کد خبر : 1836417 | 11 مرداد 1401 ساعت 12:17 | 17.6K بازدید | 23 دیدگاه

در ابتدا تمایلی به حضور در ایران نداشتم؛

مورایس: ساپینتو گفت بازی اول جنگ خواهد بود

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در گفتگویی با تلویزیون پرتغال توضیحاتی درباره دلیل انتخاب سپاهان و همینطور ملاقات با ساپینتو سرمربی استقلال داشته است.

مورایس: ساپینتو گفت بازی اول جنگ خواهد بود

به گزارش "ورزش‌سه"، پس از چند سال بار دیگر شاهد حضور سرمربی خارجی در استقلال و سپاهان هستیم و اینبار قرعه به نام دو مربی پرتغالی افتاده تا حالا رسانه‌های پرتغالی که با درخشش طارمی، حساسیت ویژه‌ای روی نام ایران پیدا کرده‌اند، اخبار مربوط به لیگ برتر را نیز کم و بیش رصد کنند تا در جریان عملکلرد دو هموطن خود قرار بگیرند. جالب اینکه افتتاحیه لیگ برتر برای این دو تیم نیز مقابل یکدیگر خواهد بود.
در همین زمینه ژوزه مورایس سرمربی سپاهان که تیمش به تازگی از اردوی پرفشار ترکیه به اصفهان بازگشته، در گفتگویی با «کانال ۱۱» پرتغال از حضورش در تیم سپاهان و ایران اظهار رضایت کرده است. او همچنین درباره دیدار نخست با استقلال و تقابل با ریکاردو ساپینتو دیگر سرمربی پرتغالی شاغل در فوتبال ایران نیز حرف زده است.

1731980
در فصل جدید حضور دو سرمربی پرتغالی سبب شده تا فضای لیگ نسبت به سال‌های گذشته متفاوت‌‌تر و البته هیجان‌انگیزتر شود.

مواریس درباره چگونگی ملاقاتش با ساپینتو گفته است:«به طور اتفاقی ساپینتو را در رستورانی ملاقات کردم (احتمالاً در جریان اردوی دو تیم در ترکیه). ساپینتو به من گفت که بازی اول جنگ خواهد بود.»

سرمربی سپاهان که سابقه فراوانی از کار در کشورهای مختلف و همینطور دستیاری مورینیو در باشگاه‌های بزرگ دنیا دارد، درباره دلیل انتخابش برای حضور در فوتبال ایران نیز اینطور توضیح داده است: « ابتدا تمایلی به حضور در ایران نداشتم چون این کشور را نمی شناختم اما یک بار برای بازدید رفتم و از چیزی که دیدم و احساس کردم، بدم نیامد.»

1732001

او سپس به تمجید از اصفهان پرداخته و با مقایسه این شهر با لیسبون گفته است: «من در اصفهان، پایتخت باستانی و قبلی ایران هستم. الان پایتخت تهران است. اصفهان دومین شهر ایران است اما دو برابر لیسبون جمعیت دارد. دو برابر یا بیشتر. شهری بزرگ و پر ترافیک است. اما خیابان های زیبایی دارد؛ با درختانی در دو طرف خیابان و معماری فوق العاده و باستانی.»

سرمربی سپاهان همچنین در این گفتگو از کیفیت بازیکنان اظهار رضایت کرده است: « بازیکنان ما کیفیت زیادی دارند و از نظر تکنیکی پیشرفته هستند. آنها با وجود داشتن بعضی از کاستی‌ها، کنجکاو هستند و توانایی یادگیری بالایی دارند. مردم ایران با فوتبال زندگی می کنند و با فوتبال هیجان‌زده می‌شوند.»

دیدگاه‌ها