کد خبر : 1834192 | 28 تیر 1401 ساعت 10:41 | 7.8K بازدید | 0 دیدگاه

وقتی حریف ایران در ثانیه آخر عوض شد

زنده شدن خاطره "پری پتی" توسط ستاره اردن(عکس)

فردی ابراهیم کانادایی الاصل با پرتابی مشابه پرتاب پری پتی در فینال فصل 1400- 1399 لیگ ایران، تیم اردن را به مرحله یک چهارم نهایی کاپ آسیا رساند.

زنده شدن خاطره "پری پتی" توسط ستاره اردن(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم بسکتبال اردن روز گذشته و در مرحله حذفی کاپ آسیا در مقابل تیم چین تایپه قرار گرفت. در شرایطی که چین تایپه تقریباً در تمام لحظات مسابقه تیم برتر میدان بود، اما این اردنی ها بودند که با رقم زدن بازگشتی شگفت انگیز در یک دقیقه پایانی و کسب 15 امتیاز در این زمان، توانستند با حساب 97 بر 96 به پیروزی رسیده و راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند. تمام کننده و پایان بخش این رقابت جذاب، پرتاب 3 امتیازی فردی ابراهیم کانادایی الاصل بود که تقریباً از میانه های زمین وارد سبد شد و یادآور پرتاب پری پتی در فینال لیگ سال گذشته ایران بود.

1728271
این لحظه پرتاب شگفت انگیز پری پتی، گارد آمریکایی تیم شهرداری گرگان در فینال فصل گذشته لیگ بسکتبال ایران است که سرنوشت قهرمان را تغییر داد

اردیبهشت ماه سال گذشته بود که در ثانیه های آخر بازی چهارم فینال لیگ بسکتبال ایران میان شهرداری گرگان و مهرام تهران، پری پتی، گارد آمریکایی شهرداری گرگان، با یک پرتاب از راه دور نتیجه بازی را در عدد 96 مساوی کرد و کار را به وقت اضافی کشاند تا با پیروزی در وقت اضافی، گرگانی ها فاتح لیگ بسکتبال ایران شوند. 

1728273
فردی ابراهیم در فاصله ای نزدیک تر به سبد نسبت به پری پتی توانست همان پرتاب را در فاصله 7 صدم ثانیه مانده به پایان بازی تکرار کند تا سرنوشت تیم راه یافته به یک چهارم نهایی کاپ آسیا تغییر کند

اکنون و یک سال پس از آن ماجرا، در شرایطی که تا چند صدم ثانیه مانده به پایان بازی اردن و چین تایپه، اردنی ها با نتیجه 96 بر 94 در آستانه حذف قرار داشتند، این فردی ابراهیم بود که در این موقعیت مشابه، با زیرکی خاصی پاس زیبای زید عباس 38 ساله را وارد سبد حریف کرد تا یکی از جذاب ترین مسابقات این دوره کاپ آسیا با نتیجه 97 بر 96 به سود اردنی ها به پایان برسد.

بازیکنان چین تایپه که حتی یک صدم ثانیه هم بعد از این پرتاب فرصتی برای جبران نداشتند، مات و مبهوت در میانه زمین مانده بودند و اردنی ها غرق در شادی بودند.
 اردن روز چهارشنبه حریف تیم ملی بسکتبال ایران برای رسیدن به نیمه نهایی خواهد بود.

1728272

دیدگاه‌ها