کد خبر : 1836149 | 09 مرداد 1401 ساعت 20:54 | 61.9K بازدید | 23 دیدگاه

رسمی؛ انصراف ایران از بازی‌های کشورهای اسلامی

تیم امید ایران از حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی انصراف داد.

رسمی؛ انصراف ایران از بازی‌های کشورهای اسلامی

به گزارش ورزش سه، تیم امید ایران در حالی اردوی تدارکاتی خود را برپا کرده که امروز بازی دوستانه مقابل پرسپولیس را برگزار کرد اما باتوجه به غیبت بازیکنان، مسئولان این تیم تصمیم به انصراف از بازی‌های کشورهای اسلامی دارند.

در این خصوص چیا فوادی، مدیررسانه تیم ملی گفت: برای بازی‌های همبستگی اسلامی باید شرایط آماده می‌شد. یک لیستی قبلا رجیستر شد و باید به اردو می‌آمد و کادرفنی محک می‌زد اما ما با عدم همکاری باشگاه مواجه شدیم و البته چون فیفادی نیست، آنها هم حق دارند و ما هم حق داریم. یک مصاحبه هیئت‌رئیسه هست که می‌گوید چه فیفادی باشد و چه نباشد، هر باشگاه باید حداقل دو بازیکن به تیم امید بدهند؛ اما رعایت نشده.

وی افزود: تیمی که از ترکیب 11 نفر اصلی، 6 بازیکن نیست، با این اوصاف اگر تیم به همبستگی کشورهای اسلامی برود، نمی‌تواند از نام فوتبال ایران دفاع کند. همانطور که آقای مهدوی‌کیا اعلام کرد، انصراف از مسابقات را اعلام کردند و فکر کنم آقای جباری سرپرست کمیته جوانان هم این را به آقای کامرانی‌فر و ماجدی اطلاع دادند و منتظرند نتیجه این انصراف را کمیته ملی المپیک بررسی کنند.

1731499

فوادی درخصوص حمایت فدراسیون توضیح داد: پشت سر شما تیم جوانان با مس شهربابک بازی کرد و ما هم با پرسپولیس بازی کردیم. فدراسیون تیم‌های ملی خود را دارد و اردوهایش را برگزار می‌کند اما آن مصوبه هیئت‌رئیسه، ضمانت اجرایی‌اش کجاست؟ تیم‌هایی که همکاری نمی‌کنند مسلما باید طبق مصوبه هیئت‌رئیسه با آنها برخورد شود. تیمی که قرار است به المپیک پاریس برود، این‌طور نمی‌تواند آماده شود. ما با 11 نفر آغاز کردیم و بعد شد سیزده نفر و بعد تست کرونای 6 بازیکن مشکوک شد. بعضی تیم‌ها در ترکیه هستند و مثلا میلاد کر هم دچار شکستگی شده و فکر نکنم به دو سه بازی لیگ برتر برسد.

مدیررسانه تیم امید در ادامه اظهار داشت: آقای مهدوی‌کیا برود در این مسابقاتی که قهرمان آفریقا مراکش، قهرمان آسیا عربستان، با بازیکنان زیر 24 سال و سه بازیکن بزرگسال بیایند و نتایجی رقم بخورد که در شان فوتبال ایران نباشد، دودش در چشم چه کسی می‌رود؟ آیا کسی می‌گوید باشگاه‌ها بازیکن ندادند؟

او درباره تیم‌هایی که بازیکن ندادند، گفت: تراکتورِ آقای بردیف، آریا بزرگر را می‌داد و هاشمی‌نژاد را نه. آقای مورایس یاسین سلمانی را نداد. آقای گل‌محمدی، مهدی احمدی را نداد و امروز هم فیکس گذاشت. استقلال امیرعلی صادقی را نداد و آقای ساپینتو گفت بازیکن را می‌خواهم. ما کلا دو دروازه‌بان داشتیم و با این شرایط نمی‌شود و هرکسی هم بود، انصراف می‌داد.

دیدگاه‌ها