کد خبر : 1834635 | 30 تیر 1401 ساعت 22:30 | 25.4K بازدید | 7 دیدگاه

اووه زیلر در 85سالگی از دنیا رفت

درگذشت اسطوره هامبورگ و تیم ملی آلمان

اووه زیلر، اسطوره فوتبال آلمان و باشگاه هامبورگ، در سن 85سالگی درگذشت.

درگذشت اسطوره هامبورگ و تیم ملی آلمان

اووه زیلر، اسطوره فوتبال آلمان، کاپیتان سابق آلمان غربی و کاپیتان افتخاری تیم ملی آلمان، امروز در سن 85سالگی درگذشت. اووه زیلر در دوران فوتبالی خود، فوتبالیستی تک‌باشگاه بود و به جز پیراهن هامبورگ، پیراهن هیچ باشگاه دیگری را به تن نکرد.

باشگاه محبوب او، هامبورگ، دقایقی پیش اعلام کرد که مرگ اسطوره‌اش توسط خانواده او تایید شده است.

1729072

زیلر از اواسط دهه 50 میلادی تا اوایل دهه 70 میلادی یکی از ستاره‌های مهم تیم ملی آلمان غربی و باشگاه هامبورگ بود. او به‌عنوان یکی از بهترین مهاجمین وقت دنیا شناخته می‌شد و در آن سالها افتخارات مهمی به‌دست آورد.

1729073

اووه زیلر سه بار به‌عنوان بهترین فوتبالیست سال آلمان انتخاب شد. او در سال 1970 به دریافت نشان صلیب فدرال آلمان مفتخر شد. با اینکه زیلر با تیم ملی آلمان غربی جامی به‌دست نیاورد ولی در سال 1972 به دومین اسطوره فوتبال آلمان تبدیل شد که به‌عنوان کاپیتان افتخاری تیم ملی آلمان معرفی گردید.

1729074

هامبورگ، باشگاه همیشگی اووه زیلر، به لطف درخشش او در سال 1960 قهرمان باشگاه‌های آلمان شد. این اتفاق سه سال پیش از شروع به کار بوندس‌لیگا رخ داد. زیلر و هامبورگ در سال 1963 قهرمان جام حذفی آلمان شدند.

اما بخش زیادی از اهمیت نام اووه زیلر در جامعه آلمان نه به‌خاطر دستاوردها و افتخارات فوتبالی او بلکه به دلیل شخصیت متواضع و خاکی، صریح، شاد و دلنشینی است که مردم آلمان از اووه می‌شناسند. آلمانی‌ها از او به‌عنوان uns Uwe یاد می‌کنند: "اووه‌ی ما".

یکی دیگر از دلایل محبوبیت بالای زیلر در آلمان، شهرت او به جوانمردی و رعایت صد در صدی بازی جوانمردانه است. زیلر در تمام دوران فوتبالی‌اش تنها یک بار از زمین اخراج شد.

1729075

اسطوره ابدی باشگاه هامبورگ، کسی که نامش تا زمانی که این باشگاه وجود دارد با هامبورگ عجین خواهد بود، در سال 1961 و در اوج شهرت به‌عنوان یکی از بهترین فوتبالیست‌های اروپا، پیشنهاد نجومی باشگاه اینتر را رد کرد و گفت نمی‌خواهد باشگاهش را ترک کند. عشق و شیفتگی هواداران به زیلر بی‌دلیل نیست.

دیدگاه‌ها