کد خبر : 1835616 | 05 مرداد 1401 ساعت 23:32 | 50.8K بازدید | 14 دیدگاه

«اروپا می‌ایستد»؛ مجوز یوفا به تماشای ایستاده فوتبال

یوفا به هواداران فوتبال اجازه داد فصل آینده در رقابت‌های چمپیونزلیگ، لیگ اروپا، و کنفرانس اروپا، در استادیوم‌ها بایستند.

«اروپا می‌ایستد»؛ مجوز یوفا به تماشای ایستاده فوتبال

به گزارش "ورزش سه"، یوفا به هواداران فوتبال اجازه داد از فصل آینده، در مسابقات لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا که در کشورهای آلمان، انگلیس، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا برگزار می‌شود، بایستند. این خبر برای کسانی که سال‌ها است برای تصویب چنین قانونی تلاش می‌کنند، بسیار خوشحال‌کننده است.

هواداران فوتبال، فصل آینده، بعد از بیست و پنج سال، رسما اجازه خواهند داشت در مسابقات بین‌المللی برگزارشده توسط یوفا بایستند و بازی را به‌صورت ایستاده تماشا کنند. یوفا در بیست و پنج سال گذشته، ایستادن هواداران حاضر روی سکوها را ممنوع کرده بود.

1730670
پلاکارد هواداران آلمانی: اروپا می‌خواهد بایستد

یوفا امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد بر اساس تصمیم کمیته اجرایی‌اش، از فصل آینده در رقابت‌هایی که به آنها اشاره شد بلیت‌هایی فروخته می‌شود که دارندگان آنها اجازه دارند بازی‌ها را به‌صورت ایستاده تماشا کنند.

در حال حاضر سه کشور انگلیس، آلمان، و فرانسه در لیگ‌های داخلی خود این اجازه را به هواداران می‌دهند. فیفا در بیانیه خود اعلام کرد که علاوه‌بر این سه کشور، فصل آینده مسابقاتی که در دو کشور اسپانیا و ایتالیا برگزار می‌شود هم شامل این مجوز خواهند بود.

1730671

این خبر به خصوص برای باشگاه‌های آلمانی، شیرین است. در اکثر استادیوم‌ها در آلمان، بخش‌هایی مخصوص به تماشای ایستاده وجود دارد که در آنها صندلی کار گذاشته نشده است. باشگاه‌های آلمانی تا کنون، به دلیل قوانین یوفا، مجبور بودند در مسابقات قاره‌ای، این بخش از استادیوم‌های خود را به‌صورت موقت به امکان نشستن تماشاچی‌ها مجهز کنند.

برای مثال استادیوم مشهور باشگاه دورتموند، وستفالن اشتادیون، درحالی‌که 81هزار نفر ظرفیت دارد، مسابقات اروپایی را با 66هزار تماشاچی برگزار می‌کرد. چرا که باشگاه مجبور بود بخشی از سکوی جنوبی استادیوم، که به دیوار زرد معروف است، را به سکویی با امکانات نشستن هواداران تبدیل کند.

دیدگاه‌ها