کد خبر : 1834154 | 27 تیر 1401 ساعت 22:38 | 29.4K بازدید | 9 دیدگاه

ادعای هالک برزیل؛ در یک بازی 6 کیلو وزن کم کردم!

هالک، ستاره فوتبال برزیل که در تیم اتلتیکو مینیرو، بازی می‌کند در ادعایی عجیب می‌گوید اخیرا در یک شب و صرفا با عرق ریختن، 6 کیلو وزن کم کرده است.

ادعای هالک برزیل؛ در یک بازی 6 کیلو وزن کم کردم!

به گزارش "ورزش سه"، هالک، ستاره ملی‌پوش برزیلی که سابقه بازی در باشگاه‌های اروپایی از جمله پورتو را دارد و این روزها در اتلتیکو مینیرو در کشورش بازی می‌کند، ادعایی عجیب مطرح کرده و می‌گوید اخیرا در یک شب تنها با تحرک بدنی بسیار شدید و عرق ریختن، 6 کیلو وزن کم کرده است. او همچنین مدعی شد برای شرکت در تست دوپینگ، مجبور شده بود 30 لیتر آب بنوشد.

این مهاجم تیم ملی برزیل در یک مصاحبه به بیان خاطرات خود از شب تلخ اتلتیکو مینیرو در جام حذفی این کشور پرداخت. اتلتیکو مینیرو، در مراحل حذفی کوپا دو برزیل، به مصاف فلامنگو رفت و در شبی پرحاشیه مقابل این تیم شکست خورد و حذف شد.

1728204

مینیرو در جریان دو بازی رفت و برگشت با نتایج 2-0 و 3-2 مقابل فلامنگو شکست خورد و حذف شد. هالک می‌گوید شکست در بازی برگشت برای او تنها شروع یک شب تلخ و جهنمی بوده است.

هالک در مصاحبه خود می‌گوید از جمع هم‌تیمی‌هایش جا مانده بود و نتوانست به همراه آنها از ریودوژانیرو به شهر خودشان، بلو هوریزنته، برگردد. در نتیجه او تا ساعت سه و نیم صبح در ورزشگاه ماراکانا در شهر ریو گرفتار شده بود.

ستاره برزیلی می‌گوید علت جا ماندنش از کاروان مینیرو این بود که مجبور شده بود تست دوپینگ بدهد ولی به دلیل هیجان نمی‌توانست ظرف نمونه‌گیری ادرار را پر کرده و به مسئولین ضددوپینگ تحویل بدهد.

1728205

هالک در مصاحبه خود گفت:"من در آن بازی اتلتیکو خیلی عرق کردم و در همان روز 6 کیلو وزن کم کردم. خیلی خسته بودم و باید تست دوپینگ می‌دادم. من آن بازی را در حالی شروع کردم که وزنم 97 کیلو بود و در پایان بازی 91 کیلو وزن داشتم. بعد محکوم به انجام تست دوپینگ شدم. مجبور شدم در همان استادیوم چهار ساعت بمانم و 30 لیتر آب بخورم تا نمونه تست دوپینگ را تحویل بدهم".

یک کارشناس پزشکی-ورزشی برزیلی درباره ادعای هالک گفت:" او خیلی عرق می‌کند و عرق کردن هم چیز بدی نیست. در واقع ورزشکاری که زیاد عرق می‌کند از مکانیزم بدنش برای دفع حرارت به بهینه‌ترین شکل ممکن استفاده می‌کند. بدن ما حرارت را از طریق عرق کردن دفع می‌کند. عرق وقتی روی پوست تبخیر می‌شود باعث خنک شدن بدن ورزشکار می‌شود. بنابراین، اگر ورزشکاری به دلیل عرق کردن وزن زیادی از دست بدهد مشکل‌ساز نیست. فقط باید مراقب بود که او آب کافی بنوشد تا میزان مایعات بدنش کاهش پیدا نکند".

دیدگاه‌ها