کد خبر : 1836200 | 10 مرداد 1401 ساعت 10:51 | 7.9K بازدید | 1 دیدگاه

دلیل اصلی مردودی 63 داور و کمک داور در تست!

63 داور و کمک داور در تست آمادگی جسمانی پیش از فصل رد شدند و به همین خاطر در نیم فصل نخست حق قضاوت در بازی‌های لیگ برتر را نخواهند داشت.

دلیل اصلی مردودی 63 داور و کمک داور در تست!

به گزارش "ورزش سه"، در بین داوران مردودی نام‌های سرشناسی دیده می‌شود. مثل محمد حسین زاهدی‌فرد داور مطرح بوشهری و یا علی صفایی داور جوان قمی که در فصول گذشته بازی‌های مهمی را سوت زده‌اند. این حجم از مردودی در آزمون آمادگی جسمانی پیش از فصل بی سابقه بوده و تعجب زیادی را به همراه داشته است. گفته می‌شود دلیل اصلی این اتفاق سخت گیری کمیته داوران در آزمون تعیین شده برای داوران بوده است، چراکه در طی فصل‌های گذشته تعداد داورانی که به این دلیل شانس قضاوت در بازی‌های لیگ برتر را از دست می دادند خیلی کم بود.

جالب اینکه بعد از این اتفاق برخی از اعضای کمیته داوران از جمله علی خسروی، کرونا را عامل اصلی عدم موفقیت داوران در تست آمادگی جسمانی پیش از فصل بر شمردند در حالیکه کرونا در فصول گذشته هم وجود داشته است. البته سخت گیری فدراسیون فوتبال در گرفتن تست آمادگی جسمانی از داوران دلیل داشته است. کمیته داوران مدت‌ها بود به دنبال کاهش تعداد داوران و کمک داوران بازی‌های لیگ برتر بود. نزدیک به 50 داور وسط و بیش از 70 کمک داور در بازی‌های لیگ برتر سوت می‌زدند. در لیگ‌های معتبر دنیا، اندکی بیش از 20 تیم داوری وجود دارد، بنابراین تعداد تیم‌های داوری در لیگ ایران خیلی بالاتر از استاندارد جهانی است. از همین رو به نظر می‌رسید کنار گذاشتن داوری که در لیگ برتر داوری یا کمک داوری کرده بدون هیچ بهانه‌ای از لیست تیم‌های داوری در فصل پیش رو کار دشواری باشد. داوران می‌بایست هر دو هفته یک بار به زمین بروند اما افزایش بی رویه تعداد داوران لیگ برتر که قبل از انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال صورت گرفت! موجب شد تا داوران برای قضاوت در بازی های لیگ برتر 5 هفته منتظر بمانند و طبیعتا داوری که هر 5 هفته یک بار قضاوت می‌کند خواه یا ناخواه از آمادگی بدنی دور می‌شود. با سخت گیری کمیته داوران در تست‌های آمادگی جسمانی پیش از فصل، 63 داور از جمع داوران لیگ برتری کم شدند؛ آن هم قانونی و بدون هیچ گلایه‌ای. به نظر می‌رسد این روند در ادامه هم دنبال خواهد شد تا داوران کمتر اما با آمادگی بیشتر در لیست قضاوت بازی‌های لیگ برتر قرار بگیرند.

دیدگاه‌ها