کد خبر : 1832282 | 15 تیر 1401 ساعت 10:30 | 11.7K بازدید | 7 دیدگاه

ثبت نام 2 نفر در انتخابات ریاست و هیئت رییسه فوتبال

ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و هم چنین اعضای هیات رییسه به صورت آنلاین برگزار می شود و به همین خاطر تا پایان ثبت نام هیچ یک از نامزدها حضوری به ساختمان فدراسیون فوتبال مراجعه نمی کنند.

ثبت نام 2 نفر در انتخابات ریاست و هیئت رییسه فوتبال

به گزارش "ورزش سه"، دیروز برخی رسانه ها گزارش دادند در روز ابتدایی انتخابات هیچ کس ثبت نام نکرد اما اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال می گوید دو نفر برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و هم چنین اعضای هیئت رییسه ثبت نام کرده اند.

او در اینباره می گوید: از صبح دیروز ثبت نام کاندیداهای پست ریاست فدراسیون، نواب رئیس اول و دوم و نماینده باشگاه‌ها در هیئت رئیسه شروع شده و این موضوع تا 20 تیرماه ادامه خواهد داشت. تا شب گذشته که من پرس‌ و جو کردم، فقط 2 نفر به ثبت نام کردند. با پایان 20 تیرماه، کمیته بدوی انتخابات به مدت 21 روز برای تطبیق صلاحیت‌ها فرصت اعلام نظر خواهد داشت. برای داوطلبان احراز پست ریاست طبق اساسنامه نیاز است که 5 نفر از اعضای مجمع فرد را معرفی کنند و برای سایر پست‌ها هم 2 نفر کافی است. تا 20 تیرماه فرصت ثبت نام الکترونیکی در سامانه هست و مدارک برابر با اصل باید تا همان زمان بارگزاری شود که سپس افراد برای تطبیق آن به فدراسیون بیایند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال ادامه داد: اگر بعد از 21 روز اعتراضی به نتایج اعلامی از سوی فردی وجود داشته باشد، 2 روز فرصت اعتراض داده‌ شده و کمیته استیناف انتخابات نیز به مدت 5 روز فرصت بررسی و اعلام نظر نهایی را خواهد داشت. پس از این پروسه ظرف مدت 21 روز کاندیداهای نهایی را اعلام می‌کنیم و می‌رویم برای انتخابات.

اصولی در پاسخ به این سوال که آیا سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال هم برای احراز این سمت ثبت نام کرده و در صورت ثبت نام باید از سمت خود استعفا کند یا خیر گفت: نمی‌گویم کدام 2 نفر ثبت‌نام کرده‌اند اما سیدمیرشاد ماجدی جزو آنها نیست. شرایط احراز پست ریاست فدراسیون و نامزدی روشن است و نامزدی او منافاتی ندارد؛ اگر عضوی از اعضای هیئت رئیسه برای پست ریاست رای بیاورد، باید از آن پست استعفا بدهد و سپس انتخابات آن پست را داشته باشیم. در اساسنامه فدراسیون برای یک رئیس این فرصت دیده شده که حداکثر تا 3 دوره کاندیدا شود. می‌توانست الان یک شرایط عادی باشد و رئیس فدراسیون مجدداً بیاید و برای دوره جدید ثبت‌نام کند. حضور وی کاملا منطبق با اساسنامه هست و بحث‌های نظارتی از سمت کمیته‌های فدراسیون، دغدغه برابری حقوق کاندیداها را برطرف می‌کند.

دیدگاه‌ها