنند.

1724434

دیدگاه‌ها