کد خبر : 1834160 | 27 تیر 1401 ساعت 23:36 | 19.4K بازدید | 4 دیدگاه

اردن، حریف بعدی ایران در بسکتبال کاپ آسیا

تيم بسکتبال اردن با پیروزی 97 بر 96 مقابل چین تایپه، به مرحله یک چهارم پایانی بسکتبال کاپ آسیا صعود کرد.

اردن، حریف بعدی ایران در بسکتبال کاپ آسیا

به گزارش ورزش سه، دومین دیدار مرحله حذفی بسکتبال کاپ آسیا در جاکارتای اندونزی میان تیم های دوم گروه A و سوم گروه B یعنی اردن و چین تایپه برگزار شد. تایپه ای ها که در سه بازی قبلی خود تنها موفق به شکست بحرین شده و در مقابل کره جنوبی و چین شکست خورده بودند، کار را بهتر آغاز کردند و از همان ابتدای مسابقه از شاگردان وسام الصوص 39 ساله پیشی گرفته و کوارتر نخست را 25 بر 23 به سود خود خاتمه دادند. این روند در کوارتر دوم نیز ادامه پیدا کرد تا چین تایپه با ایجاد اختلافی 7 امتیازی به رختکن برود. 

1728218
اما کوارتر سوم وضعیت متفاوتی داشت و 16 امتیاز "دار تاکر" گارد آمریکایی الاصل اردن اختلاف را به حداقل رساند. تایپه ای ها که با پرتاب های پنالتی یینگ چون چن برتری خود را در سرتاسر کوارتر پایانی نیز حفظ کرده و آن را افزایش داده بودند، در یک دقیقه مانده به پایان بازی با 9 امتیاز اختلاف از حریف پیش بودند اما اردنی ها که در این مسابقه توپ های زیادی را از دست داده بودند، در اتفاقی کم نظیر توانستند در زمان باقی مانده 15 امتیاز را کسب کنند و با 2 پرتاب 3 امتیازی فردی ابراهیم کانادایی الاصل در 5 ثانیه پایانی که پرتاب آخری در آخرین لحظه وارد سبد شد، 97 بر 96 به پیروزی رسیده و به ماجراجویی چین تایپه پایان دهند.

1728219
تأثیر گذارترین بازیکن اردن در این مسابقه دار تاکر بود که 36 امتیاز و 9 ریباند را به ثبت رساند. البته نباید از عملکرد دیگر یار خارجی اردنی ها یعنی احمد الدویری متولد ترکیه نیز به سادگی عبور کرد که با 20 امتیاز و 15 ریباند اثرگذاری 37 را ثبت کرد. با این پیروزی، اردنی ها در مرحله یک چهارم نهایی حریف ایران شدند تا برای سومین بار در 5 دوره گذشته در این مرحله مقابل ملی پوشان بسکتبال کشورمان قرار بگیرند.

دیدگاه‌ها