کد خبر : 1834592 | 30 تیر 1401 ساعت 16:25 | 38.8K بازدید | 20 دیدگاه

فرشید طالبی: برای ادای دین به فجر آمدم

سپاهان، تراکتور و ذوب‌آهن حق من را خوردند

فرشید طالبی در نخستین تجربه دوران مربیگری خود، به کادرفنی فجرسپاسی اضافه شده است. تیمی که روزگاری پیراهن آن بر تن بازیکنانی از جمله خود طالبی بود.

سپاهان، تراکتور و ذوب‌آهن حق من را خوردند

به گزارش "ورزش سه"، همه فوتبال‌دوستان فرشید طالبی را با دوران حضور پر رنگ او در تیم‌های اصفهانی می‌شناسند. بازیکنی که در فجرسپاسی خود را به فوتبال کشور معرفی کرد و در ذوب آهن نیز به یکی از مدافعین موثر آن روزهای لیگ برتر تبدیل شد.

این بازیکن سابقه حضور در دو تیم بزرگ کشور یعنی استقلال و پرسپولیس را ندارد اما افتخارات زیادی را در دوران بازیگری خود به‌دست آورده است. او از این به بعد به‌عنوان یکی از دستیاران رجب زاده در فجرسپاسی روی نیمکت تیم زادگاهش می‌نشیند و امیدوار به بازگشت فجر به لیگ برتر است.

گفت‌و‌گو خبرنگار ورزش سه با یکی از جوان‌ترین مربیان فوتبال ایران را در زیر بخوانید:

به علت بیماری برادرم از فوتبال فاصله گرفتم
بعد از قهرمانی در جام حذفی با تراکتور تبریز به واسطه بیماری برادرم و عدم تحقق وعده‌ها از فوتبال فاصله گرفتم و البته لازم است بگویم در چند سال اخیر بارها از تیم‌های مختلف و سابقم پیشنهاد همکاری داشتم اما میسر نشد و علاقه‌ای نداشتم.

به فجرسپاسی آمدم تا ادای دین کرده باشم
شروع فوتبال من با فجر شهید سپاسی و شاگردی زنده‌یاد محمود خان یاوری و سپس غلام پیروانی بود و امسال شرایط با انتخاب مهدی رجب‌زاده به‌عنوان سرمربی فجر طوری رقم خورد که احساس وظیفه و دین نسبت به استان و رفیق ۲۲ ساله خودم کردم. از طرفی امیدوارم بتوانم کمکی به جوانان و فوتبال استانم کرده و از طرفی به مهدی رجب‌زاده کمک کنم. البته باید بگویم من خودم را کمک مربی نمی‌دانم بلکه به‌عنوان یک دوست در کنار سرمربی خواهم بود و انشالله بتوانیم با انرژی کار را پیش ببریم.

فوتبال شیراز به روزهای خوب بر می‌گردد 
نوع نگرش باشگاه فجر برای بنده بسیار مهم بود و با سردار بوعلی و مدیران باشگاه ملاقاتی داشتم و ترغیب شدم به تیم استانم کمک کنم. متاسفانه فوتبال شیراز کمی از حرفه‌ای بودن فاصله گرفته اما نگرش و رفتار مدیران و هیئت‌مدیره باشگاه بسیار برایم خوشایند بود و امیدوارم با حمایت این عزیزان و استعدادهای انسانی استان، آجرهای بنای فوتبال شیراز را دوباره پس از سال‌ها جا گذاری کنیم و به روزهای خوب باز گردیم.

خوشحالم با فجر وارد دنیای مربیگری شدم
حضور در فجر اولین تجربه حضور بنده در قامت مربیگری است و خوشحالم با تیمی که خاطرات خوب و شیرینی با آن همچون کسب عنوان پدیده لیگ و بهترین تیم شهرستانی و حضور در جام در جام آسیا را داشته‌ام به دنیای مربیگری وارد شدم.

اجازه ندادند بازی‌ها من در تیم ملی دو رقمی شود
به لطف خداوند در سال‌های فوتبالی‌ام عناوین فردی همچون بهترین مدافع سال آسیا و دومین بازیکن برتر سال آسیا در سال ۲۰۱۱ و بازیکن اخلاق را کسب کردم و از طرفی به قول آقای فردوسی‌پور رکورد دست نیافتنی قهرمانی با ۴ تیم را در کارنامه دارم. من تمام تلاشم را در دوران فوتبالم به‌کار گرفتم تا از همه لحاظ بهترین باشم اما متاسفم با وجود کسب عنوان بهترین مدافع و دومین بازیکن برتر سال آسیا نگذاشتند حتی تعداد بازی‌های من در تیم ملی دو رقمی شود.

