کد خبر : 1836490 | 11 مرداد 1401 ساعت 16:20 | 63.6K بازدید | 20 دیدگاه

برگی از تاریخ

تصویری پر از آه و افسوس از فوتبال ایران

سانتی مترهای اضافی باعث شد تا تیم دوست داشتنی سال 96 به فینال جام ملت‌های آسیا نرسد.

تصویری پر از آه و افسوس از فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، شروع بد ایران در جام ملت‌های آسیا سال 1996 امارات و شکست دو بر یک ایران برابر عراق با  دو پیروزی سه گله ایران برابر تیم های تایلند و عربستان، تیم ملی ایران را به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا رساند. 
ایران که بعد از سال‌ها موفق شده بود عربستان را با سه گل شکست دهد .یکی از این گلها  توسط خداداد عزیزی به محمد الدعیه زده شد  که تا سالیان سال از یاد اذهان فوتبالدوست نخواهد رفت. تیم یکدست و متحد آن روزها با هدایت مایلی کهن در یک چهارم با شش گل برابر کره پیروز شد تا در دیداری تکراری در مرحله نیمه نهایی به مصاف عربستان برود. نبردی که در روز 29 آذر سال 1375 برگزار شد و جمال قندور داور مصری در عین ناباوری از دلایل شکست ایران شد. داور مصری که شش سال بعد بزرگترین افتضاح داوری را در دیدار کره جنوبی و اسپانیا در جام جهانی 2002به بار آورد و دو گل صحیح اسپانیا را به دلایل غیرقابل پذیرش مردود کرد، خطای مسلم مدافعان عربستانی روی حمید استیلی را در نیمه دوم بازی پنالتی نگرفت تا ایران در ضربات پنالتی مغلوب دروازه بان قرن آسیا محمد الدعیه شود.

1732120

در تصویر لحظاتی قبل از گل آفساید اعلام شده ایران به عربستان در نیمه اول بازی دیده می شود، ضربه کاشته ایران بعد از دفع گلر عربستان جلوی پای خداداد با واکنش محمد الدعیه همراه شده است. لحظاتی بعد توپ وارد دروازه شد و همزمان پرچم کمک داور به نشانه آفساید بالارفت. آفسایدی که میلیمتری گرفته شد تا ایران نتواند دیدار فینال را برابر امارات میزبان که با شکست برابر عربستان در فینال دوم شد، برگزار کند تا ایران در نهایت  با گل تاریخی دایی برابر کویت به مقام سوم رقابتها برسد.

دیدگاه‌ها