کد خبر : 1836168 | 09 مرداد 1401 ساعت 23:17 | 17.6K بازدید | 1 دیدگاه

کسب 3 مدال دیگر توسط نوجوانان آزادکار ایران

الهى، تنها طلایی کشتی آزاد ایران در رم

نوجوانان آزادکار ایرانی در 5 وزن دوم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان، موفق به کسب 3 مدال رنگارنگ شدند.

الهى، تنها طلایی کشتی آزاد ایران در رم

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان در رم ایتالیا، با برگزاری مسابقات فینال و رده بندی 5 وزن دوم به پایان رسید که 4 کشتی گیر ایرانی نیز به مصاف رقبای خود رفتند که در نهایت موفق به کسب 1 مدال طلا، 1 نقره و 1 برنز شدند تا تیم ایران با کسب 1 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز به کار خود در این رقابت ها خاتمه دهد.
نخستین نماینده ایران در مسابقات امشب امیر محمد نوازی بود که با شکست مقابل دومنیک مونارتو آمریکایی نتوانست به فینال وزن 45 کیلوگرم راه پیدا کند تا امشب برای کسب مدال برنز به مصاف آرمان هاروتیونیان ارمنستانی و نفر سوم نوجوانان اروپا برود. نماینده کشورمان در همان ابتدای کار و در حالی که می رفت تا حریف را خاک کند، پای خود را در اختیار هاروتیونیان قرار داد تا در کمتر از 40 ثانیه و با فن سر و ته یکی ضربه فنی شده و از رسیدن به مدال باز بماند.
محمدرضا اسدی که با سه پیروزی پیاپی برابر کشتی گیرانی از مولداوی، قرقیزستان و آذربایجان به دیدار پایانی وزن 51 کیلوگرم رسیده بود، برای کسب مدال طلا، نایب قهرمان سال گذشته همین رقابت ها یعنی لوک لیلدال آمریکایی را پیش روی خود می دید. در همان ابتدا و بر روی حمله اسدی، پای نماینده ایران از تشک بیرون رفت تا یک امتیاز از دست بدهد؛ اتفاقی که چند ثانیه بعد برعکس آن رخ داد تا نتیجه 1 بر 1 شود. در ثانیه های پایانی وقت نخست نیز کشتی گیر آمریکایی با یک زیرگیری از مچ پا، توانست پای اسدی را از تشک خارج کند تا وقت نخست را با برتری 2 بر 1 به پایان برساند. در وقت دوم اما نماینده کشورمان سه مرتبه روی زیر گیری های ناقص خود خاک شد که در یکی از این موارد، یک بار هم فیتیله پیچ شد تا در نهایت با نتیجه 10 بر 1 شکست خورده و مانند قهرمانی آسیا در دیدار پایانی متوقف شده و به مدال نقره بسنده کند.
دیگر فینالیست ایران در 5 وزن دوم، ابراهیم الهی بود که با پیروزی در چهار مسابقه از جمله مسابقه حساس نیمه نهایی برابر حریف هندی، به فینال وزن 60 کیلوگرم راه پیدا کرده بود. الهی برای رسیدن به عنوان قهرمانی در مقابل بلال شریف اولو از قرقیزستان و قهرمان نوجوانان آسیا قرار گرفت. در حالی که الهی اخطار 30 ثانیه را دریافت کرده بود، با یک دست یک پایی که حریف اجرا کرد، چهار امتیاز را از دست داد و در 30 ثانیه نیز امتیازی کسی نکرد تا 5 بر صفر عقب بیفتد اما اعتراض مربیان ایرانی باعث شد تا فن حریف 2 امتیازی محاسبه شده و اختلاف به 3 امتیاز برسد. در ادامه کشتی، الهی ابتدا توانست با یک زیر گیری پای حریف را به بیرون ببرد و در ثانیه های پایانی وقت اول نیز در یک فعل و انفال او را خاک کرد که البته این بار نیز اعتراض مربیان ایران دو امتیاز را برای الهی به ارمغان آورد. در وقت دوم نیز نماینده کشورمان با یک زیرگیری حریف را خاک کرد تا دو امتیاز دیگر را به دست آورد تا اگرچه در ثانیه های پایانی و به دلیل عقب نشینی یک اخطار را دریافت کرد اما نهایتاً با نتیجه 5 بر 4 به پیروزی رسید تا تنها مدال طلای ایران در این رقابت ها را از آن خود کند.
آخرین کشتی ایران در رقابت های نوجوانان جهان را عرفان علیزاده ای برگزار کرد که با شکست برابر موسی آرسونکائف مجارستانی به دیدار رده بندی وزن 92 کیلوگرم رسیده بود. حریف علیزاده در این مرحله، واروژان هوانسیان ارمنستانی بود. نماینده کشورمان در همان ابتدا موفق شد حریف را خاک کرده و یک بار نیز پای او را به بیرون ببرد که با اخطار هم همراه بود تا 4 بر صفر پیش بیفتد. در ادامه نیز علیزاده یکبار دیگر حریف را خاک کرد و با یک کلید کشی او را به پل زد تا با ضربه فنی به پیروزی رسیده و مدال برنز را به دست آورد.

دیدگاه‌ها