هر سه تیم سپاهان، تراکتور و ذوب‌آهن حق من را خوردند
بنده در سپاهان ۲ قهرمانی کسب کردم، با تراکتور پس از ۴۳ سال قهرمانی آوردیم، با ذوب آهن قهرمان حذفی شدم اما متاسفانه هر ۳ تیم حق بنده را خوردند و مطالبات مالی مرا پرداخت نکردند و همین رفتارها من را از فوتبال خسته و دلزده کرد.

1728991

از استقلال و پرسپولیس پیشنهاد داشتم
من زود از فوتبال خداحافظی کردم و باید بگویم حتی روزی هم که بازیگری را کنار گذاشتم از استقلال، پرسپولیس و تراکتور پیشنهاد داشتم اما دیگر حوصله برخی رفتارها و اتفاقات را نداشتم و از طرفی به دنبال آرامش خودم و اطرافیانم بودم و از طرفی بیماری برادرم مرا تحت تاثیر قرارداد و حالا با بهبودی وی و بودن کنار عزیزانم خدا را شکر می‌کنم و حالم خوب است.

به هر قیمتی در این فوتبال نیستم 
فلسفه و ایده‌آل من این است که به هر قیمتی در فوتبال نباشم و همین حالا هم که به فجر برگشتم به دلیل رفتار دوستانه بین مدیران باشگاه و اعضای تیم و نگرش حرفه‌ای موجود در باشگاه است و حالا هم خدا مقدر کرد کنار مهدی باشم و به شهرم کمک کنم.

وضعیت تیم ملی مانند آش شله قلمکار است
بنده وضعیت تیم ملی و بلبشوی موجود در آن را به آش شله قلمکار شبیه می‌دانم و به نظرم کلمه فاجعه نیز از سر فوتبال ما زیاد است و باید بگویم متاسفانه فوتبال ما سیاسی و این بزرگترین معضل است و مدیران فوتبال ما قدرت و ثبات تصمیم‌گیری ندارند.

فوتبال ما درگیر فاجعه است 
حرکت انتحاری فدراسیون برکناری و سپس ابقای اسکوچیچ بود و این چیزی جز فاجعه در فدراسیون نیست، البته باید بگویم کل فوتبال ما درگیر فاجعه است چرا که تیمی مثل فجر و نساجی در چند زمین و چند استان میزبان هستند یا ورزشگاه دستگردی در یک هفته میزبان ۳ بازی است.

صعود به جام جهانی استثنایی بود
به بحث تیم ملی برمی‌گردم و باید بگویم ما در شرایطی که در آستانه حذف قرار داشتیم یک مربی با انتظارات پایین آوردیم، اما در ادامه همین مربی توانست با ۱۴،۱۵ بازی به طرز فوق‌العاده‌ استثنایی و بردهای پیاپی ما را به جام‌جهانی ببرد حالا مهم نیست با چه تاکتیکی به قطر رسیدیم.

خودمان را با آوردن نام کی‌روش ذلیل نکنیم
متاسفانه خوش استقبال و بد بدرقه هستیم و  آدم‌های بدی شده‌ایم و چرا باید با چنین مربی که فوتبال ما را با زحمت به جام‌جهانی برده این گونه رفتار کنیم؟ حرف دیگر این است که اینقدر خودمان را با آوردن نام کیروش ذلیل نکنیم. او دیگر تمام شد و متاسفم که برخی به دنبال منافع شخصی خودشان هستند.

تیم آخر جام جهانی بودیم 
ما در جام جهانی ۹۸ فرانسه با جلال طالبی مقابل آلمان با آن هم ستاره دو بر صفر باختیم اما سرمان بالا بود که فوتبال بازی کردیم اما با کیروش که چهارمین مربی گران جام‌جهانی بود در خلق موقعیت و مالکیت توپ تیم آخر جام‌جهانی بودیم؛ در همان جامی که کره دو بر صفر آلمان را برد.

دیدگاه‌ها