کد خبر : 1836077 | 09 مرداد 1401 ساعت 14:39 | 5.3K بازدید | 1 دیدگاه

فدراسیون فوتبال از اساس‌نامه خودش تبعیت می‌کند

نصیرزاده: الزامی برای استعفای ماجدی نیست

سرپرست کمیته تدوین و مقررات سازمان لیگ اعلام کرد الزامی برای استعفای میرشاد ماجدی از سمت سرپرستی فدراسیون فوتبال وجود ندارد.

نصیرزاده: الزامی برای استعفای ماجدی نیست

به گزارش "ورزش سه"، طی یکی دو روز گذشته بحث هایی درباره الزام برای استعفای میرشاد ماجدی از سرپرستی فدراسیون فوتبال تا مشخص شدن تکلیف انتخابات و رییس جدید مطرح شده است.
در این خصوص گفته می‌شد که ماجدی به خاطر کاندیداتوری در انتخابات فدراسیون باید از سمتش استعفا بدهد اما این موضوع را هوشنگ نصیرزاده سرپرست کمیته تدوین و تطبیق مقررات فدراسیون رد می‌کند.
نصیرزاده در این باره گفت: مصاحبه امروز معاون محترم حقوقی وزارت ورزش در واقع پرسشی بود که نتیجه آن را به بررسی اساسنامه فدراسیون ارجاع دادند و از اظهار نظر صریح خودداری کردند. با این توصیف به منظور تنویر افکار عمومی باید گفت طبق بند 3 ضمیمه یک اساسنامه فدراسیون فوتبال الزام به استعفاء برای شرکت در انتخابات منحصر در سمت های مدیرکلی و بالاتر از آن در مناصب دولتی، حکومتی و لشگری است و به سایر موارد تسری ندارد. 
او ادامه داد: در خصوص اساسنامه سایر فدراسیون ها نیز ذکر این نکته لازم است که فدراسیون فوتبال از اساسنامه مجزای خودش تبعیت می کند و تمامی رفتارهای سازمانی این فدراسیون باید بر اساس همین اساسنامه ارزیابی و قضاوت شود. 
نصیرزاده در پایان گفت: همانطور که رئیس جمهور با وجود استمرار مدیریت، انتخابات دور دوم را با وجود تکرار نامزدی و با همان کابینه و تشکیلات انجام می دهد، همانطور که روسای فدراسیون ها دور دوم انتخابات را خودشان با وجود نامزدی در همان انتخابات اجرا می کنند سرپرست فدراسیون نیز که در واقع یک سمت موقت برای چرخاندن و پیش بردن امور است الزامی برای استعفا ندارد و چنین چیزی برای سرپرست فدراسیون فوتبال در اساسنامه پیش بینی نشده است.

دیدگاه‌ها