کد خبر : 1834488 | 29 تیر 1401 ساعت 21:30 | 51.1K بازدید | 27 دیدگاه

امیدوارم اسکوچیچ قوی‌تر از قبل برگردد

توصیه ویژه دین‌محمدی به طارمی

پیشکسوت استقلال و تیم ملی معتقد است طارمی باید رفتاری هم‌تراز با جایگاه فنی‌اش داشته باشد.

توصیه ویژه دین‌محمدی به طارمی

به گزارش "ورزش سه" سیروس دین محمدی به‌عنوان عضو تیم ملی در مسابقات جام جهانی 98 فرانسه، تجربه حضور در تورنمنت‌های بزرگ را دارد. زننده گل استقلال در بازی فینال جام باشگاه‌های آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزش سه، صحبت‌های جالبی در خصوص تیم ملی، انتخابات فدراسیون، جایگاه مهدی طارمی به‌عنوان بازیکن و البته نقل و انتقالات باشگاه محبوبش استقلال داشته که در ادامه می‌خوانید:

* آقای اسکوچیچ را بعد از یک رفت و برگشت ابقا کردند. در این خصوص چه نظری دارید؟

- به نظر من حرکت، حرکت خوبی نبود. چه چیز را می‌خواستند ثابت کنند؟ شخصیت مربی را نباید خدشه دار می‌کردند. به نظرم به شخصیتش لطمه زد این رفت و آمد‌ها. من جزو کسانی بودم که همیشه از او حمایت کردم به خاطر اینکه تیم ما را به‌راحتی برد به جام جهانی. کس دیگری وجود نداشت که بخواهیم روی او زوم کنیم برای جانشینی اسکوچیچ. با بازیکنان آشنا است و نکته اصلی هم اینکه تیم را به جام جهانی برده. از این رفت و آمدها سر در نیاوردم. از نظر مدیریتی حساب کنید خیلی اشتباه بود. اما امیدوارم با تمام قدرت برگردد نه که از بالا بگویند فلانی باشد و بهمانی نباشد. هرکسی را قوی باشد انتخاب کند تا قدرتش هم در تیم ملی بیشتر شود.

* در موضوع مهدی طارمی و اختلاف سلیقه‌اش با سرمربی تیم ملی چه عقیده‌ای دارید؟

- مهدی طارمی بازیکن بزرگی است و در باشگاهی بازی می‌کند که فرصت بازی و گلزنی برابر لیورپول و چلسی در چمپیونزلیگ را به‌دست آورده. هرکسی باید شخصیت خودش را با کیفیت بازی‌اش هم‌تراز کند. مهدی اگر در لیگ قهرمانان به میدان می‌رود، باید رفتار و گفتارش هم در قواره همین سطح باشد. بازیکن وظیفه دارد که هر کسی فدراسیون تصمیم بگیرد بالای سرش باشد، گوش کند و کارهای تاکتیکی خودش را انجام دهد. من از طارمی شخصیت بسیار خوب و متینی شناختم. باید فدراسیون فوتبال این حواشی را جمع کند چون ادامه‌دار شدنش باعث می‌شود مربی برای حفظ دیسیپلین تیمش بازیکن را کنار بگذارد و اگر نگذارد دوباره همان بازیکن‌سالاری می‌شود. دوباره بازیکنان می‌گویند من را فلان دقیقه به میدان بفرست و چرا من را عوض کردی و از این دست اتفاقات مسبوق به سابقه در سال‌های اخیر.

* اختلافات بین کمیته فنی و هیئت‌رئیسه به اوج رسید. به‌زودی هم انتخابات فدراسیون را در پیش داریم. چه طور می‌بینید اوضاع را؟

- موقعی که رئیس فدراسیون ثبات نداشته باشد و معلوم نباشد سرپرست هست یا نیست، مطمئن باشید چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. سرپرست یعنی چی؟ یعنی هرلحظه ممکن است بروی. مدیریت ثبات لازم دارد. باید منتظر بمانیم تا بهترین گزینه انتخاب شود برای ریاست.

* به نظر می‌رسد استقلال شرایط خوبی در ترکیه دارد. نقل و انتقالات این تیم را چطور می‌بینید؟

- موقعی که شاکله تیم شما حفظ می‌شود و استخوان‌بندی اصلی تیم می‌ماند، نشان‌دهنده این است که تیم خوب شکل گرفته. از این تیم وریا و دانشگر جدا شده‌اند و حسین‌زاده. اصل تیم حفظ شده و بازیکنان خارجی مفید تیم هم ماندند. به نظر من تغییر آنچنانی وجود نداشته و بازیکنانی هم که جذب شدند جوان و مفید هستند و به این تیم کمک می‌کنند.

دیدگاه‌ها